Ik was gewoon benieuwd of de auto die platen legaal mocht voeren (had hem namelijk al vaker zien rijden). Dit was geen willekeurige Golf, maar een golf met de 'kleine platen'. Dat zie je niet zo veel

.
Vanmorgen zag ik op de snelweg nog een 'M5' rijden. Tik je het kenteken vervolgens in bij de RDW, blijkt het een 525d te zijn

. Het ding was wel volledig M5 uitgevoerd. Netjes gedaan!
deepbass909 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:43:
[...]
Garage's kunnen ook je naw gegevens opvragen a.d.v. het kenteken. Dat heb ik de afgelopen weken aan den lijve kunnen ondervinden door alle aanbiedingen van garage's bij mij in de buurt om toch vooral mijn auto bij hen APK te laten keuren...
Maar hoeveel privacy schent je door iets over te typen wat op straat open en bloot te lezen is en leesbaar moet zijn?
Het is wat anders als je oproept tot bepaalde acties tegen kenteken xx-xx-69 (bestaat echt

).
Ik word wel wantrouwend als iemand een auto te koop aanbied en daarbij het kenteken onleesbaar heeft gemaakt. Dan heb ik het gevoel dat hij/zij iets te verbergen heeft.
Dat is niet helemaal waar

. Zij konden tot voorheen bij de RDW adressenbestanden kopen, waarin mensen met een bepaald merk auto met bijbehorende adresgegevens en APK-vervaldatum weergegeven zijn. Dit is inmiddels niet meer toegestaan (voor marketingdoeleinden).
Het is dus niet zo dat een garage van elk willekeurig kenteken zo de NAW gegevens van de eigenaar kan achterhalen

.