[vb.net/VB]Geluid meten

Pagina: 1
Acties:

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Hallo

Zoals in m'n vorige topic al getoont heb ik neon lichten via mijn COM poort kunnen aanspreken. Nu bestuur ik deze met een VB.net programmatje. Nu zou ik willen een functie inbouwen waardoor ze meeflikkeren op de bas van de micro.

Ik heb een soort gelijkaardig programmatje gezien (op: http://www.darkwood.demon.co.uk/PC/meter.html ) maar natuurlijk zonder code ofzo.

Soms las ik dat je via DirectX input dat kan aanspreken maar ik heb gezocht en de SDK gedownload maar vind nergens geen voorbeelden.
Ook via winmm.dll vind ik niet direct iets om dat te meten.

Iemand ervaring met zo'n dingen die me kan helpen

edit: gewone VB is natuurlijk ook altijd goed

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter7 op 18-05-2007 11:34 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wanneer je wilt dat je licht reageerd op bepaalde frequenties dan zul je een fourier transformatie op het binnenkomende signaal los moeten laten. Een fourier transformatie is nogal behoorlijk ingewikkelde wiskunde, maar er zijn veel implementaties beschilkbaar. Het enige wat je hoeft te weten is dat je per tijdstap een array krijgt met daarin de geluidsterkte binnen en bepaald frequentie gebied. Je kunt het duis eigenlijk vergelijken met de balkjes van een equalizer. Door nu je licht te koppelen aan de lagere frequenties zal deze mooi met de bas mee gaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:11

StapelPanda

PB0MV

Janoz schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:43:
Wanneer je wilt dat je licht reageerd op bepaalde frequenties dan zul je een fourier transformatie op het binnenkomende signaal los moeten laten. Een fourier transformatie is nogal behoorlijk ingewikkelde wiskunde, maar er zijn veel implementaties beschilkbaar. Het enige wat je hoeft te weten is dat je per tijdstap een array krijgt met daarin de geluidsterkte binnen en bepaald frequentie gebied. Je kunt het duis eigenlijk vergelijken met de balkjes van een equalizer. Door nu je licht te koppelen aan de lagere frequenties zal deze mooi met de bas mee gaan.
maar als het alleen om volume gaat kan je dit misschien gebruiken: http://www.codeproject.com/cs/media/volumemeter.asp

en de source zit er bij ( je moet je wel even registreren)

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Gieltjev schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:00:
[...]

maar als het alleen om volume gaat kan je dit misschien gebruiken: http://www.codeproject.com/cs/media/volumemeter.asp

en de source zit er bij ( je moet je wel even registreren)
in c# :|

Proberen te decoderen

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Nu dat ik opnieuw tijd heb nog eens verder gezocht en via wikipedia moet ik alles die onder de 80HZ. Maar ik heb nog altijd niets deftig.

Ik heb al programmatjes gevonden om de luidsterkte te weten maar ik heb geen flauw id hoe je toonhoogte kan weten :? :?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, lees je eigen topic zou ik zeggen. Janoz in "\[vb.net/VB]Geluid meten"

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
bedoel je dit?
Janoz schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:43:
Als er toch zoveel beschikbaar zijn waarom vind ik dan gene voor VB.net? Of iets dergelijks? Of maar iets die er iets mee te maken heeft?

edit: ik zet het niet vet omdat er typfout intstaat

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter7 op 20-06-2007 15:52 ]

Verwijderd

Wouter7 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:51:
bedoel je dit?

[...]

Als er toch zoveel beschikbaar zijn waarom vind ik dan gene voor VB.net? Of iets dergelijks? Of maar iets die er iets mee te maken heeft?

edit: ik zet het niet vet omdat er typfout intstaat
Wat dacht het hiervan. Eerste hit op google met 'fourier transform visual basic'.
http://www.logix4u.net/fft.htm

En als je echt zelf wilt begrijpen wat er gebeurt, kun je natuurlijk ook dit implementeren: http://en.wikipedia.org/wiki/Discrete_Fourier_transform

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 15:57 ]

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wouter7 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:51:
Dat zou door twee dingen kunnen komen:
1: Je kunt niet zoeken. Zie hierboven, maar ook wanneer ik fourier transformatie vb.net intik vind ik 50.000 hits waarbij de pagina's die ik geprobeerd heb nog relevant waren ook.
2: De materie is gewoon te hoog gegrepen voor je (Hoef je je niet voor te schamen, het is behoorlijk hoge wiskunde). In dat geval geldt een verbasterde belastingdienst uitspraak: 'Makkelijker kunnen we het niet maken'

Pagina: 1