[Vista] Media center hangt tijdelijk na opstarten*

Pagina: 1
Acties:

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03 22:31
Probleem:
Wanneer ik media center opgestart heb dan kan ik het ongeveer 15 seconden gebruiken, waarna het voor ongeveer 1 minuut niet meer reageert (wat best irritant is). Mocht ik in die 15 seconden live tv hebben opgestart, dan blijft dit wel gewoon doorspelen maar kan ik niet doorzappen en blijft de blauwe balk met programma-informatie onderin hangen. Wanneer Media Center uitgehangen is blijft het verder gewoon werken, tot ik het sluit en opnieuw opstart.

Configuratie:
Asus P5b deluxe
Intel core 2 duo e6300
2 x 1024 OCZ PC6400 Dual Channel
Sapphire ATI X1950
Hauppauge PVR150MCE

Drivers:
Zowel zonder drivers als met drivers geïnstalleerd, houdt het probleem aan. Ik heb nu al een paar keer windows opnieuw geïnstalleerd, maar helaas geen verbetering.

Wat heb ik geprobeerd?
-Vista opnieuw geïnstalleerd
-Updates gedeïnstalleerd die betrekking hadden op Media Center
-Met en zonder ati drivers geprobeerd

Wie kan mij helpen, of heeft het zelfde probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door mastair op 18-05-2007 10:35 ]

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• mastair
*Kickje* dan maar...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb het probleem in ieder geval niet - als je in je eventlog of in je reliability monitor kijkt, zie je dan ook dat er iets crashed in je Media Center of dat juist niet?

Als je nou je Hauppauge in je device manager disabled, heb je dit probleem dan ook? Heeft het uberhaupt ooit wel goed gewerkt in deze setup (bv. met XP MCE?) ?

Kan het zijn dat je harddisk tegenwerkt? Vziw gaat MCE meteen 'recorden' op het moment dat je TV gaat kijken wat nogal een aanslag is op je harddisk, bijvoorbeeld? :)

Verwijderd

Is het misschien zo dat je mediacenter heel veel films/series/andere bestanden moet inladen, wanneer mediacenter gestart wordt? Dat heb ik namelijk in het begin heel even, dan reageert alles net iets trager, maar een minuut hangen doet ie niet.....

• mastair
elevator schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:05:
Ik heb het probleem in ieder geval niet - als je in je eventlog of in je reliability monitor kijkt, zie je dan ook dat er iets crashed in je Media Center of dat juist niet?

Als je nou je Hauppauge in je device manager disabled, heb je dit probleem dan ook? Heeft het uberhaupt ooit wel goed gewerkt in deze setup (bv. met XP MCE?) ?

Kan het zijn dat je harddisk tegenwerkt? Vziw gaat MCE meteen 'recorden' op het moment dat je TV gaat kijken wat nogal een aanslag is op je harddisk, bijvoorbeeld? :)
In de eventlog en reliability monitor kan ik niets vinden wat met MCE te maken heeft.

Met de hauppauge disabled heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Overigens heb ik ook het probleem als ik niet live tv start en gewoon door het hoofdmenu ga bladeren, dus het opnemen daar kan het niet aan liggen.

Xp mce heb ik op deze computer nog niet geprobeerd. Maar in het begin had ik dit probleem met Vista MCE nog niet. Na een tijdje begon ik het probleem te krijgen en toen dacht ik dus even een re-install, maar het mocht niet baten.
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:03:
Is het misschien zo dat je mediacenter heel veel films/series/andere bestanden moet inladen, wanneer mediacenter gestart wordt? Dat heb ik namelijk in het begin heel even, dan reageert alles net iets trager, maar een minuut hangen doet ie niet.....
Ik heb wel veel filmbestanden, en dus heb ik het even geprobeerd zonder mijn tweede hdd. Helaas ligt het daar niet aan. Overigens leest MCE ook niet van de hdd als ie *hangt*, wat ie volgens mij wel zou moeten doen als er zoveel bestanden ingeladen moesten worden.

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je de reliability monitor aanzet om te zien wat er gebeurt tijdens het hangen van MCE - zie je dan in een van die deelgebieden die MCE laat zien bepaalde spikes in activiteit bijvoorbeeld ? :)

• mastair
elevator schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:49:
Als je de reliability monitor aanzet om te zien wat er gebeurt tijdens het hangen van MCE - zie je dan in een van die deelgebieden die MCE laat zien bepaalde spikes in activiteit bijvoorbeeld ? :)
Sorry, zou je aan kunnen geven wat je precies bedoelt waar ik heen moet gaan. Als ik met de rmk op computer klik en dan op manage en vervolgens de reliability monitor open zie ik verder geen deelgebieden van MCE zoals jij beschrijft. Zou je me dit kunnen verduidelijken?

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik bedoel - je zet de performance monitor open en dan zie je I/O, CPU enzo - zie je daar iets omhoog schieten als MCE hangt?

• mastair
Ok, ik heb even gechecked en niks van deze dingen schieten omhoog.

Cpu 3%
Disk: enkele kb/s
Memory: 39% constant

Iemand nog ideeën?

Pagina: 1