Ik ben bezig een oud laptopje (Pentium 4 1,6 GHz, 256 MB) weer functioneel te maken. Browsertje, simpel word processortje, email client, messenger, veel meer is er niet nodig. Ik wil wel in een grafische omgeving werken, die lekker vlot aanvoelt. Verder wil het oog ook wat, maar blingbling hoeft niet (mag wel zolang het vlot blijft lopen). Window Managers zat die aan die eisen kunnen voldoen - maar welke o welke te kiezen? Ik kan ze wel allemaal gaan proberen, maar wellicht dat ik kan profiteren van jullie ervaringen.
Zelf heb ik een aantal distros geprobeerd in combinatie met Xfce: Debian, Xubuntu en Zenwalk. Die vond ik niet responsive genoeg. Ben daarom maar in het diepe gesprongen en heb Gentoo geïnstalleerd - dat is toch de snelste penguin nietwaar
Bakkie start nu supersnel op, onder de 20 seconden... nu nog zonder X, dat wel (hoewel X al wel geëmerged is). Wellicht dat Xfce icm met Gentoo dus wel vlot genoeg aanvoelt. Aan Xfce is het wel fijn dat je niet in tekstfiles hoeft te rommelen.
Andere kandidaten die ik heb bekeken (niet geprobeerd) zijn Fluxbox, IceWM, Enlightenment en FVWM. Uit de screenshots blijkt dat ze er best mooi uit kunnen zien, al vraag ik me af hoeveel tijd dat kost (config files!). Verder ondersteunen ze allemaal wel gnome- en/of kde-apps, maar wat betekent dat? Bij het emergen telkens een enorme lijst dependencies afwerken zodat je uiteindelijk toch alle gnome/kde-libraries hebt geïnstalleerd?
Zelf heb ik een aantal distros geprobeerd in combinatie met Xfce: Debian, Xubuntu en Zenwalk. Die vond ik niet responsive genoeg. Ben daarom maar in het diepe gesprongen en heb Gentoo geïnstalleerd - dat is toch de snelste penguin nietwaar
Andere kandidaten die ik heb bekeken (niet geprobeerd) zijn Fluxbox, IceWM, Enlightenment en FVWM. Uit de screenshots blijkt dat ze er best mooi uit kunnen zien, al vraag ik me af hoeveel tijd dat kost (config files!). Verder ondersteunen ze allemaal wel gnome- en/of kde-apps, maar wat betekent dat? Bij het emergen telkens een enorme lijst dependencies afwerken zodat je uiteindelijk toch alle gnome/kde-libraries hebt geïnstalleerd?
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.