Groot-Klein kenteken, het verschil ?

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik kon het nog niet echt vinden maar vraag het volgende me af...

Je hebt deze kentekens :

Afbeeldingslocatie: http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/002713FA-8C08-48C5-8594-17A11DE48DC7/0/personenautokentekenplaat.jpg

En je hebt kleine nederlandse kentekens, zonder het blauwe stukje en een slag kleiner :

- Kan geen plaatje vinden -

Maar er staat iig een vw golf een straat verderop hier, die heeft zon klein nummerbord.

Maar wat is het verschil eigenlijk ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 11:10

reuzekind

Ik geloof in GoT

Dat is een 18.2 kenteken
Voertuigen waarvan op het kentekenbewijs de toestemming tot het voeren van kentekenplaten
model 18.2 staat vermeld; deze voertuigen mogen zijn voorzien van het kleine model
kentekenplaten.
Toelichting
Als het voertuig aan de achterzijde is voorzien van een kentekenplaat model 18.2 dan dient ook
aan de voorzijde een kentekenplaat model 18.2 te zijn aangebracht. Kentekenplaten van het model
18.2 worden niet voor aanhangwagens afgegeven.
Nu lijkt het mij dat die Golf dat kenteken niet legaal voert. Je ziet het vooral bij Amerikanen. Weet niet wat precies de eisen zijn voor het voeren ervan.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Meestal zie je die kleinere kentekens op auto's waarbij de ruimte voor de kentekenplaat niet groot genoeg is voor de Nederlandse platen, zoals Amerikaanse auto's en sommige oosterse auto's. Het moet dan ook op het kentekenbewijs aangegeven zijn. Echter een VW Golf is gewoon een Europese auto en heeft voldoende ruimte voor een normale kentekenplaat. Lijkt er dus op alsof de eigenaar stoer wil doen, maar dit kan hem wel een bekeuring kosten.

edit: dit dus
Afbeeldingslocatie: http://www.vandorp.nl/images/kentekenplaten/amerikaansmodel.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 17-05-2007 23:36 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Microkid schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:35:
Meestal zie je die kleinere kentekens op auto's waarbij de ruimte voor de kentekenplaat niet groot genoeg is voor de Nederlandse platen, zoals Amerikaanse auto's en sommige oosterse auto's. Echter een VW Golf is gewoon een Europese auto en heeft voldoende ruimte voor een normale kentekenplaat. Lijkt er dus op alsof de eigenaar stoer wil doen, maar dit kan hem wel een bekeuring kosten.

edit: dit dus
[afbeelding]
Nja hij heeft zon verklein stuk ofzo er op geplaatst lijkt het wel, ik zal is kijken of ik morgen een snap shot kan maken er van.

Maar er zitten dus geen eisen aan zon kenteken ? puur vanwege de ruimte ?

[ Voor 4% gewijzigd door -Thunder- op 17-05-2007 23:43 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:29

JdM

Humbled

Dikke kans dat die Golf is ingevoerd vanuit Amerika, dan mag het. Anders voert hij hem inderdaad illegaal. Wat is het kenteken? Ik kan het wel nakijken bij het RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
JdM schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:50:
Dikke kans dat die Golf is ingevoerd vanuit Amerika, dan mag het. Anders voert hij hem inderdaad illegaal. Wat is het kenteken? Ik kan het wel nakijken bij het RDW.
Kentekens geef ik niet door ivm privacy e.d. ( En als ik het wel wou door geven, ik heb het kenteken niet :P ) Maar dan zal hij wel ingevoerd zijn vanuit Amerika..

[ Voor 8% gewijzigd door -Thunder- op 17-05-2007 23:53 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

-Thunder- schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:51:
[...]

Kentekens geef ik niet door ivm privacy e.d.
Want met een kenteken kan iedereen precies achterhalen wie de beste meneer is, waar hij woont, hoe z'n huisdier heet en hoe vaak 'ie z'n vrouw van achter neemt?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
CyBeR schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:53:
[...]

Want met een kenteken kan iedereen precies achterhalen wie de beste meneer is, waar hij woont, hoe z'n huisdier heet en hoe vaak 'ie z'n vrouw van achter neemt?
Nja ik ken het systeem niet, maar ik denk idd dat je naw gegevens e.d. dan kan zien ( heb er de balle verstand van :P ) Maar zoals ik in me edit al zei, ik heb het kenteken niet :P , ik weet ook niet of hij er woont hoor maar zag hem toevallig afgelopen week 2 keer staan daar.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:29

JdM

Humbled

-Thunder- schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:51:
[...]

Kentekens geef ik niet door ivm privacy e.d. ( En als ik het wel wou door geven, ik heb het kenteken niet :P ) Maar dan zal hij wel ingevoerd zijn vanuit Amerika..
CyBeR schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:53:
[...]

Inderdaad, die gegevens opvragen kan gewoon openbaar dus om privacy redenen is BS :Y

[ Voor 27% gewijzigd door JdM op 17-05-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185039

https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx

Kan je kenteken gewoon navragen
Ziet geen NAW gegevens (privacy, dus kan alleen politie enzo zien) maar wel gegevens van auto, apk verloop, en bijv invoer datum enzo als die eris (zoniet dan bouwdatum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 14:50

Chakotay

Lick here to continue

Zo'n klein plaatje heeft mijn pa ook aan de voorkant van zijn '83 Alfa Romeo Spider zitten, voor zover ik weet legaal. Dat ding heeft dan ook nergens plek voor een grote plaat aan de voorkant, of je moet hem los aan de bumper schroeven. Er zijn dus wel europese auto's waarop het kan, al zal je het bij moderne auto's waarschijnlijk niet legaal zien :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 10:56
Ik heb ook van die platen gehad op een uit amerika ingevoerde Toyota MR2 Turbo. Was geen ruimte voor grote platen. Is nooit wat over gevraagd door politie, maar je kon prima zien dat het niet anders kon.

Stond wel mooi!

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mijn auto is niet uit de VS ingevoerd, maar het is wel een amerikaans model die geen ruimte heeft voor grote platen. Op m'n kentekenbewijs heb ik dan ook de aantekening dat ik 18.2 platen mag voeren.

En wat betreft die Golf: Hier in de buurt staat ook een Golf II met kleine platen, die is idd ingevoerd vanuit de VS. Waarom je zoiets zou doen weet ik niet, moet ik nog maar eens vragen :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MadMarky schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:29:
Mijn auto is niet uit de VS ingevoerd, maar het is wel een amerikaans model die geen ruimte heeft voor grote platen. Op m'n kentekenbewijs heb ik dan ook de aantekening dat ik 18.2 platen mag voeren.

En wat betreft die Golf: Hier in de buurt staat ook een Golf II met kleine platen, die is idd ingevoerd vanuit de VS. Waarom je zoiets zou doen weet ik niet, moet ik nog maar eens vragen :P
In de VS zijn series Golf geleverd die aanzienlijk luxer zijn en anders dan de EU-versies. Gezien de leeftijd van de Golf I-III is import (en achteraf heffing BPM) te verwaarlozen t.o.v. de tweedehandsprijzen in NL van Golf.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5490

Ik zag laast een Golf 3 rijden op de A18, die inderdaad ook zulke platen voerde icm een aangepaste achterklep (ruimte voor de NL plaat was opgevuld).
Er zat een typische man-vrouw combinatie van midden 50 in de auto, volgens de RDW lag er een 1300'tje in, dus ik ga er niet vanuit dat de man de platen illegaal voerde om interessant te doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat je op de A18 rijdt, het kenteken van een willekeurige (elke Golf is willekeurig) onthoudt en bij het RDW gaat checken vind ik ook 'interessant' doen eigenlijk :o

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:11:
Dat je op de A18 rijdt, het kenteken van een willekeurige (elke Golf is willekeurig) onthoudt en bij het RDW gaat checken vind ik ook 'interessant' doen eigenlijk :o
Misschien is hij wel van de politie en ging het nakijken :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Anoniem: 185039 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:58:

Ziet geen NAW gegevens (privacy, dus kan alleen politie enzo zien) maar wel gegevens van auto, apk verloop, en bijv invoer datum enzo als die eris (zoniet dan bouwdatum)
Mmmm,

ik heb de gegevens van de vorige 2 BMW's van me ouders en alle 3 mijn auto's die ik voor mijn BMW had ingevoerd.
Alle 5 de auto's staan niet in het bestand. Waarschijnlijk dus geexporteerd of in de prak gereden :(

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Anoniem: 185039 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:58:

Garage's kunnen ook je naw gegevens opvragen a.d.v. het kenteken. Dat heb ik de afgelopen weken aan den lijve kunnen ondervinden door alle aanbiedingen van garage's bij mij in de buurt om toch vooral mijn auto bij hen APK te laten keuren...
Maar hoeveel privacy schent je door iets over te typen wat op straat open en bloot te lezen is en leesbaar moet zijn?
Het is wat anders als je oproept tot bepaalde acties tegen kenteken xx-xx-69 (bestaat echt ;) ).

Ik word wel wantrouwend als iemand een auto te koop aanbied en daarbij het kenteken onleesbaar heeft gemaakt. Dan heb ik het gevoel dat hij/zij iets te verbergen heeft.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:11:
Ik was gewoon benieuwd of de auto die platen legaal mocht voeren (had hem namelijk al vaker zien rijden). Dit was geen willekeurige Golf, maar een golf met de 'kleine platen'. Dat zie je niet zo veel :).

Vanmorgen zag ik op de snelweg nog een 'M5' rijden. Tik je het kenteken vervolgens in bij de RDW, blijkt het een 525d te zijn :X. Het ding was wel volledig M5 uitgevoerd. Netjes gedaan!
deepbass909 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:43:
[...]

Garage's kunnen ook je naw gegevens opvragen a.d.v. het kenteken. Dat heb ik de afgelopen weken aan den lijve kunnen ondervinden door alle aanbiedingen van garage's bij mij in de buurt om toch vooral mijn auto bij hen APK te laten keuren...
Maar hoeveel privacy schent je door iets over te typen wat op straat open en bloot te lezen is en leesbaar moet zijn?
Het is wat anders als je oproept tot bepaalde acties tegen kenteken xx-xx-69 (bestaat echt ;) ).

Ik word wel wantrouwend als iemand een auto te koop aanbied en daarbij het kenteken onleesbaar heeft gemaakt. Dan heb ik het gevoel dat hij/zij iets te verbergen heeft.
Dat is niet helemaal waar :). Zij konden tot voorheen bij de RDW adressenbestanden kopen, waarin mensen met een bepaald merk auto met bijbehorende adresgegevens en APK-vervaldatum weergegeven zijn. Dit is inmiddels niet meer toegestaan (voor marketingdoeleinden).
Het is dus niet zo dat een garage van elk willekeurig kenteken zo de NAW gegevens van de eigenaar kan achterhalen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Ik heb ook altijd de kentekens van de auto's verborgen bij verkoop. Niet omdat er wat mis mee was maar gewoon omdat dat niet voor iedereen te zien hoeft te zijn: degene die hem kopen wil is genoeg. Dat is niet iets te verbergen hebben maar gewoon behoefte aan privacy.
offtopic:
Van de auto's die ik (danwel voor mezelf danwel voor m'n pa) op Marktplaats e.d. kwijt gemaakt heb vind ik alleen JF PP 60 en TZ ZN 69 nog terug, de rest is pleite.
Alles schroot :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 399 op 23-05-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 17:28
Anoniem: 5490 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:24:

Vanmorgen zag ik op de snelweg nog een 'M5' rijden. Tik je het kenteken vervolgens in bij de RDW, blijkt het een 525d te zijn :X. Het ding was wel volledig M5 uitgevoerd. Netjes gedaan!
Weet je zeker dat het niet het M-sportpakket is? lijkt veel op de m5 maar mist de bredere wielkasten, sidevents en heeft wel mistlampen in de voorbumper en de m5 heeft ook apparte spiegels? Ook aan de remschijven zie je het snel.

[ Voor 3% gewijzigd door T7D_Sneezy op 23-05-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

en natuurlijk de 6e versnelling op de pook

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Anoniem: 5490 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:24:
[...]

Ik was gewoon benieuwd of de auto die platen legaal mocht voeren (had hem namelijk al vaker zien rijden). Dit was geen willekeurige Golf, maar een golf met de 'kleine platen'. Dat zie je niet zo veel :).

de rdw notering klopt niet altijd hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T7D_Sneezy schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:33:
[...]

Weet je zeker dat het niet het M-sportpakket is? lijkt veel op de m5 maar mist de bredere wielkasten, sidevents en heeft wel mistlampen in de voorbumper en de m5 heeft ook apparte spiegels? Ook aan de remschijven zie je het snel.
Nee, het ding was echt compleet M5 uitgevoerd. Dus inclusief de brede wielkasten, 4 uitlaten, M5 badges (dat heeft zo'n beetje elke 518i tegenwoordig :P), verlaging etc.
418O2 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:14:
[...]

de rdw notering klopt niet altijd hoor...
Denk je dat? Ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt.
Wel ontbreekt vaak de cylinderinhoud of klopt het aantal zitplaatsen niet, maar het type klopt IMO wel altijd. 10 cylinders, weet-ik-hoeveel kW en brandstof benzine is wel wat anders dan 6 cylinders, weet-ik-hoeveel kW en brandstof diesel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

De brandstof soort moet kloppen bij de RDW anders komt ie sowieso in de problemen met de APK lijkt me.
De emissietests zijn toch niet gelijk voor beide soorten brandstof? Nog afgezien van de speurtocht naar ontbrekende catalysatoren e.d.

De m5 was er dacht ik niet in 4 cilinder diesel versie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 399 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:21:
De brandstof soort moet kloppen bij de RDW anders komt ie sowieso in de problemen met de APK lijkt me.
De emissietests zijn toch niet gelijk voor beide soorten brandstof? Nog afgezien van de speurtocht naar ontbrekende catalysatoren e.d.

De m5 was er dacht ik niet in 4 cilinder diesel versie? ;)
Alsof een monteur niet ziet of een auto een diesel- of benzineblok heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigs schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:29:
[...]

Alsof een monteur niet ziet of een auto een diesel- of benzineblok heeft :)
Wij kregen laatst ijskoud een factuur voor 4 bougies, terwijl de auto (moeders Swift 1.0) slechts 3 cylinders heeft >:). Ik vroeg aan die gast of bougies nou echt zo vaak afbreken bij montage :P.
Pagina: 1