Toon posts:

Geen Microsft websites te openen (MCE2005)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik mijn probleem zal uitleggen, zal ik eerst even vertellen dat ik al de nodige research heb verricht om tot een oplossing te komen. Zo heb ik op GoT gezocht en daar een aantal tips geprobeerd (MTU-waarde toevoegen in het register, firewall herinstalleren, spyware scannen/verwijderen, etc.). Verder heb ik op Google gezocht en de Microsoft helppagina's geraadpleegd. Helaas heb ik nogsteeds het volgende probleem:

Op mijn laptop met Windows MCE 2005 krijg ik Microsoft-websites bijna niet geopend. Het gaat hier vooral om Hotmail.com (die raadpleeg ik het vaakst). Je ziet dat hij de pagina gaat laden en vaak krijg ik ook een menubalk te zien, maar de rest van de pagina blijft wit. Na een paar keer te hebben vernieuwd of de verbinding (draadloos) te hebben hersteld, opent hij wel, maar heel traag en als ik dan een mailtje aanklik begint het feest opnieuw!

Ook websites als windowsupdate.com, microsoft.com en live.com wil hij niet openen.

Het ligt volgens mij niet aan de router, want op mijn 'oude' pc (met een draad aan de router verbonden, draaiend onder Windows XP Home) werkt alles wel zonder problemen.

Ik denk dat ik een of andere update nodig heb voor MCE, maar ik kan dus geen Windows Update draaien. Ook haalt de laptop geen automatische Windows MCE 2005 updates binnen, dus ik denk dat er ergens iets wordt geblokkeerd, wat misschien wel met een update te verhelpen is.

Wie kent dit probleem en heeft er een succesvolle oplossing voor gevonden? Ik, en naar wat ik heb gelezen nog meer mensen, zou je erg dankbaar zijn!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik denk dat je secure http niet geactiveerd is. Dat zorgt voor deze problemen vaak.

Kijk eens onder je services bij computerbeheer. Deze moet wel gestart zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door itsalex op 18-05-2007 10:06 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
itsalex schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:05:
Ik denk dat je secure http niet geactiveerd is. Dat zorgt voor deze problemen vaak.

Kijk eens onder je services bij computerbeheer. Deze moet wel gestart zijn.
Ehm.. je bedoelt rechtermuisknop op 'Mijn computer' en dan op 'beheer' klikken in dat menu?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Start > Uitvoeren > services.msc

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
TRON schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:20:
Start > Uitvoeren > services.msc
Oke, ik zie nergens iets van Secure HTTP staan.. Hoe kan ik dit activeren?