[Sendmail]2 domains apart relayen

Pagina: 1
Acties:

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
momenteel ben ik bezig met het configureren van sendmail relays op een machine waarop voor twee domeinen mail wordt afgehandeld. Een relay zorgt ervoor dat mail die voor een bepaalde host bedoeld is naar de correcte MX wordt doorgezonden. Ik weet dat het mogelijk is om sendmail alle mail door te laten sturen naar een andere host (als een soort proxy), maar dit geval is net iets anders.

De domeinen moeten door verschillende MXes afgehandeld worden, dus

code:
1
2
domein1.tld -> server1.mijndomein
domein2.tld -> server2.mijndomein

Google bood mij weinig nuttigs, evenals een zoektocht(je) hier op het forum. Iemand die mij de goede kant op kan helpen? Ben zelf ook nog druk aan het zoeken, maar tips zijn welkom.

Toevoeging:
Normaal gesproken zou je dit dus bijvoorbeeld kunnen oplossen door van de SMART_HOST feature gebruik te maken:

code:
1
define(`SMART_HOST', `server1.mijndomein')

maar dan gaat dus alle mail (en ook de mail die naar de andere MX moet) via server1...

Wordt hiervoor de mailertable gebruikt? *kijkt even na*

[ Voor 17% gewijzigd door MindStorm op 18-05-2007 14:46 ]

• smesjz
  • Niet online
In Postfix zou je kunnen werken met transport maps. Sendmail zal allicht ook iets gebruiken. Ben benieuwd hoe vaak er nog voor Sendmail wordt gekozen. Dat Sendmail X/Meta1 project is nog steeds in PreAlpha fase.
Maar mocht je vastlopen met Sendmail, kan je altijd nog Postfix gebruiken dus.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

in /etc/mail/mailertable :

code:
1
2
domein1.tld             esmtp:[mailrelay1.domain.nl]
domein2.tld             esmtp:[mailrelay2.domain.nl]

in /etc/mail/access

code:
1
2
To:domein1.tld        RELAY
To:domein2.tld        RELAY

• MindStorm
  • Laatst online: 16-01-2024
smesjz schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:20:
In Postfix zou je kunnen werken met transport maps. Sendmail zal allicht ook iets gebruiken. Ben benieuwd hoe vaak er nog voor Sendmail wordt gekozen. Dat Sendmail X/Meta1 project is nog steeds in PreAlpha fase.
Maar mocht je vastlopen met Sendmail, kan je altijd nog Postfix gebruiken dus.
Postfix is helaas geen optie, er wordt gebruik gemaakt van sendmail plugins/milters, die niet voor postfix bruikbaar zijn....
Thanks, maandag proberen, laat wel even weten of het lukte.

[ Voor 14% gewijzigd door MindStorm op 19-05-2007 10:51 ]

• smesjz
  • Niet online
MindStorm schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:48:
Postfix is helaas geen optie, er wordt gebruik gemaakt van sendmail plugins/milters, die niet voor postfix bruikbaar zijn....
De meeste Sendmail milters werken gewoon in Postfix. De genoemde limitaties op http://www.postfix.org/MILTER_README.html lijken me ook wel mee te vallen.

</Postfix advocate mode>