[XP] Geen geluid meer, wat ik ook doe

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Even een vreemd probleem hier met een laptop: HP zx5022EA

Deze bevat een ADI 1981 geluids-chip.

Nu krijg ik op een of andere manier geen geluid meer in Windows XP, ook niet door de koptelefoon uitgang. Maar zodra ik bijvoorbeeld even boot met Knoppix (linux on cd) heb ik meteen geluid, dus hardware-matig is er niets aan de hand.

Alle software kan gewoon geluid afspelen, en zeuren niet over een missend audio-apparaat.

Wat heb ik geprobeerd:

- Apparaat beheer gecheckt, geen uitroeptekens of niet geinstalleerde apparaten.
- Geluid via koptelefoon, zelfde probleem.
- Volume beheer gecheckt of iets op dempen staat.
- Wave, Master staan beide op hoog volume, dus niet gedempt.
- De laptop bevat volume knoppen, deze besturen het volume beheer en hebben helaas ook geen effect.
- De apparaten die ingesteld staan voor audioweergave heb ik gecheckt, daar staat alleen de Soundmax Digital Audio device, welke dus klopt.
- Geluids-instellingen gereset (zowel windows, als soundmax utility).
- Geluidsdriver opnieuw geinstalleerd.
- IRQ's gecheckt van apparaten, deelt hem alleen met AC97 modem, uitschakelen had geen nut, en reinstall van AC97 Modem driver had ook geen nut.
- Luispreker instellingen van Windows gecheckt en veranderd, maar had ook geen nut.
- Bios gecheckt op geluidsinstellingen, deze zijn niet aanwezig.
- Gekeken of er andere audio software opstond, niet aanwezig.

Formatteren enige optie ?
Voordat ik op deze laatste optie overga, hoop ik dat jullie nog een ingeving hebben wat het zou kunnen zijn.Het moet volgens mij echt een instelling zijn, aangezien Knoppix wel gewoon geluid geeft.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Draait de service Windows Audio? ik heb ooit eens een gelijkaardig probleem gehad, de service starten (en zorgen dat hij op "Automatisch" staat) heeft het probleem opgelost.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:01:
Draait de service Windows Audio? ik heb ooit eens een gelijkaardig probleem gehad, de service starten (en zorgen dat hij op "Automatisch" staat) heeft het probleem opgelost.
Als ik in msconfig kijk staat er "Wordt uitgevoerd", dus die draait gewoon.

4015Wp west (Dordrecht)

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Tutti-frutti schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:09:
[...]

Als ik in msconfig kijk staat er "Wordt uitgevoerd", dus die draait gewoon.
Dit kun je het beste checken bij Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Services. Kijk daar of Windows Audio op Automatisch staat en tevens gestart is. Zo niet, dan doen :)

"It's about time you showed up Fox!"

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Speek schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:14:
[...]

Dit kun je het beste checken bij Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Services. Kijk daar of Windows Audio op Automatisch staat en tevens gestart is. Zo niet, dan doen :)
Staat automatisch, maar anders zou ik volgens mij ook geen volume beheer enzo krijgen. Tis iig een raar probleem.

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Oke, ik kwam er achter dat ik toendertijd nog een image had gemaakt van de verse windows... maar wat blijkt na terugzetten van de image.. geen geluid in Windows ! Dat had ik eigenlijk niet verwacht, aangezien ik wel geluid heb in knoppix. Ik snap er geen moer van, toch iets hardwarematigs aan de hand :?

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-05-2007 15:51 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1