Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Herstel_installatie Windows XP blijft hangen op agea0xrk.sys

Pagina: 1
Acties:

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
Tijdens een reparatie_installatie van Windows XP Prof. NL 32B SP2 blijft de installatie hangen met de volgende melding: "kan het bestand agea0xrk.sys niet vinden". Setup wordt vervolgens afgesloten.
Nu vermoed ik dat dit mogelijk iets met de moederbord_drivers te maken heeft (MSI P965 Platinum) maar ik kan het bestand helemaal nergens vinden. Google of Copernic geeft geen enkele info over het genoemde systeem-bestand agea0xrk.sys.

Wie weet wat het bedoelde bestand is en waar dit eventueel een onderdeel van is en heeft eventueel een oplossing zodat een volledige herinstallatie van Windows achterwege kan blijven?

Aanvulling: schijf gescand in andere PC en is volgens AVG en Spysweeper "schoon".

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 18-05-2007 15:14 ]

Testing, one, two ...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

8.3 naamconventie met random onlogische aanduiding?

Dan denk ik gelijk aan malware eerlijk gezegd.
Jaag dat bestand eens door de Jottiscan heen?
Zie de Beveiliging en Virussen - FAQ hiervoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:01:
8.3 naamconventie met random onlogische aanduiding?

Dan denk ik gelijk aan malware eerlijk gezegd.
Jaag dat bestand eens door de Jottiscan heen?
Zie de Beveiliging en Virussen - FAQ hiervoor.
Genoemde bestand is niet te vinden, hoe kan ik het dan ergens doorheen "jagen"?

Testing, one, two ...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hardware-lover schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:15:
Genoemde bestand is niet te vinden, hoe kan ik het dan ergens doorheen "jagen"?
Hoe bedoel je niet te vinden? Je hebt superhidden en system files verbergen ook uitgeschakeld staan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:34:
[...]

Hoe bedoel je niet te vinden? Je hebt superhidden en system files verbergen ook uitgeschakeld staan?
Of ik ben niet duidelijk genoeg geweest in mijn omschrijving van de openingspost of je begrijpt me niet helemaal (ik denk het eerste).

Ik loop tegen genoemde melding aan tijdens de (her)installtie waarbij ik nog niet op het bureaublad aangeland ben. Ik ben dus niet in de gelegenheid om het e.e.a. aan of uit te zetten. Windows geeft aan dat hij het bestand niet kan vinden direct na de melding "druk op F6 om een aanvullend stuurprogramma.......". Ik heb daarbij niet op F6 gedrukt maar de setup verder laten gaan en dan volgt vrijwel direct de melding.
Voor alle duidelijkheid nogmaals, ik ben met een repartie-installatie bezig (Windows XP bijwerken (opnieuw installeren) vanuit de bestaande installatie)

Testing, one, two ...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan dit tikken, dus heb je een PC voorhanden waar je de verdachte schijf even in kan hangen en die afzoeken/scannen op virussen toch? :)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:53:
Je kan dit tikken, dus heb je een PC voorhanden waar je de verdachte schijf even in kan hangen en die afzoeken/scannen op virussen toch? :)
Dit is natuurlijk vooraf al gebeurd, systeem is volgens AVG en Spysweeper "schoon". ;)

Testing, one, two ...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meldt dat dan in het vervolg in je openingspost, aub?

Verder blijft mijn punt staan: zoek het bestand op (want het moet er zijn) en duw die door een online scan heen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:01:
Meldt dat dan in het vervolg in je openingspost, aub?

Verder blijft mijn punt staan: zoek het bestand op (want het moet er zijn) en duw die door een online scan heen.
Info is toegevoegd aan openings_post.

Update: bestand is niet aangetroffen op de schijf, niet als afzonderlijk bestand en niet als onderdeel van een verzameling bestanden. Een nieuwe schone installatie is gestart en vrijwel afgerond.
Dit topic mag wat mij betreft op slot.

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 18-05-2007 22:25 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1