VMS format naar FAT16 onder NT4.0

Pagina: 1
Acties:

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 11:30

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Heeft er misschien iemand ervaring met dergelijke zaken. Onder NT blijkt het een groot probleem om een VMS format ongedaan te maken. Dit alles ivm met de cluster size. De enige manier om dit voor elkaar te krijgen lijkt te zijn om eerst de partitite te verwijderen en vervolgen NTFS te formatteren met 512K per cluster en vervolgens weer deleten en FAT formatteren. Dit is echter nogal omslachtig.

Thnx,

Makkie ;)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Geen tips? Niks? Nounou, dat valt me tegen ;). Ik dacht dat jullie tweakers zulke knowitalls waren. Nou ja, wie weet reageert er no iemand, Thnx anyhow.

Makkie ;)

Verwijderd

VMS ??
Is dat niet iets heel anders.
Maar goed dit zal ook wel een filesystem zijn.
Als je nu iets gebruikt als partition magic 6

Wie weet dat voor je probleem.
Daar kun je in iedergeval tweaken met de cluster size.
Als kan het ook vanaf de commandprompt wel met format (en dan een hidden argument)

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
VMS is een OS, filesystem is o.a. files eleven! Ben eerder op zoek naar freeware, PM is sowieso niet echt betrouwbaar voor professioneel gebruik.

Verwijderd

Ik weet wat je bedoel, ik ben zelf VMS-expert (al mag je dat eigenlijk niet van jezelf zeggen :+ maarja, na 12 jaar moet dat toch kunnen)
Maar het is inderdaad een probleem als disken eenmaal in het Files-11 format staan. Het moet wel kunnen, maar vraag mij zo niet ff waarmee, maar ik denk dat je toch terug zal moeten vallen op pakketten als PM (het gaat er tenslotte alleen om om de disk weer gepartitioneerd te krijgen) of je moet ff zoeken naar een low-level format proggie van de betrokken disken.
Let wel goed op!! Indien dit de 'bekende' RZ-disken van Digital / Compaq zijn;
Zij gebruiken disken van verschillende producenten (IBM, Quantum, etc.....)
Je kan proberen wat info los te peuteren bij Compaq (030-2832888) Maar de eerste vraag is serienummer van het systeem of onderhoudscontract!
Als deze niet aanwezig zijn zal je een fax krijgen of je die ff wil ondertekenen en terug faxen. (strekking van die fax... $$$ per uur voor consultancy, ook al is die telefonisch en geen oplossing gegarandeerd)