Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE6]Laden websites met database traag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.736 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
Sinds ik mijn nieuwe PC heb geïnstaleerd, openen websites met databases erg traag. Als ik bijvoorbeeld marktplaats of de site autoweek.nl wil doorzoeken dan moet ik daarvoor flink wat tijd reserveren..

Het openen van de site autoweek duurt ongeveer een halve minuut of langer, een zoekopdracht duurt nog veel langer, hetzelfde geld voor andere sites met een database erachter, ik vul zelfs veel criteria in om de resultaten van de zoekopdracht te beperken. Ik heb al van alles geprobeerd maar kan niet ontdekken waar het probleem vandaan komt.
Mijn verbinding is verder goed, andere sites (zonder database) laden gewoon snel en ook downloaden gaat gewoon rap.

Config:
AMD X2 3800
2GB DDR2 Kingston 667Mhz
80GB 7200 RPM HDD
GF 7600GT 256MB
WindowsXP Professional met SP2, incl alle updates
Internet Explorer 6

Verbinding: @HOME 1600kbps

UPDATE:

Marktplaats site linker frame en bovenste openen snel, midden duurt lang.
Autoweek.nl duurt zo'n 50 seconden.

Instellingen privacy en beveiliging in IE staan op normaal. Firewall staat uit.

UPDATE2:
IE7 geinstalleerd, zelfde probleem. Firefox ook zelfde probleem.
Het lijkt dus niet door de browser te komen.

Ik ben de weg inmiddels kwijt..

Update3:
Andere DNS servers ingesteld, nog geen verbetering.

[ Voor 18% gewijzigd door Gadgeteer op 06-09-2007 11:12 ]

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Vreemd probleem, maar ik kan me niet voorstellen dat het iets met de database van de website te maken heeft. Immers worden deze berekeningen allemaal op de webserver uitgevoerd en niet aan de client kant.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

Hier zo 't zelfde probleem.... heb allerlei instellingen geprobeerd, niet verhelpt de trage verbinding /het laden van de sites met data-base. (zoals marktplaats, routenet e.d.)

Iemand een oplossing ??? Ik weet t niet meer.....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 23:02 ]

• gipsy116
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-07-2018
Hier hetzelfde probleem, heeft iemand de oplossing al gevonden?????

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
*kick

Ik heb het probleem nog steeds. Kennissen (zelfs mijn buren) met dezelfde atHome verbinding en een tragere pc hebben nergens last van. Ik heb werkelijk van alles geprobeerd. Heeft iemand inmiddels een oplossing gevonden?

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 06-09-2007 11:12 ]

Verwijderd

Ik heb dat probleem niet, maar wel op een bepaalde site duurde het lang bij mij maar bij een kamaraad niet.
De oplossing voor mij was: in IE bij de instellingen voor (tijdelijke) internetbestanden 'automatisch' zetten i.p.v. "bij elke bezoek aan de pagina".

Overigens als je met bijvoorbeeld marktplaats werkt moeten een reeks plaatjes geladen worden. Helaas is Windows zo ingesteld dat er slechts 2 uploads tegelijkertijd mogen plaatsvinden. Er is een registry tweak om dat te verhogen. Maar ik raad aan dat alleen te doen als je een hoge bandbreedte hebt.
http://www.tweakxp.com/article37086.aspx

Verwijderd

Heb nu dus hetzelfde probleem (met marktplaats.nl)...Zou het misschien aan de nieuwe JAVA-update kunnen liggen? Heb verder namelijk niks veranderd ofzo! Bovenstande oplossing "tijdelijke internetbestanden op automatisch zetten" helpt niet, ston ie nml al op. De andere oplossing durf ik niet toe te passen omdat het IE 6 betreft en ik IE7 gebruik. Is er al een oplossing gevonden????

MVG

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 16:57 ]

Verwijderd

Hoi,

Ik heb dit probleem ook gehad.
Door een java installatie.
Java verwijderen of updaten etc. helpt niet.
Ik gebruik geen internet explorer maar avant browser.
Hier heb bij links klikken op instellingen de mogelijkheid om scripts uit te schakelen. Hiermee schakel je het probleem van java of een ander programma die dit probleem veroorzaakt uit. Bij internet explorer 7 is dit internet opties, beveiliging, aangepast niveau, actief uitvoeren van scripts uitschakelen. Dit kan weer surf problemen opleveren op websites die bv. ajax gebruiken maar deze problemen zijn meestal te verwaarlozen.

Succes!
Pagina: 1