Toon posts:

A7N8X-XE USB probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik mijn hardware geupgrade, mijn oude bordje, cpu en ram werden overbodig. Mijn neefje wil graag een pc, dus ik dacht zo van ik gebruik mijn oude bordje wel even. Gisterochtend windows geinstalleerd, ging allemaal perfect, mijn USB muis werkte goed. Dit alles in een oude kast, omdat de nieuwe kast nog gekocht moest worden. Gisterenavond was de nieuwe kast er. Dus ik lekker het mobo overgooien, alles aansluiten, zo ook de front-USB cable (hier ligt wss het euvel, ik heb het probleem hierop kunnen reduceren). Ik starten, he, me muis doet het niet :X Hij zei dat het apparaat niet goed werkte enzo.

Wat ik intussen heb gedaan:
- andere voeding
- terug in andere kast plaatsen
- extra afstandsbusje die in de oude kast wel was geschroefd in de nieuwe kast gezet
- CMOS reset
- diverse USB settings geprobeerd in BIOS
- Ubuntu Live-cd geprobeerd, ging zeiken over USB-descriptors
- Zo veel mogelijk apparaten loskoppelen
- Nforce drivers installeren (was nog een verse install) dit lukte niet
- memtest (ach ja, je weet het maar nooit)
- op Got Gezocht, wel onderwerpen gevonden, maar niet soortgelijk (of ik gebruik verkeerde keywords)

Als ik dus een app erin steek wordt er wel herkend dat hij erin wordt gestoken, maar vervolgens lukt het configgen van het device niet door windoos :(

Verschil tussen situatie gisteren en vandaag:

- nieuwe kast/voeding
- nieuwe graka
- USB front connector aangesloten om mobo

Het gaat btw om een AOpen kast.

Ik heb nu wel windows draaien, maarja zonder USB.

vragen:

- iemand ervaring met dit soort problemen
- is mijn mobo nog te redden
- zo ja, zou het op te lossen zijn door een losse usb-kaart erin te steken?

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:13
Elke USB-muis wordt meestal nog geleverd met een USB->PS/2 omvormer. Op een A7N8X-XE zit sowieso nog zo`n PS/2-aansluiting. Heb je al geprobeerd je muis zo aan te sluiten?

+ Je zou kunnen proberen je muis in andere USB-aansluitingen te steken, dat wil ook nog wel eens helpen.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
Yofresh schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:39:
Elke USB-muis wordt meestal nog geleverd met een USB->PS/2 omvormer. Op een A7N8X-XE zit sowieso nog zo`n PS/2-aansluiting. Heb je al geprobeerd je muis zo aan te sluiten?

+ Je zou kunnen proberen je muis in andere USB-aansluitingen te steken, dat wil ook nog wel eens helpen.
1e lijkt me wel logisch he ;)

over 2e, done this done that :)

Die front connector heeft ook de audio meegenomen |:( Waarschijnlijk hebben die *****violen bij AOpen die connectors omgewisseld zodat USB op audio zat en audio op USB. Heb het nu maar opgelost door een geluidskaart + usb-kaart te kopen. :O