Ik heb het volgende probleem: Ik heb een paar weken geleden hier op mijn werk een draadloos netwerk geinstalleerd, ging allemaal prima, was bijna een kwestie van instellen en gaan met de banaan. Nu neemt een collega vandaag zijn laptop mee, wilt connecten naar het netwerk terwijl hij zijn IP settings allemaal op automatisch heeft staan, dan duurt het heel erg lang en dan krijgt hij de melding: " Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden".
Wanneer ik alle settings van de laptop die wel werkt overneem, en het ip adres 1tje omhoog doe (192.169.1.18 is 192.169.1.19 geworden), dan zegt hij dat hij verbonden is, maar internet doet het niet, dan krijg je gewoon de melding "Server niet gevonden", terwijl hij wel gewoon verbonden is met de router.
Het is iig wel het goede netwerk, en de sleutel klopt ook
De computer opnieuw opgestart, de router opnieuw opgestart
Nieuwe netwerkkaart drivers geinstalleerd op de laptop
Ik ben niet zo een held met netwerken, misschien dat iemand hier mij verder kan helpen?
Wanneer ik alle settings van de laptop die wel werkt overneem, en het ip adres 1tje omhoog doe (192.169.1.18 is 192.169.1.19 geworden), dan zegt hij dat hij verbonden is, maar internet doet het niet, dan krijg je gewoon de melding "Server niet gevonden", terwijl hij wel gewoon verbonden is met de router.
Het is iig wel het goede netwerk, en de sleutel klopt ook
De computer opnieuw opgestart, de router opnieuw opgestart
Nieuwe netwerkkaart drivers geinstalleerd op de laptop
Ik ben niet zo een held met netwerken, misschien dat iemand hier mij verder kan helpen?
Heuj!