Toon posts:

ftp en mail sever

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
allee dan wat korter !

sever is (pentium 2) met genoeg ram en gb ook !!!

welke progje voor mail sever als je er niet veel van begrijpt ?

os is xp op alle pc's

en kan je ftp enkel binnen lan laten werken zodat er geen toegang is van buiten af.

en is het mogelijk voor op de sever en webcam te hangen en dat je de beelden op de andere pc's kan zien binnen het netwerk ?

alvast thx

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 04:34 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Lap tekst, maar totaal abacadabra. Spelling en gramatica checker kan misschien geen kwaad.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met ^^^

Ik ben ook gestopt met lezen na de eerste 3 zinnen. Nou ja, zinnen. Waar is de interpunctie!?

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - Meer ads!

Verwijderd

Je kan de firewall van de router gebruiken.

Mailservers zijn er als losse programma's voor xp te verkrijgen.
FTP beheren is wel basiskennis hoor, als je ook een mailservertje wil.
Zou er niet aan beginnen als ik jou was, want volgens mij ben jij zo gehacked, en dat wordt je als dan door je provider afgesloten...en o, mag je van je ISP (provider) wel dit soort zaken draaien ?

Heb je een domeinnaam waar je de mail op wil laten afleveren? Ga je het zelf hosten, of heb je andere dingen in gedachte? FTP is overigens met een adsl verbinding niet zo snel, dat kan je beter laten doen.

Net zoals hierboven, veel eisen, maar niet echt een idee waar het overgaat...jammer.
Zo me eerst verdiepen in de stof.

Suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
DaWizzkid ja sorry :) had niet veel tijd en wou het even snel snel schrijven !!!

ftp moet enkel maar dienen voor mijn films en mp3 enz word niet gedeeld op het internet dus.

nu doe ik het met mappen delen enkel is daar geen overzicht in te houden is zoals mijn tekst der juist dan lol

ps ik heb al gezocht voor programma's voor mailserver enkel

welke is makkelijk in gebruik tot nu toe niks gevonden !!!
greetz

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 04:42 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 12:39

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 04:39:
DaWizzkid ja sorry :) had niet veel tijd en wou het even snel snel schrijven !!!

ftp moet enkel maar dienen voor mijn films en mp3 enz word niet gedeeld op het internet dus.

nu doe ik het met mappen delen enkel is daar geen overzicht in te houden is zoals mijn tekst der juist dan lol

greetz
Dan een private ip reeks nemen (192.168.0.x), dan hoef je geen zorgen te maken dat ie eventueel op inet kan komen.

De mailserver vraag is me totaal onduidelijk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 04:41:
[...]

Dan een private ip reeks nemen (192.168.0.x), dan hoef je geen zorgen te maken dat ie eventueel op inet kan komen.

De mailserver vraag is me totaal onduidelijk.
wat begrijp je der dan niet van ?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 12:39

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 04:46:
[...]

wat begrijp je der dan niet van ?
Je hebt je verhaal aangepast zie ik.
Als je er niet veel verstand van hebt kan ik FTgate wel aanraden, alleen wat voor mail ga je ophalen en wat wil je er precies mee doen?
Ik gebruikte FTgate als goedkope vervanger van exchange, wat betekent wel dat je een eigen domein moet hebben of iig dat je ISP je mail door wil geven (of mensen moeten je willen mailen op je IP adres).
Het kan natuurlijk wel via je popmail, maar dan volgens mij geen voordeel aan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
oke dat van die mail server snap ik mag weg dus !

thx voor de uitleg

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-03 13:20

Maartenvs

For Sale

Zolang je poort 20 en 21 niet open zet is je mailserver alleen te bereiken in je netwerk. Als extra kun je inderdaad een ip range opgeven.

Persoonlijk vind ik kerio wel een makkelijke mailserver, echter is het misschien wel het makkelijkst dat je gewoon je mail via pop binnen haalt, want als anders je server uit is of onbereikbaar is, komt je mail dus ook niet meer aan. ISP dus gewoon als buffer gebruiken.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:13
Maartenvs schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:30:
Zolang je poort 20 en 21 niet open zet is je mailserver alleen te bereiken in je netwerk.
Wat hebben poort 20 en 21 eigenlijk met een mailserver te maken?

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
kwiebus schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:42:
[...]

Wat hebben poort 20 en 21 eigenlijk met een mailserver te maken?
Hij bedoeld de FTP server denk ik :P
Pagina: 1