Toon posts:

PCanywhere en speedtouch 546

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag een pcanywhere verbinding opzetten tussen de zaak en thuis. Op biede pc's heb ik pcanywhere geinstalleerd. De server heb ik ingesteld als host, de laptop (computer voor thuis) heb ik ingesteld als Caller. Ik heb het ip adres van de modem gebruikt (81.205.etc) verder heb ik nog ingesteld: Connect through Gateway or acces server, hier heb ik het statisch ip adres van de server opgegeven.
Ik heb de server een statisch IP adres (10.0.0.5)gegeven. De server gaat via een router/modem (speedtouch 546) het internet op. In de router heb ik de volgende poorten opengezet, via NAPT:
5631
5632

Wanneer ik de laptop gewoon aansluit op het bedrijfsnetwerk werkt alles perfect, ik kan op de laptop de server besturen. Wanneer ik het thuis probeer werkt het niet, ik kan niet connecten naar het ip adres van de zaak.

Wanneer ik vanaf de server telnet op poort 5631 of 5632 krijg ik een melding dat hij geen verbinding kan krijgen met de host door port 23??

Heeft iemand enig idee wat ik fout gedaan heb of vergeten ben.

alvast bedankt!,

Erik

Verwijderd

Logisch dat je geen verbinding kan maken via telnet aangezien dat idd op poort 23 werkt zoals al aangegeven wordt door je pc.

Lijkt me echt een poortmappings verhaal, misschien ook even googlen of kijken in help van pcanywhere.
Welk protocol heb je geforward op die porten? Welke versie van PCanywhere gebruik je?

Beetje meer initiatief is wel gewenst

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.

Het probleem is dat ik er steeds thuis achter kom dat het niet werkt, is er een manier om te testen om in het kantoor te testen of het werkt, bij de server??

Ik heb versie 12.1 (pre release)

Ik heb zoals aangegeven de volgende poorten geforward:

5631TCP
5632UDP
Dit heb ik op de site van speedtouch gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog één en ander gezocht en geprobeerd, via msn heb ik iemand gevraagd de volgende test te laten doen:

via de opdrachtprompt-> TELNET, het volgende commando:
open "ip-adres modem" 5631 --> connection failed

ook bij het pingen gaan alle 4 de tests verloren??

iemand enig idee??

P.S. Moeten aan beide kanten (thuis en zaak) de poorten 5631 en 5632 geforward worden??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 14:01 ]