Hoi,
Ik ben bezig met het maken van een QUIZ in flash.
Nu heb ik een flash movie met 3 scenes genaamed "Vraag 1", "Vraag 2" en "Vraag 3"
Op elke scene staat een vraag met 3 buttons voor de antwoorden.
Als de goede button is geklikt heb ik hier een onRelease event aan gekoppeld die een kleine "goed" movie afspeeld en na 1 seconden naar de volgende scene gaat.
Zie hier het script van de eerste vraag:
Nu komt hij na het drukken van de goed button netjes bij de volgende scene terecht waar ik ook wat actionscript heb voor deze scene. zie hieronder:
Als ik nu op een button klik gebeurd er helemaal niets, de button names zijn gewoon goed.
Wat ook erg raar is is dat als ik bij Scene 1 de goAndStop functie aanpas naar goAndStop("Vraag 3") dat die gewoon doorgaat naar vraag 2 in plaats van 3
Ik ben hier al de hele avond mee bezig, google wil maar niet helpen.
Op IRC kan ook helaas niemand me helpen dus ik hoop echt dat jullie me op weg kunnen helpen.
Ik ben bezig met het maken van een QUIZ in flash.
Nu heb ik een flash movie met 3 scenes genaamed "Vraag 1", "Vraag 2" en "Vraag 3"
Op elke scene staat een vraag met 3 buttons voor de antwoorden.
Als de goede button is geklikt heb ik hier een onRelease event aan gekoppeld die een kleine "goed" movie afspeeld en na 1 seconden naar de volgende scene gaat.
Zie hier het script van de eerste vraag:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| function myNextScene() {
_root.gotoAndStop("Vraag 2");
};
_root.fout1_btn.onRelease = function(){
_root.ster_mc.attachMovie("foutt","ster_mc",1);
};
_root.fout2_btn.onRelease = function(){
_root.ster_mc.attachMovie("foutt","ster_mc",1);
};
_root.goed_btn.onRelease = function(){
_root.ster_mc.attachMovie("goedd","ster_mc",1);
doSomethingID = setInterval(myNextScene,1000);
};
// De stop(); function laat ik aanroepen zodat hij niet automatisch tussen de scenes gaat lopen
stop(); |
Nu komt hij na het drukken van de goed button netjes bij de volgende scene terecht waar ik ook wat actionscript heb voor deze scene. zie hieronder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function myNextScene() {
_root.gotoAndStop("Vraag 3");
};
_root.goed2_btn.onRelease = function(){
_root.ster2_mc.attachMovie("goeddd","ster_mc",1);
doSomethingID = setInterval(myNextScene_2,1000);
};
_root.fout3_btn.onRelease = function(){
_root.ster2_mc.attachMovie("fouttt","ster_mc",1);
};
_root.fout4_btn.onRelease = function(){
_root.ster2_mc.attachMovie("fouttt","ster_mc",1);
}; |
Als ik nu op een button klik gebeurd er helemaal niets, de button names zijn gewoon goed.
Wat ook erg raar is is dat als ik bij Scene 1 de goAndStop functie aanpas naar goAndStop("Vraag 3") dat die gewoon doorgaat naar vraag 2 in plaats van 3
Ik ben hier al de hele avond mee bezig, google wil maar niet helpen.
Op IRC kan ook helaas niemand me helpen dus ik hoop echt dat jullie me op weg kunnen helpen.
www.dannyhiemstra.nl