Toon posts:

WRT54GL

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn router wrt54gl v1.1 nieuwe firmware geïnstalleerd. Maar nu reageert hij niet meer. Er branden nu 5 lampjes die van de lan aansluitingen en het internet lampje. Het power lampje knippert ook.
Kan iemand mij helpen om hem weer tot leven brengen.

alvast bedankt

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Doe eens een harde reset (knopje op de achterkant) en hang er eens een pc of laptop aan met een kabel en post je ipconfig /all eens.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Een harde reset heb ik al gedaan (30 sec de resetknop inhouden dan de spanning er weer op enen dan nog eens 30 sec daarna de reset knop los laten) mijn ip van mijn computer is 192.168.1.2 submask 255.255.255.0.

Ik krijg ook geen ping reactie.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-03 11:33

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als dat het IP adres van je computer is, dan krijgt hij dus gewoon een IP adres van je router toegewezen. Tenzij je natuurlijk handmatig dat IP adres in je computer hebt ingesteld.
Doe eens ipconfig in een command prompt. Wat staat er bij je gateway als adres?
Open vervolgens je browser, en probeer dan eens naar het adres van je gateway te surfen.

Heb je overigens wel de juiste firmware er op gezet? De firmware voor een versie 1.1? Als je de firmware voor een andere versie er op gezet hebt, dan gaat het namelijk niet werken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Mijn gate way is 192.168.1.1 ik heb dit staties toegewezen.
Mijn computer kan als ik het kabelthe aansluit niet eens de verbinding zien(netwerkkabel is niet aangesloten).

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Wat voor Firmware heb je geinstalleerd? Gewoon nieuwe firmware van linksys zelf?

"It's about time you showed up Fox!"

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-03 11:33

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je niet eens een netwerkverbinding meer krijgt, dan is er of iets behoorlijk fout gegaan tijdens het flashen, of je hebt de verkeerde firmware er op gezet (van bijvoorbeeld een versie 1.2 of later). Je kan hier zelf niet eenvoudig iets aan doen.
Er bestaat een mogelijkheid om het apparaat open te schroeven en er intern een DB9 connector op te solderen. Deze kan je vervolgens weer op de seriele poort van je computer aansluiten om hem vervolgens op die manier met de juiste firmware flashen. Op het forum en de Wiki van dd-wrt kan je hier informatie over vinden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je al gezocht binnen Tweakers?
Wellicht dat je in dit topic meer informatie kan vinden:
[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de (WRT54GL_4.30.7_ETSI_code) firmware geinstalleerd. maar computer hing halverwege.

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
E-Vix schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:11:
Als je niet eens een netwerkverbinding meer krijgt, dan is er of iets behoorlijk fout gegaan tijdens het flashen, of je hebt de verkeerde firmware er op gezet (van bijvoorbeeld een versie 1.2 of later). Je kan hier zelf niet eenvoudig iets aan doen.
Er bestaat een mogelijkheid om het apparaat open te schroeven en er intern een DB9 connector op te solderen. Deze kan je vervolgens weer op de seriele poort van je computer aansluiten om hem vervolgens op die manier met de juiste firmware flashen. Op het forum en de Wiki van dd-wrt kan je hier informatie over vinden.
Dat idee heb ik ook.. Ik gebruik voor mijn WRT45GL de tomato-firmware.
Mooi overzichtelijk en makkelijk in te stellen.

Ik raad zo dat het tijdens upgraden fout gegaan is.. Ja dus :p.. Zo krijgt je PC dus ook geen IP en zul je ook niet bij je router kunnen.

"It's about time you showed up Fox!"

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Dat heb ik ook gehad met mijn WRT54GS v1.0 die fout ging bij het flashen van 3rd party firmware.
Toen ging ook power lampje constant knipperen en de LAN lampjes gaan aan en dan weer uit en bleef dan tijdje aan. Pingen naar het apparaat gaat helemaal niet meer. Harde reset hielp ook niet.

Na wat gezoek op google/internet vond ik dat je dit kan redden op 2 manieren.
- Een seriele port modden en daarmee opnieuw de firmware uploaden.
- Pin 5-6 (15-16 of 16-17 voor WRT54G, dus zal ook wel voor GL zijn denk ik) shorten en de adapter erin stoppen.

Bij mij heeft die 2e methode gewerkt. Een paperclipje om pin 5 en 6 met elkaar te verbinden, adapter erin en power lampje brandde weer normaal.
Hij was toen nog niet gelijk te benaderen via de web interface.
Kon er wel weer naar pingen (default factory IP) en netwerkkaart op de PC op 10Mbit half duplex (moest op een een of ander manier).
Dus opnieuw de firmware naar de router ge-TFTP-d.
Daarna werkte die weer als de oude.

Er is best veel hier over op google te vinden. Ik had het van hier
http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=47259

Verwijderd

Speek schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:15:
Dat idee heb ik ook.. Ik gebruik voor mijn WRT45GL de tomato-firmware.
Mooi overzichtelijk en makkelijk in te stellen.
Tomato firmware is echt geweldig stabiel.

• Interne router (tussen public netwerk en mijn private netwerkje): 62 days, 10:21:14
• Externe router (hier komt alles overheen, webservertje, andere clients): 62 days, 10:49:09
• Mud (andere user hier) heeft uptime van 90+ dagen (hij heeft WRT54GL op mijn aanraden aangeschaft, en Tomato er op gezet).

Maargoed, verder op het firmware probleem hier, idd flashen vanaf de seriele poort, iets anders lijkt me er niet op te zitten?!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

Als alle lampjes continu blijven hangen is je router gebricked (zoals dat heet).
Dan kan je eigenlijk alleen maar via een jtag kabel je router fixen.

Of misschien dat de winkel coulant is en je het ding kan ruilen.

edit: ohja de kortsluit truc kan ook, maar het risico is een een kapotte wrt.
Nadeel van een jtag kabel is eigenlijk alleen de garantie vervalt. Op die manier je router mollen lukt je niet.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 18-05-2007 13:10 ]

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Het voordeel van deze routers en ook de oude wrt54g's versies zijn dat je ze niet kunt slopen.
Ook al trek je tijdens het flashen de stekker eruit het gaat dan niet kapot.

http://www.dd-wrt.com/wik.../Recover_from_a_Bad_Flash

Mvg, peter

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
niet gaan zitte prutsen gewoon terug brengen naar de winkel of rmaen bij linksys zelf, krijg je zo een nieuwe want het is niet jou fout! is gewoon garantie!
Pagina: 1