Wat is CUPS?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Topicstarter
Hey,

Ik heb een Canon LBP2900 laserprintertje waarvoor er helaas geen OSX-drivers beschikbaar zijn.
Na zoeken kwam ik op een forumpost uit waarin er gezegd werd dat je dat ding alsnog via CUPS (unix?) aan de praat kan krijgen op een mac.
Helaas is de site cups.org niet 't meest duidelijk en ik kan er echt niet uit opmaken wat je moet installeren en wat dat dan precies is?

Oftewel, is het mogelijk om die printer ook op een mac geïnstalleerd te krijgen? Hij is aangesloten en gedeeld op een XP computer. Ik heb Bonjour op die pc gezet maar ook van dat programma/die technologie snap ik uitermate niks. De apple-site maakt 't mij nietveel duidelijker, maar het kan ook dat dat niet werkt omdat op de mac geen juiste drivers geinstalleerd staan?

Een korte uitleg zou meer dan welkom zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

Ik denk dat je hier wel een eind mee komt: http://www.danka.de/apple-cups-en/

Googlezoekworden: mac cups

Tis een oud document maar vertelt je wat cups is.
Lijkt me dat je via google ook prima kan uitvinden hoe je het aan de praat krijgt.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 18-05-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Cups is het UNIX print systeem.
ook prima op wiki te vinden:
The Common Unix Printing System (CUPS) is a modular printing system for Unix-like computer operating systems that allows a computer to act as a powerful print server. A computer running CUPS is a host which can accept print jobs from client computers, process them, and send them to the appropriate printer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_Unix_Printing_System

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik heb ook wel eens een printer aan de praat gekregen via CUPS terwijl het anders niet lukte.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Topicstarter
Maar zit Cups dan standaard ingebouwd in OSX (via die eerste site blijkt van wel)?
Ik heb echt niet genoeg kennis van open standaarden, protocollen, linux, unix en programmeren om dat te vatten...
Ben via die grote faq op een duitse site gekomen met ESP Print Pro ofzo, is dat een programma dat 't kan doen (versta amper duits)?

Ik heb ergens al eens zo'n cups driver gezien voor de printer die ik aan de praat wil krijgen. Als ik die download, waar moet ik er dan mee naartoe, en kan ik er dan mee afprinten op een gedeelde windows-printer of moet de usb-kabel in de mac?

Alvast bedankt voor de reacties!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 207627 op 18-05-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:08
Ja, CUPS zit standaard in Mac OS X. Surf maar eens naar http://localhost:631 (als ie niet antwoord even "Printer sharing" aanzetten).

EPS is de commerciele variant van CUPS.

Elke CUPS driver heeft ongetwijfeld een README die verteld hoe je'm moet installeren.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Bij HP kan je elke laserjet aan de praat krijgen door de LaserJet III drivers te installeren.
Dit kan je misschien ook met de Canon printer doen.
Pagina: 1