Toon posts:

[BF2] Online spelen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al jaren een Mac en daarom kon ik dus al geruime tijd geen games meer spelen (ja het kan wel, maar niet zo aantrekkelijk).
Nu heb ik een oud beestje gekregen van een vriend. Een AMD Athlon 2100+ met 1,5 gig geheugen. Er zat een radeon 9200 video kaart in, maar die heb ik inmiddels vervangen door een GeForce 7600 GS.
Nu heb ik al jaren battlefield 2 willen spelen (1942 was ik verslaafd aan) en heb deze dus gekocht. Maar man o man, wat een wanproduct, hoe hebben ze het op de markt kunnen brengen? Ik heb de nieuwste patch geinstalleerd maar nog werkt het voor geen meter.

Ten eerste het inloggen (je hebt een acount bij een een of ander iets nodig) dat duurt echt eeuwen en laat vaak het hele programma vastlopen (terwijl het inloggen onder dezelfde acount met Battlefront nog geen seconde in beslag neemt). Online spelen (de reden waarom iemand het spel zou kopen) is al helemaal niet gelukt. Weet iemand wat het prbleem is? Kan iemand mij hiermee verder helpen? Alvast ontzettend bedankt.

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 21:01
Je Processor is er gewoon veel te langzaam voor. Dat verklaart het!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:45

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:28:
Ik gebruik al jaren een Mac en daarom kon ik dus al geruime tijd geen games meer spelen (ja het kan wel, maar niet zo aantrekkelijk).
Nu heb ik een oud beestje gekregen van een vriend. Een AMD Athlon 2100+ met 1,5 gig geheugen. Er zat een radeon 9200 video kaart in, maar die heb ik inmiddels vervangen door een GeForce 7600 GS.
Nu heb ik al jaren battlefield 2 willen spelen (1942 was ik verslaafd aan) en heb deze dus gekocht. Maar man o man, wat een wanproduct, hoe hebben ze het op de markt kunnen brengen? Ik heb de nieuwste patch geinstalleerd maar nog werkt het voor geen meter.

Ten eerste het inloggen (je hebt een acount bij een een of ander iets nodig) dat duurt echt eeuwen en laat vaak het hele programma vastlopen (terwijl het inloggen onder dezelfde acount met Battlefront nog geen seconde in beslag neemt). Online spelen (de reden waarom iemand het spel zou kopen) is al helemaal niet gelukt. Weet iemand wat het prbleem is? Kan iemand mij hiermee verder helpen? Alvast ontzettend bedankt.
Euhm dat inloggen zou eigenlijk zonder problemen moeten gaan. Staat de windows firewall aan? Die wil 'achter' BF2 nog weleens omhoogspringen. Wel even toestemming geven dat hij internet op mag dan.
Probeer dat eerst eens.

Je hardware is okee. Verwacht er geen wonder van maar ik heb het tijden gespeeld op een 3200+ met maar 1 gig geheugen en een slappe videokaart.
Kun je wel een single-player spelen?

Verwijderd

Topicstarter
Depress schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:31:
Je Processor is er gewoon veel te langzaam voor. Dat verklaart het!
Volgens het doosje moet je een 1700+ processor hebben dan lijkt mijn processor te voldoen.

Singeplayer is inmiddels wel 1 keer gelukt ja. Dat met de firewall zou ik eens nakijken (ik zal hem de volgende keer gewoon uitzetten).

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Je zal toch echt met specifiekere informatie moeten komen willen we je kunnen helpen. Nu is het namelijk zoeken naar een naald in een hooiberg waarbij we niet eens weten waar de hooiberg zich bevind ;)

Verwijderd

Topicstarter
Crash schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:50:
Je zal toch echt met specifiekere informatie moeten komen willen we je kunnen helpen. Nu is het namelijk zoeken naar een naald in een hooiberg waarbij we niet eens weten waar de hooiberg zich bevind ;)
Ok. Wat moet ik precies posten, of waar kunnen jullie wat mee? De hooiberg is BF2 ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat een onzin toch weer allemaal hier.
BF2 is niet het meest perfecte spel qua omgang met de PC, maar logt over het algemeen prima in en kan makkelijk online. Dit ligt al helemaal niet aan de CPU natuurlijk, voor degene die dat postte.

TS, controleer je firewall, zowel softwarematig als hardwarematig indien aanwezig, en geef niet direct een spel de schuld van jouw onkunde.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Exorcist schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:44:
Wat een onzin toch weer allemaal hier.
BF2 is niet het meest perfecte spel qua omgang met de PC, maar logt over het algemeen prima in en kan makkelijk online. Dit ligt al helemaal niet aan de CPU natuurlijk, voor degene die dat postte.

TS, controleer je firewall, zowel softwarematig als hardwarematig indien aanwezig, en geef niet direct een spel de schuld van jouw onkunde.
Wat ik in de eerste reactie al zei ;)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

maniacshouse schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:56:
[...]

Wat ik in de eerste reactie al zei ;)
Zeker, maar misschien neemt men het eerder aan als het uit meerdere monden komt ;)

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

De inlog van BF2 is gewoon een beetje traag. En dat merk je toch ook wel aan je iets oudere pc. Maar op zo'n pc is het vast niet leuk spelen... want mappen laden gaat lang duren :) Ik vind het allang op mijn AMD 2800+ (1gig mem, 6600GT)...

maar wel leuk spelletje :) (draai je trouwens een virusscanner?)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Aap schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:04:
De inlog van BF2 is gewoon een beetje traag. En dat merk je toch ook wel aan je iets oudere pc. Maar op zo'n pc is het vast niet leuk spelen... want mappen laden gaat lang duren :) Ik vind het allang op mijn AMD 2800+ (1gig mem, 6600GT)...

maar wel leuk spelletje :) (draai je trouwens een virusscanner?)
Neem nog een GB RAM en het zal al een stuk beter gaan.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Exorcist schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:17:
[...]

Dat is zeker een verbetering. Kijk ook een naar je grafische settings. Zet die allemaal op low of minimale kwaliteit. Zal er vast niet uitzien, maar dan weet je in ieder geval dat de game an sich wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het allemaal opnieuw geinstalleerd en de firewall uitgezet. Het inloggen verliep nu redelijk snel (een tiental seconden denk ik). Ik was bezig met een server selecteren en toen liep het spel vast. Het stond bevroren. Ik heb ctrl alt del gedrukt om via deze wijze het programma af te sluiten. Achter het programma stond dat het niet reageerde.

Het zou best onkunde van mij kunnen zijn hoor. Maar ik verwacht eigenlijk van een computer dat hij een foutmelding in begrijpelijke taal geeft als een programma hangt of er uit knalt. Ik verwacht ook dat het vastlopen van 1 programma geen gevolgen heeft voor de rest. En ik verwacht dat als een programma vastloopt, deze vanzelf afgesloten wordt. Helaas is Microsoft blijkbaar nog niet zo ver. Eigenlijk een van de redenen waarom ik twee jaar geleden op een Mac ben overgegaan.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:22:
Ik heb het allemaal opnieuw geinstalleerd en de firewall uitgezet. Het inloggen verliep nu redelijk snel (een tiental seconden denk ik). Ik was bezig met een server selecteren en toen liep het spel vast. Het stond bevroren. Ik heb ctrl alt del gedrukt om via deze wijze het programma af te sluiten. Achter het programma stond dat het niet reageerde.

Het zou best onkunde van mij kunnen zijn hoor. Maar ik verwacht eigenlijk van een computer dat hij een foutmelding in begrijpelijke taal geeft als een programma hangt of er uit knalt. Ik verwacht ook dat het vastlopen van 1 programma geen gevolgen heeft voor de rest. En ik verwacht dat als een programma vastloopt, deze vanzelf afgesloten wordt. Helaas is Microsoft blijkbaar nog niet zo ver. Eigenlijk een van de redenen waarom ik twee jaar geleden op een Mac ben overgegaan.
Tsja, het vastlopen van software op een machine hoeft niet per definitie aan MS te liggen, dit is wel heel makkelijk de schuld afschuiven. zoek liever de oorzaak van het vastlopen, door evt. herinstallatie van drivers/Windows weet ik het.
Nofi, maar dit is een forum waar de meeste gebruikers meer dan gemiddelde kennis hebben. Er wordt dan ook verwacht dat je een probleem als dit eerst zelf probeert op te lossen :).

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Exorcist schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:17:
[...]
Waarschijnlijk wel... maar ik stop me geld liever in een nieuwe pc, waar ik al voor aan het sparen ben ;) (ty anyway :) )
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:22:
Het zou best onkunde van mij kunnen zijn hoor. Maar ik verwacht eigenlijk van een computer dat hij een foutmelding in begrijpelijke taal geeft als een programma hangt of er uit knalt.
En wat is begrijpelijke taal dan?
Ik verwacht ook dat het vastlopen van 1 programma geen gevolgen heeft voor de rest. En ik verwacht dat als een programma vastloopt, deze vanzelf afgesloten wordt. Helaas is Microsoft blijkbaar nog niet zo ver. Eigenlijk een van de redenen waarom ik twee jaar geleden op een Mac ben overgegaan.
Misschien ligt het wel volledig aan BF2... of net 1 driver van je netwerkkaart... of je geluidskaart... of.... :)

Heb je het nu al werkend aan de praat dan? of ben je na die laatste vastloper gestopt? Tis leuk spelletje namelijk :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel niet zo heel veel zin om daar weer een halve dag aan te besteden. Ik heb dus maar Battlefront II gekocht en die doet het prima. Komende week zal ik wel kijken of ik hem alsnog aan de praat krijg.

• 2playgames
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 15:19
Het zou best onkunde van mij kunnen zijn hoor. Maar ik verwacht eigenlijk van een computer dat hij een foutmelding in begrijpelijke taal geeft als een programma hangt of er uit knalt. Ik verwacht ook dat het vastlopen van 1 programma geen gevolgen heeft voor de rest. En ik verwacht dat als een programma vastloopt, deze vanzelf afgesloten wordt.
een programma wat vastloopt is eigenlijk gewoon oneindig veel (nutteloze) berekeningen aan het doen. windows kan niet weten dat dit "ongeldige" berekeningen zijn dus laat het programma lekker doorlopen. de rest van je pc reageert dan gelijk een stuk minder. kortom, de fout ligt bij Battlefield
een beetje gelijk heb je wel over BF2. Het is ontzettend leuk als het werkt, maar niet altijd even vlot (en dan heb ik vooral over traagheid bij Alt-tabben en afsluiten)
Pagina: 1