Toon posts:

bittorent download traag

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben onlangs begonnen met het downloaden via bittorrent, maar dit gaat heel traag.

de snelheden komen niet boven de 20 kb/s, ik heb dit al getest met meerdere torrents en instellingen.

mijn poorten zijn correct geforward en ik heb een verbinding van 10MB/s

Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/7770/naamloosdi2.th.jpg

kan er ook iemand uitleggen waarom ik slechts van 5 peers/seeders kan downloaden?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-07 08:04
Is dat niet gewoon een instelling waardoor je niet meer peers hebt?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:23
Probeer is een andere client

Zijn er zat.

Azureus, bitcomet etc etc

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 22:59
je kunt wel van >5 mensen downloaden. er zijn er alleen op dat moment niet meer waarbij jij aan de beurt bent.
en de peers die je hebt komen ook niet echt uit de buurt ofzo. wat probeer je te downloaden?

probeer anders eens een populaire torrent van http://www.eztvefnet.org/ ofzo
(disclaimer: downloaden van de bestanden op die site is in Nederland legaal, maar in het buitenland over het algemeen niet)

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de toch wel zeer snelle antwoorden
Invisible_man schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:30:
Is dat niet gewoon een instelling waardoor je niet meer peers hebt?
weet je ook welke instellingen?
aan een ander programma had ik ook al gedacht, maar heb gelezen dat utorrent de beste was, blijkbaar toch niet :?

• Avalaxy
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik weet niet hoe groot je upload is, maar limited je upload eens op ~60% van je max upload?

Dus als je 0.5 Mbit up hebt dan limit je de upload op 30KB/s
Als je 1 Mbit up hebt dan limit je de upload op 60KB/s

Ik denk dat dat wel scheelt. Wat je ook nog kan proberen is de connecties omhoog schroeven, naar 500 connecties ofzo.

Ook moet je opletten dat er veel uploaders zijn voor je torrent.

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 17-05-2007 22:35 ]

Verwijderd

Ik gebruik zelf ook uTorrent, ligt gewoon aan je router, thuisnetwerk of torrentsite.
Instellingen van uTorrent staan standaard al goed waarbij je zeker aan je max. kan zitten.
Probeer eerst torrents te gebruiken die een andere tracker gebruiken, om zo dit al uit te sluiten.

• Invisible_man
  • Laatst online: 17-07 08:04
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:33:
bedankt voor de toch wel zeer snelle antwoorden

[...]

weet je ook welke instellingen?
aan een ander programma had ik ook al gedacht, maar heb gelezen dat utorrent de beste was, blijkbaar toch niet :?
Een instelling in de richting van " maximum peers per download" ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:29:

kan er ook iemand uitleggen waarom ik slechts van 5 peers/seeders kan downloaden?
Omdat jij niet de enige bent die wil downloaden. En iedereen heeft maar een bepaald aantal connecties en upload bandbreedte beschikbaar.

Hoeveel upload jij eigenlijk. Als je weinig weggeeft krijg je ook minder snel iets terug namelijk.

En antwoorden als, probeer een andere cliënt moet je niet teveel van aantrekken. Als je het probleem niet snapt zal een andere cliënt ook geen oplossing bieden tenzij die ietwat anders standaard geconfigureerd is wat misschien wel in je voordeel werkt.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Je gebruikt momenteel uTorrent zie ik, prima client.
Probeer eens onder Options > Preferences > BitTorrent de instellingen wat te veranderen. Ik zit zelf op een 8mbit/1200kbit lijn van @Home en gebruik 512/64/16, en dat werkt prima ook zonder het limiten van de upload.

Probeer ook voor de zekerheid eens Options > Speed Guide > Test if port is forwarded properly.

Verwijderd

Topicstarter
al bedankt voor de vele reacties

uploaden doe ik bijna niet (max 1-2kb/s) dit omdat ik een upload limiet heb van 2 gig /maand

ik heb al een beetje met de instellingen zitten prutsen en het gaat al iets sneller.

ik ben een seizoen van the simpsons aan het downloaden (vooral met amerikaanse seeders) zou dat iets met de lage download snelheid te maken kunnen hebben?

• Avalaxy
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:57:
uploaden doe ik bijna niet (max 1-2kb/s)
Waarom nog verder zoeken naar de oorzaak?

[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 17-05-2007 22:59 ]

Verwijderd

Upload limiet? Welke provider zit je :? Of in België :)? Maar anyway, als je niet wil uploaden kan je denk ik beter iets proberen als http://www.tv-links.co.uk (als dit niet mag, verwijder maar), kan je series etc streamen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal dan maar een beetje uploaden
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:16:
Upload limiet? Welke provider zit je :? Of in België :)? Maar anyway, als je niet wil uploaden kan je denk ik beter iets proberen als http://www.tv-links.co.uk (als dit niet mag, verwijder maar), kan je series etc streamen.
tuurlijk in belgie, waar heb je anders nog stomme limieten |:(
bedankt ook voor die link, goede site

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 19:20
Niet dat ik een beetje vies van wat warez maar volgens mij gaat dit topic zo snel dicht.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Ja het streamen van TV series is inderdaad verschrikkelijk illegaal... Komop zeg. Ik zei het er maar gewoon even bij dat het weg mocht, maar ik zie niet echt in waarom het opnieuw kijken van een of andere TV serie illegaal zou zijn :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:57:
al bedankt voor de vele reacties

uploaden doe ik bijna niet (max 1-2kb/s) dit omdat ik een upload limiet heb van 2 gig /maand
Je upload moet tenminste op 6kbps staan, anders wordt je download gelimiteerd op 20 kbps, tada! (kan je rechtsonder zien in de statusbalk normaalgezien).

Heb hetzelfde probleempje ook ooit nog gehad :p

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 05:43:
Ja het streamen van TV series is inderdaad verschrikkelijk illegaal... Komop zeg. Ik zei het er maar gewoon even bij dat het weg mocht, maar ik zie niet echt in waarom het opnieuw kijken van een of andere TV serie illegaal zou zijn :/
Dat is gewoon niet de bedoeling van GoT. Opnemen voor eigen gebruik mag wél, maar distribueren niet :)

Heeft ook een computer!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Nee, dat is inderdaad niet de bedoeling :) Daarnaast is het inderdaad nogal logisch dat als je je upload limiteert; dat je downloads dan ook niet erg hard gaan :) Dit is volgens mij al vaak genoeg besproken en geen reden om dit topic open te houden. Ik stel voor dat de topicstarter de rest van het probleem met de gegeven tips oplost

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.