PC valt spontaan uit, en start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-10 13:54

JaccoW

Kijkt en Luistert

Topicstarter
Hallo mensen,

Allereerst wil ik jullie alvast bedanken voor het lezen.

Ik heb hier al een beetje gekeken op het forum en ik zie dat soortgelijke problemen zich wel vaker voordoen, maar volgens mij is deze iets anders.

Mijn PC, een HP M7580, valt van tijd tot tijd spontaan uit.
Het gebeurt meestal binnen de eerste 5 minuten van het opstarten.

Ik heb hem al naar HP opgestuurd, maar zij hebben de harde schijf vervangen, een bios update uitgevoerd, firmware geupdate en een "veiligheidstest" uitgevoerd (wat dat ook moge zijn).

Maar nog steeds gebeurt er precies hetzelfde.

Mijn pc klapt zonder foutmelding of afsluitscherm uit. Een beetje alsof de stekker er uit getrokken wordt. Maar daarna kan ik op de aan/uitknop drukken wat ik wil, hij reageert totaal niet.
Wel krijg ik, nadat ik de knop een paar seconden ingedrukt hou en weer loslaat, even dat het systeem opstart, maar dat puur dat de knop gaat branden en de lampjes van de dvd drives. Ik hoor dan een klik en het licht gaat weer uit.
Als ik hem een paar uur laat staan, wil hij weer normaal opstarten, maar meestal klapt ie dan weer uit.

Voordat ik mijn pc had opgestuurd, was het zelfs zo erg dat hij tijdens het opstarten weer uitviel. Hij kwam niet eens aan het windows opstartscherm toe.

Het vreemde is, dat hij soms het wel normaal doet en uren achter elkaar normaal draait.

Ik verwacht niet dat het aan de temperatuur ligt, want ik kan er als ie het wel doet, uren zware spellen op spelen, of mijn pc voluit laten draaien, zonder problemen.

Ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. Ik denk dat het aan de voeding zou kunnen liggen, maar aangezien dit nog binnen de garantie valt laat ik dit door HP oplossen.

Mijn specs zijn hier te vinden:http://www.kieskeurig.nl/...13331C12571D10045D993.htm

Of anders in het kort:
HP M7580

3.4 ghz dual core intel (D945 geloof ik)
1gb ram
NVIDIA GeForce 7500LE Turbocache
250gb + 300gb HD
Windows XP MCE

Z-machine OriginID: JaccoW

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59
De fan van de processorcooler en de voeding draaien gewoon?

Zo ja, dan zou ik het volgende doen (even search gebruiken, heb ik ook gedaan):

Probeer de verschilllende hardware te testen met tools die je hier op het forum in de verschillende FAQ's kan vinden.
Probeer anders ook even met zo min mogelijk hardware te booten, dus alleen VGA, HD en mem...

&

start eens op in veilige modus, als dat lukt, schakel je in je configuratiescherm --> systeem --> geavanceerd --> opstart en herstelinstellingen --> de computer automatisch opnieuw opstarten uit.

boot dan eens normaal, en kijk welk blauw scherm je krijgt.
Aan de hand van de foutcode moet je hier wel iets kunnen aan doen.

Dit zijn een aantal opties (gewoon geknipt en geplakt vanuit een ander topic), probeer het eens uit zou ik zeggen.

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar ik heb die fora al bekeken.

Mijn processor en voeding gaan ook uit, er draait helemaal niets meer.

En ik krijg geen blauw scherm, gewoon uit en daarna geeft mijn computer totaal niet aan dat er iets fout is gegaan.

Hij start ook niet weer op, hij gaat gewoon van normaal werken op zwart beeld en alles uit.

Het lijkt een beetje op wat die jongen in het "Acer 1511 valt spontaan uit" topic heeft.
Ook bij mij valt ie soms uit tijdens het opstarten.

Ik heb het meeste al geprobeerd, maar ik zal de automatisch opnieuw opstart instellingen aanpassen.

Hoe dan ook gaat ie terug naar HP, de kast is beschadigd tijdens de reparatie.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lekspanning (niet geaard stopcontact) ?

Ruik je iets raars in de buurt van de voeding? Geen rook maar een metaalachtige brandlucht?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Topicstarter
nee dat niet, maar mijn pc deelt wel een stekkerdoos met verschillende andere apparaten :o

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

F_demon schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:44:
nee dat niet, maar mijn pc deelt wel een stekkerdoos met verschillende andere apparaten :o
Probeer het eens met zo min mogelijk apparaten op die doos of je PC op een apart stopcontact.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Wat voor voeding heb je?

- Wat zijn je voltage`s op o.a. de 3.3v en 12v lijn?
- Probeer een andere (zwaardere, maar ook betere (stabielere) voeding).
- Chek je bekabeling van je voeding (alles los halen, en verschillend koppellen (hdd, VGA, ROM), beetje puzzelen....

Heb exact hetzelfde probleem gehad, waar het precies aan lag....een voedingskabel in de PC die naar mijn VGA kaart liep (splitter).

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Oke, haha.
Ik heb even naar je configuratie gegeken en wat een toeval dat je exact dezelfde PC hebt als m`n schoonvader :), hij heeft dus ook problemen met z`n PC.
- Heb je nog de standaard windows op je PC staan (van HP)?
- Zo niet, installeer Windows opnieuw (dus niet van HP, maar kale OS).

Vertel me dan maar eens wat er dan gebeurd...

[ Voor 6% gewijzigd door W.Wezz op 18-05-2007 23:06 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Topicstarter
Mmh, oke bedankt.

@W.Wezz: Ja ik heb de standaard XP MCE van HP erop staan, maar ik heb alleen een voorgeinstalleerde windows en een herstelpartitie. Ik kan wel een zogeheten destructief systeemherstel (formatteren en alles opnieuw installeren) doen, maar dan doet ie het een paar dagen goed en daarna hapert hij weer.

Dus toch waarschijnlijk de voeding, want hij doet het ook als enkel de pc en het beeldsherm zijn aangesloten.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat voor voeding ik heb. Ik heb een standaard pc van HP, en daar gaat ie ook binnenkort naar terug.

Maar als mijn garantie vervalt, en dit komt nog een keer terug, zal ik toch zelf er iets aan moeten doen.
Ik kijk morgen wat ik kan vinden over de voeding, alvast bedankt

[ Voor 25% gewijzigd door JaccoW op 18-05-2007 23:22 . Reden: reactie ]

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Topicstarter
Dit is wat er op de voeding staat:

Liteon, model PS-5301-08HF Max output: 300W

Output:
+5V ==> 25A max
+3.3V ==> 18A max
+5Vsb ==> 2A max
+12V ==> 19A max
-12V ==> 0.8A max

Op dit moment valt ie trouwens niet meer uit, terwijl ik helemaal niets er aan heb gedaan, behalve dan dat opstarten :/

Pagina: 1