Toon posts:

Verlies netwerk verbinding met Symantec Corporate

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een windows 2003 cluster staan met daarop een exchange 2003 cluster, ik heb deze allebei sp2 en de nieuwste updates.

Cluster details:
het betreft een 3 node cluster(niet load balanced maar de echte)
De node's zijn verbonden via 3com netwerkkaartjes die gebundeld zijn tot een fastetherchannel via nic express, met als switch een cisco 2950.
het cluster is niet een productie systeem maar test opstelling(erg mag dus wel gekloot worden)
Verder draaien alle drie de nodes AD en DNS.
en als cluster draait er een telnet server en een dhcp server, plus de exchange.

Nu heb ik na een paar weken werk alles volledig draaien en wou ik nu virusscanner installeren:

Symantec corporate 10

Ik heb op een aparte losse server de Server versie van dit programma geinstalleerd(werd geadviseerd vanuit symantec omdat op de cluster het niet ondersteunt wordt.
Die server die werkt, want er hangt een client aan (windows XP pro SP2) die netjes de instellingen en de updates binnen krijgt.

Maar zodra ik de client wil installeren op mijn test node:
De installatie lukt.
Dan is er nog netwerk verbinding en kan ik alles doen.
Dan exclude ik alle exchange mappen en alle cluster mappen die volgens de symantec site niet gescanned mogen worden.
dan krijgt ook die pc zijn updates binnen.
maar niet de instellingen.
en zodra ik dan een reboot doe duurt het een paar (zeg maar 5) minuten op windows af te sluiten, en dan zeker wel 20 minuten om windows weer op te starten.
hij doet erg lang over preparing network connections en applying computer settings...
ik krijg geen bericht dat er bepaalde services niet op kunnen starten ofzo, ook in het logboek alles goed(behalve de cluster service)
ik login (administrator)
en ik kan heel af en toe 1 van de nodes pingen maar de rest van het netwerk blijft volledig ontoegangelijk. en de node kan niet verbinden met het cluster.
ook alle dfs share starten niet omdat hij geen DC kan vinden.
systeem last is ook gewoon standaard geen CPU 100% of mem vol.
(arp -a laat wel de juiste mac addressen zien als ik pc's uit het netwerk probeer te pingen)

Kort probleem:
Zodra ik de Symantec Corporate client 10.0.1.1000 installeer verlies ik alle IP activiteit

nu ben ik hier al 2 dagen mee bezig(google, GoT) maar ik snap het niet meer...

Ik hoop dat mijn verhaaltje een beetje duidelijk is, en anders ligt ik het wel toe. :+ :D _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 22:24 ]

• Erwinkemink
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:55
Controleer of je system logboek gevult zijn met event nummer 2011, zoja kijk dan eens op deze pagina van technet:

http://www.microsoft.com/...entry/58629.mspx?mfr=true

Dit zou mogelijk een oplossing kunnen bieden.

http://specs.tweak.to/12729

Verwijderd

Topicstarter
nee, er staat in alle logboeken geen een 2011 event :'(

er staat zoiezo niets bijzonders in het logboek behalve dat de cluster service iedere keer faald om verbinding te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Is nog geen 24 uur, maar goed...

heeft iemand hier nog een idee voor?

de enigste manier dat ie niet moeilijk doet is door heel de client uit te zetten door de systemdrivers uit te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar een kickje, weet iemand hier een oplossing voor?