Draadloos: de ene laptop wel, de andere niet??!!

Pagina: 1
Acties:

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Ik heb het volgende probleem: Ik heb een paar weken geleden hier op mijn werk een draadloos netwerk geinstalleerd, ging allemaal prima, was bijna een kwestie van instellen en gaan met de banaan. Nu neemt een collega vandaag zijn laptop mee, wilt connecten naar het netwerk terwijl hij zijn IP settings allemaal op automatisch heeft staan, dan duurt het heel erg lang en dan krijgt hij de melding: " Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden".

Wanneer ik alle settings van de laptop die wel werkt overneem, en het ip adres 1tje omhoog doe (192.169.1.18 is 192.169.1.19 geworden), dan zegt hij dat hij verbonden is, maar internet doet het niet, dan krijg je gewoon de melding "Server niet gevonden", terwijl hij wel gewoon verbonden is met de router.

Het is iig wel het goede netwerk, en de sleutel klopt ook
De computer opnieuw opgestart, de router opnieuw opgestart
Nieuwe netwerkkaart drivers geinstalleerd op de laptop

Ik ben niet zo een held met netwerken, misschien dat iemand hier mij verder kan helpen?

Heuj!

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 21:58
Klinkt toch als een fout in de key.
Weet je 100 % zeker dat de key klopt ? Moet je het toevallig in hex invoeren i.p.v. ascii of is de key index juist ?
Zijn het dezelfde wifi-kaartjes ?
Gebruik je op beide machines XP voor het instellen van het wireless ?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Hoe controleer je of de sleutel klopt?

Meestal is de versleuteling namelijk het probleem.
Of heb je toevallig MAC adres filtering aan staan?

Wat voor laptops gaat het om?
Wat voor router heb je?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Euc-
_zer0_ schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:46:
Klinkt toch als een fout in de key.
Weet je 100 % zeker dat de key klopt ? Moet je het toevallig in hex invoeren i.p.v. ascii of is de key index juist ?
Zijn het dezelfde wifi-kaartjes ?
Gebruik je op beide machines XP voor het instellen van het wireless ?
Ja, de code is namelijk 1234567890, en als je die 10 keer heel secuur hebt ingevoerd ga ik er stiekem vanuit dat hij goed is ;)

Het zijn niet dezelfde wifi kaartjes, op de laptop van het werk die het wel doet zit het ingebakken, op de meegenomen laptop zit er zo een PCMCIA kaart in (zo heet dat toch? :S)

Ik gebruik op beide machines XP voor het instellen
Anti-XP schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:47:
Hoe controleer je of de sleutel klopt?

Meestal is de versleuteling namelijk het probleem.
Of heb je toevallig MAC adres filtering aan staan?

Wat voor laptops gaat het om?
Wat voor router heb je?
Zie boven :)
MAC adres filtering staat uit

De laptops, die werkt is een HP, typenummer moet ik even nakijken, die staat nl 2 verdiepingen beneden naast de router
Die niet werkt is een Acer aspire 1400, beide laptops zijn niet de nieuwste, maar die laptop die hier niet werkt zit bij mijn collega thuis wel altijd gewoon op zijn draadloos netwerk thuis en dat werkt goed.

Routertype ga ik even voor je nakijken, weet ik even niet uit mijn hoofd.

Heuj!

• Euc-
Ik heb het even nagekeken, de router is een Tornado 140

[ Voor 41% gewijzigd door Euc- op 18-05-2007 12:09 ]

Heuj!

• _zer0_
Gebruikt het netwerk WPA en ondersteunt de Toshiba dat wel ?
Ook willen sommige netwerkkaartjes niet werken als de WPA en WPA2 tegelijkertijd gebruikt worden (TKIP en AES encryptie).

[ Voor 0% gewijzigd door _zer0_ op 18-05-2007 12:17 . Reden: typo ]

• Euc-
Het netwerk gebruikt alleen WPA, en de acer moet dit gewoon aankunnen, want mijn collega heeft zijn netwerk thuis ook zo beveiligd.

[ Voor 3% gewijzigd door Euc- op 18-05-2007 12:25 ]

Heuj!

• _zer0_
Kan je (tijdelijk) testen zonder encryptie ?
Dan weet je zeker dat je het in die hoek moet zoeken.

• Euc-
_zer0_ schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:33:
Kan je (tijdelijk) testen zonder encryptie ?
Dan weet je zeker dat je het in die hoek moet zoeken.
Ja dat moet wel kunnen, zit ik alleen met het kleine probleempje dat ik het ip adres van die router niet meer weet :o

Is er een manier om daar achter te komen? :S

Heuj!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Start
Run
cmd
in de cmd prompt: ipconfig/all

Je standaardgateway is je routeradres.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Euc-
Anti-XP schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:41:
Start
Run
cmd
in de cmd prompt: ipconfig/all

Je standaardgateway is je routeradres.
Gevonden, ik kan overigens met de computer die niet op internet kan wel gewoon in dat scherm van de router..

Heb de beveiliging uitgezet, en hij doet het nog steeds niet. Wel een verandering, als ik de settings op automatisch instellen zet, dan zegt hij niet meer "beperkte verbinding", maar gewoon verbonden. Doet verder even weinig als eerst.

Heuj!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
als je met de pc die niet kan internetten wel op de router kan komen betekend dit dat er een firewall iets tegenhoud, waarschijnlijk word je DNS server geblokkeert door een firewall of virusscanner.

om dit te testen kun je via de internet explorer eens naar http://66.249.93.99 gaan, kom je dan op google.com uit dan weet je dat het je dns server is die geblokkeerd word of fout staat ingesteld.
Pagina: 1