[debian] kde mime type octet-stream

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48
Goedenavond !

Ik heb het volgende probleem sinds 2 dagen, als ik een file in KDE open die niet gedifinieerd is alszijnde een bekende file (.wmv bijvoorbeeld) dan komt KDE (konqueror denk ik) steed met de melding:

Sorry
Could not find mime-type
application octect/stream

Ook als ik toewijs aan een extensie bij welke prog deze hoort blijft hij op elke file van deze extensie de melding geven.
Na wat speuren op internet kom ik erachter dat het in de volgende file gedefinieerd wordt: /home/<user>/.kde/share/mimelnk/application/octet-stream.desktop

Het verwijderen of hernoemen of wijzigen van deze file maakt niets uit.
Je kan je voostellen dat het vreselijk irritant is!
Ook in Iceweasel als ik op een site een voor debian onbekende extensie wil downloaden krijg ik deze melding.
Iemand misschien suggesties hoe dit op te lossen is?

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is dit niet gewoon een kwestie van de goede codec / het goede programma installeren zodat het bestand wel herkend wordt? Heb je niets aan je systeem veranderd wat dit kan veroorzaken? Je zegt het er niet bij, maar ik neem aan dat die bestanden na de melding ook niet geopend worden?

Leave the gun, get the canoli

• GeeMoney
Drgn schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:19:
Is dit niet gewoon een kwestie van de goede codec / het goede programma installeren zodat het bestand wel herkend wordt? Heb je niets aan je systeem veranderd wat dit kan veroorzaken? Je zegt het er niet bij, maar ik neem aan dat die bestanden na de melding ook niet geopend worden?
Bedankt voor je reactie.
Hij gaf bij mij zonder dat ik iets gewijzigd had inderdaad deze melding.
Na het downloaden van een .jpg is de ellende begonnen en nu geeft ie het dus bij alle niet bekende formaten aan.
Openen van een .wmv geeft ie eerst de melding aan maar vervolgens speelt ie gewoon af.
Ik heb mplayer dus al aan die bestanden gekoppeld etc. maar nog steeds krijg ik de meldingen.

• GeeMoney
Voor degene die het willen weten:

Het bewerken van deze file als volgt was voldoende:

$ vi /home/$USER/.kde3.5/share/mimelnk/application/octet-stream.desktop

change:

Hidden=true

to:

Hidden=false