Toon posts:

voeding en verkoelingsvraag

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar bijna gehele forum te hebben bekeken, wordt er gesproken over voeding en koelers over grote hardware producten. Ik ben bezig met een pc. daarin zit een moederbord in van asus (p5vd2-x) daarop komt e6600 processor op, 2048 mb geheugen, asus 320 en 8800 gts videokaart en een 250 gb hd sata. er zit standaard koeler (geen specs van verder)in en 400 watt voeding van merk ATX. Ik vroeg aan een verkoper daar of dat voldoende was, en hij zei van "ja". ik vraag me af of echt zo is, als ik al dit lees. Kan het, of kan ik beter voeding en koelers bijdoen/verhogen?

verder mijn monitor acer al17, is die geschikt voor zo grote videokaart?

Bij voorbaat dank

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:59
Merk ATX? Volgens mij heb je de voedingstandaard gelezen, da's namelijk ATX. Niet het merk iig. Met een noname voeding zou ik er niet aan beginnen iig...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voor koeling is een apart sub-forum:
Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen
Met daarin de Frequently Asked Questions TCA
Daar staan de basics over koeling allemaal in uitgelegd :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Om eventjes duidelijk te zijn: Ja, met je huidige koeler op je E6600 kan je best werken. Bij mij werkt het namelijk gewoon netjes. Daarnaast zo ik een A merk nemen als voeding (Enermax, Antec, Zalman, Coolermaster etc.).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 21:31

Thandor

SilverStreak

Over voedingen is enorm veel te lezen op het Internet. Niet alleen op GoT en Tweakers.net ( zie bv. Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 en de Productsurvey op de front-page ) maar ook op zogenaamde reviewsites waar voedingen uitvoerig besproken worden.

Wat betreft de koeling: Met de standaard Intel RCBFH cooler in combinatie met een 80MM casefan kom je al een heel eind. Mocht je het toch te lawaaiig vinden dan kun je nadien prima op zoek naar alternatieve koeling. Daarvoor kun je het beste even Googlen naar 'lga775 cooler roundup' of '<merknaam> <typenummer> cooler + review'.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.