Toon posts:

[SBS2003]Standard naar Premium upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wij hebben op ons kantoor momenteel Windows Small Business Server 2003 Standard Edition draaien, echter hadden wij SQL Server nodig en hebben wij Windows Small Business Server 2003 Premium Edition aangeschaft. Ik heb op Google al flink wat queries uitgeprobeerd maar kan niets vinden over een upgrade pad, is er iemand die toevallig weet of je dit kunt upgraden bijvoorbeeld met herĂ¯nstallatie of dat dit een nog grotere chaos veroorzaakt en een schone installatie de enigste optie is.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Je kunt SBS niet in een bestaand domein zetten, dus tenzij upgrade mogelijk is, zul je aan een volledige nieuwe installatie vast zitten

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 23:08
CAP-Team schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:13:
Je kunt SBS niet in een bestaand domein zetten, dus tenzij upgrade mogelijk is, zul je aan een volledige nieuwe installatie vast zitten
Naah, zo extreem ziet het er ook niet uit hoor..
maar als het je puur alleen om SQL gaat ? effe die CD zoeken en in de server duwen zou ik zeggen...
volgens mij werkt dat gewoon.

(let volgens mij wel op, want SBS is toch alleen als OEM te koop?)

Join the club

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
CAP-Team schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:13:
waar heb je die wijsheid vandaan :? ik heb vaak zat een sbs toegevoegd aan een bestaand domain, daarna moet je wel de fsmo roles seizen daar sbs graag zelf die roles wil hebben.

en ja nog meer schokkend nieuws, je kan ook gewoon meerdere domaincontrollers in een sbs domain hebben

nogal hardnekkig fabeltje dat dit niet zou kunnen namelijk.

A wise man's life is based around fuck you

• thund3rball
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07-2025
ja, je kunt SBS upgraden naar de versie met SQL. installatie zelf schijnt niks voor te stellen. kwestie van even de juiste cd bestellen... ;)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Meerdere AD servers is me bekend, zolang SBS maar het baasje mag zijn (fsmo roles e.d.), ik wist alleen niet dat je deze rollen wel achteraf mag toekennen bij een bestaand domein.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1