momenteel ben ik bezig met het configureren van sendmail relays op een machine waarop voor twee domeinen mail wordt afgehandeld. Een relay zorgt ervoor dat mail die voor een bepaalde host bedoeld is naar de correcte MX wordt doorgezonden. Ik weet dat het mogelijk is om sendmail alle mail door te laten sturen naar een andere host (als een soort proxy), maar dit geval is net iets anders.
De domeinen moeten door verschillende MXes afgehandeld worden, dus
Google bood mij weinig nuttigs, evenals een zoektocht(je) hier op het forum. Iemand die mij de goede kant op kan helpen? Ben zelf ook nog druk aan het zoeken, maar tips zijn welkom.
Toevoeging:
Normaal gesproken zou je dit dus bijvoorbeeld kunnen oplossen door van de SMART_HOST feature gebruik te maken:
maar dan gaat dus alle mail (en ook de mail die naar de andere MX moet) via server1...
Wordt hiervoor de mailertable gebruikt? *kijkt even na*
De domeinen moeten door verschillende MXes afgehandeld worden, dus
code:
1
2
| domein1.tld -> server1.mijndomein domein2.tld -> server2.mijndomein |
Google bood mij weinig nuttigs, evenals een zoektocht(je) hier op het forum. Iemand die mij de goede kant op kan helpen? Ben zelf ook nog druk aan het zoeken, maar tips zijn welkom.
Toevoeging:
Normaal gesproken zou je dit dus bijvoorbeeld kunnen oplossen door van de SMART_HOST feature gebruik te maken:
code:
1
| define(`SMART_HOST', `server1.mijndomein') |
maar dan gaat dus alle mail (en ook de mail die naar de andere MX moet) via server1...
Wordt hiervoor de mailertable gebruikt? *kijkt even na*
[ Voor 17% gewijzigd door MindStorm op 18-05-2007 14:46 ]