Toon posts:

exact geeft foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.574 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik binnen dit forum een vraag stellen omtrent Exact DOS 7.0?
Indien dit niet mogelijk is, wie zou mij kunnen aangeven op welk forum ik dan moet zijn?
Ik kan ivm het ontbreken van een onderhoudscontract niet bij exact terecht.

Alvast bedankt voor een eventuele reaktie.

benno w.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 15:52
Het forum is er juist om vragen te stellen ;)

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:02

Tys

Je kan altijd een poging doen tot.
Er zijn op zich zat mensen hier die met Exact werken ...
Maar Exact zelf zou inderdaad de eerste hulplijn zijn geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Dan doe ik een poging:
Allereerst dit. Natuurlijk kan ik de vraag aan Exact stellen. Echter de situatie is zo. Ik heb een maand geleden een bedrijf overgenomen die met het Exact onder DOS werkte. Ik wil met dit systeem verder omdat een upgrade naar Globe erg kostbaar is. Exact is bereid ondersteuning te geven. Echter: de vorige eigenaar heeft de laatste 4 jaar geen supportcontract met Exact gehad. Wil ik weer gebruik maken van de support, dan eist Exact eerst betaling van de 4 jaar "achterstallig" support a 7000,-- euro. Ik vind dit een rare gang van zaken en vandaar dat ik momenteel niet bereid ben dat te betalen.

Het probleem is alsvolgt. Via productie administratie, productieorders vrijgeven, vrijgeven prod orders volgt er een scherm waarin je de order kunt invoeren die je vrij wilt geven.
Na het ingeven van deze gegevens gaat het systeem de bijbehorende artikelen opzoeken.
Nu volgt er een foutmelding:

FOUT in MODULE vsv.c regel 4384.
Foutcode 2104
Ernst: fout
Oorsprong bestanden.
Foutmelding: Een niet geopende index werd benaderd.
Te weinig geheugen om de progr module M\exact\dll\domenu.dll te laden.
Foutcode 8: onvoldoende geheugen beschikbaar.

Vorige week functioneerde dit menu nog uitstekend.
Deze week alleen maar foutmeldingen.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank,
Benno W.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Draai je dit op een DOS bak; of onder Windows of een emulator ofzo? Welke versie van dat OS draai je dan? Is er afgelopen week iets verandert wat dit tot gevolg zou kunnen hebben?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
De computer draait onder Windows 98. Het is de Exact DOS versie 7.2.
Omdat de computer hier redelijk verouderd zijn, hebben wij een nieuwe server en computer geinstalleerd. Een kopie van Exact incl. alle bestanden zijn op de nieuwe server geplaatst.
Nu bleek dat windows XP een conflict gaf met Exact onder DOS. Kortom dit functioneerde niet.
Daarna hebben wij de oude server weer opgestart. De oude server draait momenteel onafhankelijk van de nieuwe en wordt alleen maar gebruikt voor Exact.
Sindsdien geeft Exact deze melding. Voor de rest functioneert het goed.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf al geprobeerd? En heb je misschien echt niet genoeg geheugen?
Op welk OS draai je dit? Exact voor dos op XP schijnt bijvoorbeeld wel te kunnen maar heel omslachtig... Watvoor database zit er precies achter? En werkt die nog wel goed, heb je dat kunnen verifieeren?

Overigens heb ik dit al met vele leveranciers gezien in het verleden, die rekenen vaak support voor de tussenliggende jaren alsnog. Misschien toch eens goed met reg/filemon enz gaan kijken wat er precies fout gaat, en in de diverse logs..

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Te weinig geheugen om de progr module M\exact\dll\domenu.dll te laden
In windows 98 heb je nog te maken met een autoexec.bat en config.sys
Ik kan me voorstellen dat daar een en ander in is gewijzigd bij het een of ander, waardoor er qua vrij geheugen een verandering heeft plaatsgevonden.
Exact heeft daar (zo lijkt het) last van.

Wat je ook kan doen: een lokale exact dealer opzoeken en die vragen om tegen uurtarief langs te komen. Dan kom je vast onder de €7000,- uit.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 18-05-2007 13:34 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Misschien dat dit helpt?

link

Is een vaker voorkomend probleem met DOS, probeer de uitleg van de link eens, niet geschoten is altijd mis..

Verwijderd

Topicstarter
Exact draait momenteel op de oude server waar het al die jaren zonder problemen op heeft gedraaid.
Dus het geheugen is nog steeds hetzelfde.
Ik weet zo niet te vertellen wat voor database erachter zit.
Ik zal inderdaad eens in de reg/filemon en de logs kunnen kijken wat er mis gaat. Zal ik straks proberen.

Ook zal ik de autoexec.bat en de config.sys nalopen. Misschien dat daar iets in is veranderd.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-07 00:01
Probeer eens te zoeken op exact foutcodes, bijvoorbeeld:

exact voor dos: je probleem lijkt op 8 en 2106, ontbrekende map, path bestaat niet. Kan het zijn dat het die menu-dll niet meer kan vinden?
betekenis van foutcodes zie 2104, het kan een database niet openen. Misschien zit de menustructuur ook in een database waar de index niet van kan worden geopend.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:19:
Exact draait momenteel op de oude server waar het al die jaren zonder problemen op heeft gedraaid.
Dus het geheugen is nog steeds hetzelfde.
/set mode win98

Je zal niet moeten denken aan geheugendimmetjes in je server, maar aan DOS geheugenreservering ;)
Al kan zoals al gezegd de melding verschillende oorzaken hebben.
Je maakt gebruik van een netwerkdrive wellicht?
Welk OS staat er op de Server, en zijn er wellicht in de tussenliggende tijd updates op geinstalleerd?
Heb je een backup van de programmadir op de server waar je mee kan spelen (sowieso niet onverstandig)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1