Hoi allemaal,
sinds woensdag 16 mei heb ik eindelijk mijn langverwacthe upgrade uitgevoerd. Ben van een s754 AMD K8 systeem naar een Intel C2D overgestapt. Na veel lezen over overklokken ben ik eens voorzichtig gaan kijken. En wat schets mijn verbazing; 50% overclock met zeer nette temps
. Echter verder kom ik niet. Geen Mhz verder. Kan iemand eens aangeven of ik een nog iets kan veranderen?
Specs volgens Everest:
CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E6420, 3200 MHz (8 x 400)
CPU stepping B2
CPU Multiplier 6x / 8x
Temps Idle 31 graden - Stressed 47 graden MAX
Moederbord ID P5B Deluxe
Core Spanning 1.350 V
Geheugen GeIL CL4-4-4-12 DDR2-800
Northbridge 1.25 V
Southbridge 1.05 V
VGA XFX Geforce 7900GS @ Stock speed
Probleem is dus dat als ik FSB met 1,2, of 3 Mhz omhoog gooi, dan start Windows niet meer stabiel op. Gooi ik hem met meer dan 3 omhoog, dan krijg ik geen beeld.
PCI en PCI-e zijn gelockt. Mem divider staat 1:1
Ik hoop dat iemand mij kan helpen of zit ik aan de top van mijn hardware?
Ik ben al tevreden met mijn overclock, dus echt probleem is het niet, maar wil weten of ik hem nog iets verder kan krijgen.
/edit 17. 51 uur
Inmiddels heb ik alleen mijn multiplier verlaagd naar 7. Dit had als resultaat dat mijn kloksnelheid terug zakte naar 2800 Mhz, maar op de een of andere manier blijft mijn videokaart nu wel stabiel
.
Heb nu voor het eerst een complete run van 3dmark06 gedraaid met een score van 5743. Niet heel slecht dacht ik te lezen.
Maar iemand een idee wat dat videoprobleem kon zijn? Heeft met overclock te maken imo
sinds woensdag 16 mei heb ik eindelijk mijn langverwacthe upgrade uitgevoerd. Ben van een s754 AMD K8 systeem naar een Intel C2D overgestapt. Na veel lezen over overklokken ben ik eens voorzichtig gaan kijken. En wat schets mijn verbazing; 50% overclock met zeer nette temps
Specs volgens Everest:
CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E6420, 3200 MHz (8 x 400)
CPU stepping B2
CPU Multiplier 6x / 8x
Temps Idle 31 graden - Stressed 47 graden MAX
Moederbord ID P5B Deluxe
Core Spanning 1.350 V
Geheugen GeIL CL4-4-4-12 DDR2-800
Northbridge 1.25 V
Southbridge 1.05 V
VGA XFX Geforce 7900GS @ Stock speed
Probleem is dus dat als ik FSB met 1,2, of 3 Mhz omhoog gooi, dan start Windows niet meer stabiel op. Gooi ik hem met meer dan 3 omhoog, dan krijg ik geen beeld.
PCI en PCI-e zijn gelockt. Mem divider staat 1:1
Ik hoop dat iemand mij kan helpen of zit ik aan de top van mijn hardware?
Ik ben al tevreden met mijn overclock, dus echt probleem is het niet, maar wil weten of ik hem nog iets verder kan krijgen.
/edit 17. 51 uur
Inmiddels heb ik alleen mijn multiplier verlaagd naar 7. Dit had als resultaat dat mijn kloksnelheid terug zakte naar 2800 Mhz, maar op de een of andere manier blijft mijn videokaart nu wel stabiel
Heb nu voor het eerst een complete run van 3dmark06 gedraaid met een score van 5743. Niet heel slecht dacht ik te lezen.
Maar iemand een idee wat dat videoprobleem kon zijn? Heeft met overclock te maken imo
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 18:01 ]