[Visual Studio] Link Files met Web Applications

Pagina: 1
Acties:

• SaferSephy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2020
Ik ben bezig met een vrij grote Web "solution" in Visual Studio 2003 (version: 7.1.3088), hierin heb ik verschillende projects zitten.

Nu is het zo dat die verschillende projects gebruik maken van zelfde modules, dus zou het mooi zijn als ik 1 en dezelfde module door de verschillende projects kan aanroepen.

Als je een 'normale' solution bouwt kun je rechts klikken op de solution en dan Add -> Add existing file om vervolgens uit het dropdown boxje bij 'open' "Link to file" te klikken. Dit is echter bij een web application niet mogelijk. Ik heb bij MSDN voor een oplossing gezocht echter kreeg ik alleen dit:

"Visual Basic Web, Visual C# Web and other similar projects, do not support links to items."

Ja uh fijn, maar een rede hiervoor kreeg ik niet. Hier moet ik dus een workaround voor zien te fixen. Echter het maken van een dll van de klasse is geen optie aangezien dat voor complicaties zorgt in m'n solution.

Ondertussen heb ik mij gek gezocht naar een oplossing maar niks gevonden, daarom wend ik mij tot jullie. Heeft iemand een idee hoe dit probleem omzeilt kan worden?

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

• SaferSephy
schopje :>

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Met modules bedoel je DLL bestanden? Of VS projecten? Die kun je dmv. Add Reference invoegen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• SaferSephy
Wat je wilt is, een module.vb (of cs) gebruiken door meerdere projecten binnen 1 vssolution. Kortom 1 module onderhouden voor meerdere projecten.

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
SaferSephy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:12:
Wat je wilt is, een module.vb (of cs) gebruiken door meerdere projecten binnen 1 vssolution. Kortom 1 module onderhouden voor meerdere projecten.
Zover was hij ook al. Zijn probleem situeert hem meer bij de concrete uitwerking. De oplossing bestaat er volgens mij in om een nieuw project te maken binnen je solution met de gedeelde code en daarnaar een reference maken, zoals Not Pingu reeds aangeeft.

If you can't beat them, try harder

• SaferSephy
dingstje schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 01:13:
[...]

Zover was hij ook al. Zijn probleem situeert hem meer bij de concrete uitwerking. De oplossing bestaat er volgens mij in om een nieuw project te maken binnen je solution met de gedeelde code en daarnaar een reference maken, zoals Not Pingu reeds aangeeft.
Hoe maak je die gedeelde code dan aan?

Verwijderd

Moet je een classlibrary maken en daarnaar referencen

• SaferSephy
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:45:
Moet je een classlibrary maken en daarnaar referencen
Zou je dit wat gedetailleerder uiteen kunnen zetten?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51
Dit is zowat het basic-ste dat er is als je met Visual Studio aan de slag gaat denk ik. Het is nog meer moeite om het hier te posten dan het zelf even op te zoeken...
Edit:
Ik zit zojuist je TS nog eens te lezen, en daar schrijf je dat je problemen met je solution krijgt als je er een aparte dll van maakt? Want een classlibrary wordt ook naar een aparte dll gecompileerd.

[ Voor 38% gewijzigd door sig69 op 06-06-2007 17:26 ]

Roomba E5 te koop

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

sig69 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:24:
Edit:
Ik zit zojuist je TS nog eens te lezen, en daar schrijf je dat je problemen met je solution krijgt als je er een aparte dll van maakt? Want een classlibrary wordt ook naar een aparte dll gecompileerd.
Het zou idd handig zijn als TS aangaf wat die 'complicaties' precies zijn.

Overigens, bedoelt TS met 'module' zo'n VB-only ding dat je een static functie globaal kunt aanroepen zonder class reference? Dat gaat onder C# natuurlijk niet werken.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Pagina: 1