Ik ben op zoek naar een vervanger voor de print services welke een Windows server aanbiedt op een locatie met 10 printers. Ik wil dus het liefst een print server hebben die de (netwerk) printers aanstuurd en als het even kan de printers wel in de AD zet. Op deze locatie willen we de Windows 2000 server weghalen, maar het print verkeer willen we wel centraal houden. Kent iemand dit soort oplossingen? Ik heb een oude van HP gevonden maar deze wordt niet meer gemaakt.
Je wilt een Windows server aanbieden zonder Windows Server?
Het liefst wel inderdaad. Net zoals de NAS box die we nu al hebben.Poltergeist schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:10:
Je wilt een Windows server aanbieden zonder Windows Server?
Verwijderd
Ik weet niet wat voor type printers je hebt, maar mocht je toevallig printers hebben staan die postscript ondersteunen dan kan ik je echt adviseren om eens naar cups te kijken, da's een printservice onder linux/unix... Als je dit eenmaal werkend hebt wil je echt niks anders meer. Je hoeft praktisch nooit meer een driver update te doen op de clients, aangezien de cups driver best goed uit ontwikkeld is.
Ook weet ik niet of je cups met een of andere manier in de AD kan hangen, maar dat zal vast wel kunnen met samba ofzo.
Misschien is het wel helemaal niet wat je zoekt, maar wat kan het voor kwaad om er eens onderzoek naar te doen.
Ook weet ik niet of je cups met een of andere manier in de AD kan hangen, maar dat zal vast wel kunnen met samba ofzo.
Misschien is het wel helemaal niet wat je zoekt, maar wat kan het voor kwaad om er eens onderzoek naar te doen.
Zoals je nu de troep in de AD hangt kun je een CUPS bak ook wel in de AD hangen, gewoon via IPP lijkt me?
Of ondersteunt AD dat niet.
Ik weet niet wat voor printers je nu hebt en hoe je die nu in de AD hangt?
Of ondersteunt AD dat niet.
Ik weet niet wat voor printers je nu hebt en hoe je die nu in de AD hangt?
[ Voor 22% gewijzigd door Romke op 18-05-2007 11:44 ]
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.