Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1zx32.sys rootkit trojan gesignaleerd!

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
er zijn wereldwijd meldingen gemaakt van het zgn.1zx32.sys rootkit trojan,heb hem zelf gisteren op mijn systeem gehad dankzij online gaming van een beta waarbij de firewall uit moest....

deze trojan geeft als automatish systeemherstel aanstaat,een spontane reboot,en als deze uitstaat een stopscherm/blue screen of death(BSOD) met stopcode:0x0000008e
in de system dump met als adress dus 1zx32.sys.

als je deze rootkit op je computer hebt,is scannen meestal onmogelijk,omdat deze benamingen/processen van deze programmas vaak herkend,en daarna zijn command uitvoert(reboot in dit geval,of BSOD met stopcode)

als dit het geval is,ggole dan:
AVG rootkit revealer en download/installeer deze.
Volg instructies om de rootkit te verwijderen
ook met hijack this icm andere software is het mogelijk om dit te verhelpen,maar dit is veruit het6 simpelst.....

bij deze,scannen maar... 8) O-)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Geweldig, maar wat hebben we er hier aan? Sowieso valt het altijd te betwijfelen of het juist die exacte versie van de rootkit is (als het überhaupt al een rootkit is en geen andere malware), daarnaast kan het volgende keer een andere naam hebben, anti-rootkit revealer ingebouwd hebben etc. etc.

Daarnaast is het in geval van een rootkit gewoon verstandiger om de hele boel te formatteren en opnieuw te installeren, je weet niet wat er achterblijft, zo kan er nog een Trojan-Downloader resteren die het ding weer opnieuw installeert, of andere stukken malware. :)

In ieder geval vind ik dit niet echt waardig om een topic over te hebben, ik neem aan dat mensen ook wel zelf kunnen googlen. :)

Signature

Dit topic is gesloten.