Ok, ik weet behoorlijk goed wat ik wil, maar kan het gewoon absoluut niet vinden. Ik wil een laptop kopen, om voornamelijk op te gamen en films op te kijken. Verder was ik van plan er wel eens mee rond te sjouwen: gewicht maakt me niet zo veel uit, accu kwaliteit wel, helaas heb ik daar geen verstand van. Mijn budget is ongeveer 1200 euro. Mijn laptop moet in ieder geval aan de volgende eisen voldoen:
- minimaal 256 videogeheugen, niet shared (het liefst Nvidia GeForce)
- 15,4 inch beeldscherm (volgens mij houdt een accu het met een 17 inch beeldscherm niet echt lang vol, bovendien neemt 15,4 inch een stuk makkelijker mee)
- AMD Turion processor (liefst dual core)
- minstens 1 Gb intern geheugen, liefst in 1 kaart
- Windows XP (of is het een sprookje dat al mijn spellen het niet meer zullen doen op Vista?)
- DVD-brander (lightscribe zou leuk zijn
)
- Toch zeker 100 Gb aan harde schijf ruimte, met een redelijk rpm.
- Een redelijke beeldkwaliteit
Mijn probleem is dat ik of op een laptop met een beetje teveel van het goede uitkom, en de prijs zo'n 1600 euro bedraagt, of ik kom op een laptop van 900 euro uit, met eigenlijk net ietsje te waardeloze prestaties, en tot slot: een laptop in mijn budget die bijv. 17 inch is en daardoor een aantal andere belangrijke functies mist.
Verder heb ik mij laten vertellen dat:
- Packard Bell te allen tijde niet zo geweldig functioneerd
- Acer een wat mindere beeldkwaliteit aanbiedt
- HP behoorlijk duur is maar wel redelijk functioneerd
Derhalve heb ik liever een HP dan een Acer, en is Packard bell uitgesloten
Misschien heeft een iemand een idee? Ervaring? Momenteel helpt alles
Alvast bedankt
- minimaal 256 videogeheugen, niet shared (het liefst Nvidia GeForce)
- 15,4 inch beeldscherm (volgens mij houdt een accu het met een 17 inch beeldscherm niet echt lang vol, bovendien neemt 15,4 inch een stuk makkelijker mee)
- AMD Turion processor (liefst dual core)
- minstens 1 Gb intern geheugen, liefst in 1 kaart
- Windows XP (of is het een sprookje dat al mijn spellen het niet meer zullen doen op Vista?)
- DVD-brander (lightscribe zou leuk zijn
- Toch zeker 100 Gb aan harde schijf ruimte, met een redelijk rpm.
- Een redelijke beeldkwaliteit
Mijn probleem is dat ik of op een laptop met een beetje teveel van het goede uitkom, en de prijs zo'n 1600 euro bedraagt, of ik kom op een laptop van 900 euro uit, met eigenlijk net ietsje te waardeloze prestaties, en tot slot: een laptop in mijn budget die bijv. 17 inch is en daardoor een aantal andere belangrijke functies mist.
Verder heb ik mij laten vertellen dat:
- Packard Bell te allen tijde niet zo geweldig functioneerd
- Acer een wat mindere beeldkwaliteit aanbiedt
- HP behoorlijk duur is maar wel redelijk functioneerd
Derhalve heb ik liever een HP dan een Acer, en is Packard bell uitgesloten
Misschien heeft een iemand een idee? Ervaring? Momenteel helpt alles
Alvast bedankt