[Vid-Camera] Panasonic GS-300 of de JVC Everio MG255?...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 17:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al 4 maanden op zoek naar een goede camera voor op vakantie, over 2 maanden.
Ik wou eerst geen HDD/DVD-camera omdat er teveel compressie zou zijn. Nu ben ik een beetje van gedachte veranderd, omdat JVC nieuwe Everio's heeft uitgebracht in 2007.

De top van JVC is de MG575, maar die is te duur. Daarna komen de 275 en de 255. Aangezien het verschil in prijs daartussen 100 euro is, terwijl je alleen maar 40 IPV 30 GB krijgt kijk ik naar de 30GB-Camera dus de JVC 255.

Afbeeldingslocatie: http://www.quesabesde.com/video-digital/noticias/JVC_MG555_3.jpg

Nu geef ik JVC een kans, maar toch blijf ik een beter gevoel hebben over de Panasonics. De GS300 is heel erg goed, terwijl er een opvolger is gekomen; de GS320 wil ik toch bij de GS300 blijven want de -300 heeft als het goed is meer pixels etc. Het was een vereiste dat de camera een Firewire aansluiting moest hebben, en de Everio-camera's krijgen nu een Everio-Dock meegeleverd. :>

Afbeeldingslocatie: http://www.ces-show.com/2006/review/panasonic_camcorders/panasonic_pvgs300_camcorder_02.jpg

Nu zit ik nog ernstig te twijfelen; niet om de prijs; 580 Euro. Maar eerder om de kwaliteit. De Panasonic gebruikt een DV-Tape. De JVC een Harddisk. De tape lijkt toch wel wat ouderwtes, maar kent geen compressie. Iets wat de JVC's wel hebben, en alle andere DVD/HDD cameras. Wie heeft er ervaringen over en kan me meer vertellen over deze 2 camera's? Of wat raad je me aan. Ik ben al op www.camcorderinfo.com geweest, maar kom er niet echt uit.

Ik heb momenteel een Sony TRV-67E camera, die ook wel goede video's maakte, maar hij is nu dood... :| Wie kent er een goede Sony, in deze prijs/kwaliteit klasse?

Specs:

Panasonic GS300----------JVC Everio MG255

Pixels---2,4M----------2?
Media---DV-Tape-----HDD-30GB
16:9---Software-------Hardware
CCD ---3-1/6-----------1-1/3,9
ZOOM----10X----------10X
Stabilizer-Optical----Digital
Lens------LEICA------JVC...

[ Voor 4% gewijzigd door SalimRMAF op 18-05-2007 17:19 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Nog niemand? Even de TS verbeteren...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 16:00

Niwla

dat dus....

Ik ben zelf ook al een tijdje rond aan het kijken naar een videocamera. Ook mijn oog is gevallen op de 255, maar vind de keus ook erg moeilijk. Ook ik hoop dus op een reactie of gebruikerservaringen met de 255.

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Yep, hij is eigenlijk best duur, in de winkels 700 Euro, en via internet 600 euro. Een tip als je er een hebt gekocht is; koop er een extra accu bij want na 1 uur is de originele accu op. Dat hebben meerdere Camera's. Je kan een 700Mah halen, voor 60 Euro maar dat zou ik niet doen. Ga beter voor de 815 die 2x langer blijft, voor 30% meer geld, tot 90 Euro.

Ik wil graag een video zien van de beeldkwaliteit van de 225. Iemand?
Tussen welke camera's twijfel jij?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49409

ik heb gisteren een jvc 255 gekocht, ik vind het beeld echt goed. heel mooi toestel, en lekker klein.
Ik heb hiervoor een samsung videocamera gehad met ene minidv bandje erin, maar dat is allemaal veel te veel werk met overzetten e.d. met de bijgeleverde software bij de 255, kun je allles makkelijk overzetten naar had, en meteen een dvd branen van de scene'd die jij wilt.
kortom, ik ben er echt tevreden mee, en het beeld is super... enig nadeel vind ik, dat je bij de 135 een led lamp ingebouwd hebt zitten, en bij de 255 niet, er zit wel nightvision op, maar dan word het beeld traag als je filmt. dus daar hadden ze beter ook een ledlamp in kunnen zetten i.p.v. flashlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Anoniem: 49409 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:58:
ik heb gisteren een jvc 255 gekocht, ik vind het beeld echt goed. heel mooi toestel, en lekker klein.
Ik heb hiervoor een samsung videocamera gehad met ene minidv bandje erin, maar dat is allemaal veel te veel werk met overzetten e.d. met de bijgeleverde software bij de 255, kun je allles makkelijk overzetten naar had, en meteen een dvd branen van de scene'd die jij wilt.
kortom, ik ben er echt tevreden mee, en het beeld is super... enig nadeel vind ik, dat je bij de 135 een led lamp ingebouwd hebt zitten, en bij de 255 niet, er zit wel nightvision op, maar dan word het beeld traag als je filmt. dus daar hadden ze beter ook een ledlamp in kunnen zetten i.p.v. flashlight.
Gefeliciteerd, Don.
Ja, dat van die LED-lamp vind ik ook; ze hebben ex[ress bij de MG575 wel een LED en flits lamp toegevoegd, zodat wij, de consument die camera halen.. no way. Dat vind ik wel jammer.

Kun je aub een video-tje uploaden van de MG225? ;)
Ik zit er heel lang op te wachten, ik heb er een van de 135 gezien, maar vind die niet zo mooi.

Rapidshare is een goede site om je vid up te loaden; aub een filmpje maken van 10/20 seconden, in de hoogste kwaliteit.

Thanks

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
De Panasonic NV-GS300 heeft precies dezelfde CCD's en dezelfde lens als de NV-GS320 en daardoor dus ook hetzelfde beeld. Het belangrijkste verschil tussen beide camera's is dat de NV-GS300 niet meer wordt geleverd en de NV-GS320 wel. :)

Een ander verschil is dat de 320 goedkoper kon worden geproduceert, doordat ze de AV-in en de microfoon-ingang hebben verwijderd. Beide aansluitingen zijn eigenlijk ook niet belangrijk meer aangezien men tegenwoordig eigenlijk zelden nog het materiaal terugschrijft naar tape (HD's zijn goedkoper geworden) en een microfoon-kabel aan je camera meer 'vervelend' is dan 'nuttig'.

Op zich is de Everio MG255 een hele mooie camera, maar als je toch wil overstappen naar een HDD-camcorder, dan heeft Panasonic tegenwoordig een HDD-versie van de NV-GS320 en dat is de H250. Die heeft ook dezelfde lens en 3CCD-chip, maar slaat de beelden op op een harddrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Exploited schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:47:
De Panasonic NV-GS300 heeft precies dezelfde CCD's en dezelfde lens als de NV-GS320 en daardoor dus ook hetzelfde beeld. Het belangrijkste verschil tussen beide camera's is dat de NV-GS300 niet meer wordt geleverd en de NV-GS320 wel. :)

Een ander verschil is dat de 320 goedkoper kon worden geproduceert, doordat ze de AV-in en de microfoon-ingang hebben verwijderd. Beide aansluitingen zijn eigenlijk ook niet belangrijk meer aangezien men tegenwoordig eigenlijk zelden nog het materiaal terugschrijft naar tape (HD's zijn goedkoper geworden) en een microfoon-kabel aan je camera meer 'vervelend' is dan 'nuttig'.

Op zich is de Everio MG255 een hele mooie camera, maar als je toch wil overstappen naar een HDD-camcorder, dan heeft Panasonic tegenwoordig een HDD-versie van de NV-GS320 en dat is de H250. Die heeft ook dezelfde lens en 3CCD-chip, maar slaat de beelden op op een harddrive.
De 320 en 300 dezelfde chip? Hpoe kan het dan zo zijn, dat de 300 een 2,1 Megapixel heeft, en de 320 een 0,8 MP. Ook filmt de 320 in Full Widescreen, en heeft de GS300 alleen maar een softwarematige breedbeeld-functie? Ook vind ik de GS320 lelijker. Daarom goedkoper, en dus slechter?

Maar dan krijg je weer het probleem, dat JVC al jaren ervaring heeft met HDD-camcorders, en Panasonic niet veel, helaas. Daarom, zou ik voor de JVC gaan ipv de Panasonic HDD. Bij DV-Tapes zou ik wel bij panasonic blijven/Canon/SOny.

[ Voor 73% gewijzigd door SalimRMAF op 28-05-2007 17:13 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Anoniem: 49409 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:58:
Ik heb ook zo'n GZ-MG255 gekocht, maar ik heb alleen maar ruzie met die software. Ik kan wel de scenes selecteren, maar dan staat er links onder 14 items, grootte 0. en daarna crashed de boel. Ik ben dus nog op zoek naar goede software daarvoor. De bekendere producten lijken allemaal niet te werken.

Edit: Na het verwijderen van allerlei Codec zooi, werkt het pakket weer redelijk, mijn video's worden nu nog wel extra uitgerekt.

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 16-06-2007 13:30 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
De NV-GS300 en de NV-GS320 bieden beiden een foto-resolutie van 3,1 Megapixels. Beiden hebben 3x1,07MP breedbeeld sensoren. Ze hebben gewoon beiden precies dezelfde sensoren.

Ook is het uiterlijk van beide camera's zo goed als identiek. De enige verschillen tussen de 300 en de 320 zijn dat de 320 geen microfoon-ingang heeft en dat je geen DV-in hebt. Beiden zijn eigenlijk ook nutteloos, dus dat is geen grote achteruitgang. DV-in heb je eigenlijk alleen nodig als je gemonteerd materiaal moet inleveren bij een TV-station en een microfoon-ingang heb je, in de praktijk, alleen nodig als je het leuk vindt om interviews af te nemen en het niet erg vindt dat er dan een kabel aan je camera hangt. Nou ja...je zou eventueel een goede microfoon willen aansluiten om een concert op te nemen, maar persoonlijk ga ik dan toch liever voor een digitale recorder aan het mengpaneel dan dat ik mijn camera daar permanent aan verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Toch vind ik ze te groot voor de 21'ste eeuw. Ik heb de MG255 mogen voelen/gebruiken/testen in MediaMarkt... De kwaliteit is bijne perfect! Ook zag ik de GS320, die was ook niet slecht.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
De MG255 is ook een hele mooie camera. Een goede lens (F1.2) en een hele behoorlijke sensor (2MP). Gezamelijk bieden ze een heel helder en contrastrijk beeld in de meeste omstandigheden, vaak zelfs beter dan de MG575. De MG575 biedt eigenlijk alleen een heel aantal extra aansluitingsmogelijkheden en maakt het betere foto's. Als je een camera vooral koopt om mee de filmen, dan is de MG255, imho, de betere keuze.

Als je toch in de prijsklasse wil gaan zitten van de MG575, dan geeft de Panasonic H250 gewoon het beste beeld. Dat is de HDD-versie van de GS320 die bijna overal zelfs nog ongeveer €50 goedkoper is dan de MG575. Je hebt dan niet zo'n mooi basis-station met firewire-aansluitingen en ook geen extra microfoon-aansluiting en accessoireschoentje, maar kwa videobeeld ben je duidelijk beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Qua harde schijf camera's, denk ik dat JVC de beste keus is, omdat ze nu al de 5e serie HDD cameras hebben gepresenteerd. Bij Sony is dat pas de 2e.

De JVC 255 kost nu nog maar 599 Euro in de Mediamarkt. Effe wachten tot die 499 Euro kost. >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhhaagen
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-06 13:09
salimrmaf schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:48:
Qua harde schijf camera's, denk ik dat JVC de beste keus is, omdat ze nu al de 5e serie HDD cameras hebben gepresenteerd. Bij Sony is dat pas de 2e.

De JVC 255 kost nu nog maar 599 Euro in de Mediamarkt. Effe wachten tot die 499 Euro kost. >:)
Heb na lang lezen zoeken en nog eens lezen ook voor de JVC GZ-MG255 gekozen. Deze geeft mede door zijn grotere CCD beter beeld dan de SR32/52/72 reeks van Sony. Zie ook hier.

Prijs op dit moment komt niet onder de €550 euro. Heb 'm zelf bij bol.com besteld. Een van de betere prijzen. En een vliegens vlugge levering. Alhoewel ze bij mij niet hun slogan hebben waargemaakt. "voor 21 uur besteld, morgen is huis". Heeft een dagje langer moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 18:41
De camera kost nu 499 euro bij komplett.nl en ik twijfel nog heel erg om ook deze camera te kopen.

Deze voldoet het meest aan de eisen die ik heb, alleen zijn die krengen nog zo duur, of laat ik het zo zeggen, ik vind het nog erg veel geld, 500 euro...
Pagina: 1