Verwijderd
die 128mb erbij is 9 vd 10 keer geen probleem hoor!
en zoveel merk je er niet van.... ikzelf heb die overstap ook gedaan. Je pc start NIET sneller op, en of je het veel zal merken is afhankelijk van je os.... bij win98 merk je er geen zak van, maar bij win2000 zeker!
en zoveel merk je er niet van.... ikzelf heb die overstap ook gedaan. Je pc start NIET sneller op, en of je het veel zal merken is afhankelijk van je os.... bij win98 merk je er geen zak van, maar bij win2000 zeker!
ik draai nu op Me
ook nog positieve dingen over 128--> 256mb:)
ook nog positieve dingen over 128--> 256mb:)
Ga Windows2000 draaien, dan merk je er wat van, want die cached gewoon je ongebruikte geheugen vol en wordt (alles) merkbaar sneller, WindowsME is brak en kan dat slecht (niet)!
ja.. binnenkort gooi ik er toch een multiboot op (ME+2000)
maar bv als je 256 mb heb starten programma's binnen windows sneller op dan met 128mb
maar bv als je 256 mb heb starten programma's binnen windows sneller op dan met 128mb
Nee, dat zal je niet merken, wel ga je het merken als je een applicatie herstart!
Verwijderd
Hoe kan je zien of je pc100 of pc 133 geheugen hebt ik had er een proggie voor maar ja kan ik dus niet vinden bedankt!
wat ik zelf wel merkte was van 256 naar 128 terug je hoort opeens je harddisk weer.
Volgens mij merk je het zelf nauwelijks als je upgrade van 128 naar 256 maar als je weer met minder moet doen dan merk je het wel
Van 128 naar 256 merk je zeker wel, en vooral met spellen en software zoals Photoshop die af en toe aardig wat geheugen kunnen vreten. Ook zware compilerpakketten als JBuilder, Delphi en C++ Builder weten wel raad met geheugen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Windows 98 heeft de slechte gewoonte om bij bv. het laden van een programma ook data naar het swapfile te schrijven, zelfs als je nog genoeg geheugen vrij hebt, met de volgende optie kun je instellen dat windows het swapfile pas gaat gebruiken als er geen geheugen meer vrij is:
zet de volgende regel in je system.ini file onder [386enh] : ConservativeSwapfileUsage=1
save en reboot
deze optie lijkt mij vooral handig wanneer je 256mb hebt.
zet de volgende regel in je system.ini file onder [386enh] : ConservativeSwapfileUsage=1
save en reboot
deze optie lijkt mij vooral handig wanneer je 256mb hebt.
vaak staat het welbekende statbar op 0 mb geheugen vrij(is voolgens mij als een reden om meer geheugen te nemen of niet)
ook als ik veel doe gaat m'n hd aardig tekeer<-- wordt dat dan ook minder?
iemand??Op woensdag 07 februari 2001 19:32 schreef aftermath het volgende:
vaak staat het welbekende statbar op 0 mb geheugen vrij(is voolgens mij als een reden om meer geheugen te nemen of niet)
niks mis met 256meg, je zult er niet zo heel veel van merken, maar zwaardere appz zoals photoshop vinden dat zeker lekker.
Je com zal niet sneller opstarten omdat ie als ie klaar is met booten toch (hopelijk) nog ruim onder de 128meg zit.
Je hdd zal er denk ik ook wat minder last van hebben.
En als je de geheugenprijzen tegenwoordig bekijkt dan moet je gewoon kopen.
Je com zal niet sneller opstarten omdat ie als ie klaar is met booten toch (hopelijk) nog ruim onder de 128meg zit.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
ja:)Op donderdag 08 februari 2001 13:05 schreef Sebas het volgende:
niks mis met 256meg, je zult er niet zo heel veel van merken, maar zwaardere appz zoals photoshop vinden dat zeker lekker.
je hebt gelijk voor 150,- een 128mb reepje:)
ik ga het zoiezo halen, maar ik wou alleen weten wat de voordelen waren
en voor alle duidelijkheid die 128mb kan ik er zo bij zetten in m'n mobo(abit ka7) en klaar?
Inderdaad ja...Op donderdag 08 februari 2001 13:43 schreef aftermath het volgende:
[..]
ja:)
je hebt gelijk voor 150,- een 128mb reepje:)
ik ga het zoiezo halen, maar ik wou alleen weten wat de voordelen waren
en voor alle duidelijkheid die 128mb kan ik er zo bij zetten in m'n mobo(abit ka7) en klaar?
(ik ga het geheugen van de week halen maar toch ff een paar vraagjes:))
ik lees dus ook veel dat je het in windows 2000 merkt, merk je het ook in win me?
en iemand al ervaring met Windows XP(oftewel kan je 256mb in XP wel gebruiken)
ik lees dus ook veel dat je het in windows 2000 merkt, merk je het ook in win me?
en iemand al ervaring met Windows XP(oftewel kan je 256mb in XP wel gebruiken)
tuurlijk kan je 256 MB in win XP gebruiken!!! (duh) het wordt zelfs aangeraden (ben beta tester, maar ik moet zeggen, SLOOM)
Onder MAX merk je het ONTZETTEND goed en photoshop wil ook wel heel wat sneller lopen
Met wat tweaking loopt Win ME stabieler en sneller en is je pc weer op en top!
Onder MAX merk je het ONTZETTEND goed en photoshop wil ook wel heel wat sneller lopen
Met wat tweaking loopt Win ME stabieler en sneller en is je pc weer op en top!
Pagina: 1