Toon posts:

M2N32-SLI Deluxe Vista Edition + Thermaltake Blue Orb II

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen gebaseerd op een AMD Ahtlon X2 6000+, Asus M2N32-SLI Deluxe Vista Edition en een Sapphire ATI HD2900XT.

Nu wil ik hier graag de Thermaltake Blue Orb II CPU koeler bij gaan gebruiken. Het systeem gaat niet gebruikt worden om te overclocken. Deze koeler is dus vooral op uiterlijk en stilte uitgekozen en niet zo zeer op 'rauwe' koelcapaciteit.

Nu heb ik eens zitten kijken naar wat foto's van het bord en het valt mij op dat er vrij hoge heatsinks gebruikt worden voor de passieve koeling. Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/reviews/2006q3/nforce-590slis/asus-socket.jpg

Ik begin me nu dus af te vragen of de koeler wel gebruikt kan worden in combinatie met dit moederbord. Ik me helemaal suf zitten zoeken maar ik kan geen bron vinden die dit kan bevestigen en/of ontkennen. Aangezien deze koeler erg veel lijkt op de Zalman 7500 CU modellen heb ik ook informatie geprobeert te vinden over de combinatie van de Zalman met het moederbord, ook hier helaas geen informatie over kunnen vinden.

Mijn concrete vraag is dit: Heeft iemand ervaring met deze combinatie van hardware en kan iemand mij vertellen of deze combinatie wel of niet een probleem op gaat leveren?

Edit: Thermaltake + Asus heb ik allebei een mail gestuurd, helaas nog geen antwoord. Een aantal winkels geprobeerd, helaas ook geen definitief antwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 08:54 ]

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met jouw opstelling, maar...

...misschien kun je wat mensen mailen zoals:

- Webwinkel waar je het spul wilt gaan kopen
- Thermaltake
- Asus

Misschien dat dat helpt :)

Verwijderd

Zelf heb ik de m2n32 sli de luxe maar niet de vista versie, praktijk is dat die heatsinks geen probleem vormen bij koeler

Ik had een heel ander probleem :'( plaatste een zalman Zalman CNPS9700 LED en kwam in de problemen met de grafische kaart die een passieve koeling had Een gigantisch passief blok op de Asus EAX1650 SIL/HTD Meeste plaatjes op internet laten dat koelblok niet zien maar zit aan de achterkant dus ga je vragen naar compatibiliteit houdt ook daar rekening mee

Opgelost door de tweede pcie bus te gebruiken en dan ging heel krap maar een sli op stelling zit er met een zalman en eventueel twee van die passief gekoelde kaarten dus niet in

Sommige kasten woren opgebouwd door een rails naar binnen te schuiven houdt ook daar rekening mee met montage dat die koelers soms zo groot zijn dat je niet gemonteerd naar binnen kunt schuiven :'(

Overigens nu ik hier toch sta te type bord is lastig met de geleverde cd's, veelal verouderde drivers bijgeleverd die niete echt stabiel zijn dus ff updaten met name de soundmax kaart waarvoor de driver te vinden is bij asus en de geintegreerde wifi waarvoor ik je moge verwijzen naar de realtek site

Voor de rest pak een extreme kast zonder dat worden de componenten veel te warm weet dat uit ervaring en heb het geheel in een tweede ronde in een lain li kast v2100 gezet met een zeer goede air flow Bezuinig niet op geheugens en voorzie het ding van minimaal 500 watt met gescheiden 12 volts lijnen

Heb je nog vragen pd me maar en voor de rest veel succes met je bord ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 02:01 . Reden: vertyping en uitbreiding ]