Windows Xp, 5 min start up..

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dunc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-02 14:57
Hallo geachte Tweakers :>

Voor een tijdje start mijn Comp erg langzaam op. Wanneer ik hem aan doe blijft hij zo'n 3-4 min hangen in het Moederbord logo (Asus p4p800, pentium 4). En hierna gaat hij over in normaal windows xp home opstarten, wat ook een tijdje duurt. Ik heb net al Bootvis gedraaid en he windows opstarten gat al iets sneller, alleen blijft hij/zij nog steeds lang in het Moederbord logo hangen. Als iemand me hier mee kan helpen zou dat fijn! Cheerz, Dunc.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Microsoft Bootvis zal niet veel kunnen veranderen aan het feit dat de bootsequence blijft hangen tijdens of voor de POST (Power On Self-Test). Dat heeft eerder te maken met een hardwareprobleem, wat er vervolgens ook voor zorgt dat Windows langzamer opstart. De oorzaak ligt dan dus niet bij Windows.

Je zou de optische drive(s) eens los kunnen koppelen, alsmede eventuele harde schijven anders dan die waar Windows op staat. Kijk ook even in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit zit nog vóór windows, dus hardware-gerelateerd.
Topic staat dus niet op de goede paats.
mv /topic / Processors, Mobo's & Geheugen

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dunc
  • Laatst online: 03-02 14:57
Thx voor de reactie en srry dat het verkeerd stond.

Ik zal vanavond alles ontkoppelen, wat betekend het en/of wat kan ik doen als het blijkt dt het een van de HD's is of optische drive(s)?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 07:56

SeatRider

Hips don't lie

Heb je veel USB apparatuur, of een USB hub? Bij een kennis laatst hetzelfde gezien, en dat was opgelost door de USB apparaten wat anders te verdelen over de aanwezige poorten/hub.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MrJames
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik heb hetzelfde hier.

Ik had een Maxtor 40 GB HD(5400 rpm). Op die starte mijn pc heel snel op. Nu die HD met pensioen is gegaan gebruik ik mijn tweede schijf Samsung 120 GB(7200 rpm). Na de moederbord logo krijg ik een zwarte scherm, daar hang ie ongeveer 30 seconden en daarna begint XP te laden.

Ik heb van alles geprobeerd maar nog steeds blijft het zelfde.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hier heb ik het opstarten van mijn windows versnelt door de DVD-Rom uit te schakelen in de BIOS. Hij blijft gewoon werken in windows!
Misschien werkt dit voor jullie schijf ook. Probeer het eens. :)
Meestal het eerst submenu in de BIOS en dan de schijf (IDE Master ofzo) van auto naar none zetten. :)

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 18:37

ODF

@ Dunc
Als de BIOS bij het opstarten het gehele RAM geheugen controlleert kan dit vrij lang duren, dit is in de BIOS uit te zetten.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
Zowiezo even dat logo uitzetten zodat je kan zien wat er zolang duurt, en als je er niet uitkomt kun je ook even de defaults in de Bios terug zetten. Er zit meestal zo'n optie quicboot ofzo in weet de naam ff niet meer, met de default setup wordt die wss op 'snel' gezet.
Pagina: 1