Toon posts:

PC wil niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC is nu bijna anderhalf jaar oud, en wil om een voor mij onverklaarbare reden niet meer aan.
Vanochtend had ik hem nog aan en heb ik hem op de normale manier afgesloten. Toen ik hem deze avond wilde aanzetten gebeurde er niets. Aan/uit knop indrukken werkte niet, reset werkte niet. Ik heb de voeding aan en uit gezet, de stekker er uit gehaald en er weer ingedaan... nog steeds niets. Als ik op de aan/uit knop druk gebeurt er gewoon niets.
Geen BIOS geluiden, de fan gaat niet draaien... niets.
Aangesloten apparatuur zoals de monitor kunnen nog wel aan en uit; het LEDje van de geluidskaart brandt gewoon, cardreader LEDje brandt... Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat het aan de voeding ligt.

Ik heb de kast opengeschroefd, maar ik zie niets bijzonders aan het mobo, videokaart, etc.

Specs:

Behuizing: Antec Sonata II

Asus A8N-SLI Premium
Athlon X2 4200+
Asus X1800XT
1Gbx2 Corsair TwinX C2 Pro
SB 4 Audigy
Asus DVD drive 16x/48x
NEC ND-4550 DVD±RW

Ik heb deze PC wel zelf samengesteld, maar niet zelf in elkaar gezet (heb ik weinig ervaring mee). Het lijkt me dus niet zo handig als ik (destijds dure) PC zelf helemaal uit elkaar ga schroeven.

Mijn vragen zijn:
-Het lijkt alsof het aan de aan/uit schakelaar ligt, maar is er een manier hoe ik dat kan controleren?
Nogmaals, als ik die schakelaar indruk geeft de PC geen enkele reactie (hij boot niet).
-Is er een manier hoe ik er achter kan komen waar het aan ligt, of kan ik mijn PC het beste
terugbrengen naar de plek waar ik hem gekocht heb en daar laten bekijken?

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 17:03
even met een scroevendraaier contact maken met de pinnetjes op het moederbord (die van de aan/uit schakelaar wel te verstaan)

mocht dat niet lukken, terug brengen naar die winkel lijkt me dan de kortste klap, ook ivm garantie

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:49

Haan

dotnetter

Wat je nog kan proberen is de voedingsstekker naar het moederbord loshalen en een keer op de powerknop drukken. Vraag me niet waarom, maar soms is dat de manier om een pc die nergens op reageert weer aan te krijgen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 18:03
Zit er op dat moederbord een lampje dat brand als de stekker in het stopcontact zit? Zo ja, staat deze aan of niet?

Never mind andere lampjes branden al

[ Voor 16% gewijzigd door paragon op 17-05-2007 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na nog meer zoeken op dit forum heb ik een methode gevonden die werkte (weet niet meer in welk topic die stond, gebruik nu namelijk een andere pc):
stekker eruit halen, aan/uit knop ongeveer 20 keer indrukken, stekker erin
en hij bootte weer zoals gewoonlijk.

Ik was erg verbaasd dat die methode werkte, maar mijn PC doet het weer in ieder geval :) .

In ieder geval bedankt voor de hulp.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Oh, dat heb ik vandaag (nogmaals) op het forum gepost. :)

Guardian Angel in "PC (XP) start niet meer op na afsluiten"

Goed hè?

[ Voor 41% gewijzigd door Guardian Angel op 17-05-2007 23:45 ]

ARME AOW’er

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:49

Haan

dotnetter

Volgens mij doet dat per saldo hetzelfde als de atx stekker loshalen en op de powerknop drukken :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Credits mogen ook naar HAAN dus O+

Verwijderd

Topicstarter
Ok, credits aan beide... en de rest die gereageerd heeft ;)
Pagina: 1