Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto invoeren uit UK

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Ik wil graag een Toyota Camry uit ''90-''93 invoeren vanuit engeland. Het gaat me in princiepe alleen om het motorblok maar ik heb DHL even gebeld en die willen voor een pallet met 400KG vracht 1420 euro hebben.. Dus nu wil ik naar engeland vliegen ( 60 euro easyjet) daar met openbaar vervoer naar verkoper gaan en dan met Camry terug naar huis dmv de boot (200 euro overtocht).

Probleem is dat de auto zodra hij hier is helemaal uit elkaar gaat,dus wordt niet als vervoermiddel gebruikt. Wat is dan de goedkoopste manier om die auto hier te krijgen? Hoe zit het met kenteken/belasting/verzekering etc? Vind het natuurlijk onzin om dat ding te registreren en er belasting etc voor te betalen als hij maar 3 uur op de nederlandse openbare weg rijd.. Is hier een andere oplossing voor??

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kennen ze in Engeland niet zoiets als een exportkenteken?

En anders gewoon morgen of maandag even de RDW of belastingdienst bellen, die zullen het vast wel weten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 17-05-2007 22:46 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tijdelijk kenteken aanvragen, of ff met een (huur?) busje heen en weer?
En er zijn meer transporteurs dan alleen DHL, er zijn dagelijks talloze vrachtwagens heen en weer.

Wise enough to play the fool

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Tijdelijk kenteken aanvragen idd, heet me broer ook gedaan toen hij zo'n Chevrolet Caprice uit België importeerde. 1 dag met dat kenteken rond gereden en daarna voor keuring naar de rdw gegaan voor echt kenteken.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Ok dus dan moet ik hem eerst in engeland op mijn naam laten zetten, maar kan ik dan al vantevoren in nederland kenteken aanvragen? Want het gaat dus alleen om het stukje van Calais naar huis, daar gaat hij gelijk uit elkaar..

Ik zit dus even te bekijken wat wijs is.. Als ik terugkom in nederland en daar een kenteken aan moet gaan vragen is dat natuurlijk nutteloos want kan dan ipv daarvan net zo goed gelijk naar huis rijden??

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26
Je kan ook gewoon met het engelse kenteken naar je huis rijden :?
Of gewoon een eendags kenteken aanvragen zodat je hem naar de "keuring" mag rijden, weet alleen niet of ze het tof vinden als je dan niet naar een keuring gaat :P

[ Voor 55% gewijzigd door MewBie op 18-05-2007 00:34 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

MewBie schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:33:
Je kan ook gewoon met het engelse kenteken naar je huis rijden :?
Mag niet tenzij je in Engeland woont.

Je kan het beste gewoon een trailertje huren oid voor achter een busje, of een busje met oplegger, en dan een dagretourtje kopen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Bel anders even met RDW?

Wise enough to play the fool

• Milanza
  • Laatst online: 02-07 13:16
offtopic: wat ga je doen met het motorblok? Is het een V6 en gaat ie in een MR2?

I love the smell of a Palm in the morning.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Ok ik heb net welgeteld 21 auto demontage bedrijven gebeld en niemand heeft dat blok liggen.. 2 aanbieders maar de 1 wil 1400 en de ander 1600 euro voor hebben..

In engeland koop je een complete camry voor 8-900 euro..en dan kun je de auto dus nog doorverkopen..

offtopic: yep, V6 in mr2 sw20, meer info: forums.twobrutal.com

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 09:10
gewoon mee naar huis rijden. Geen ongeluk maken en thuis meteen in de garage parkeren.
Geen haan die hier naar zal kraaien

Verwijderd

UK is toch net zo goed EU?

Volgens mij heb je dus niets van grenscontrole oid, ik zou het gewoon riskeren en gewoon zelf met die auto gaan rijden zonder iets bijzonders te doen. Alsof zij aan de buitenkant kunnen zien dat jij niet in Engeland woont.

De auto is verder toch helemaal legaal voor gebruik op de weg buiten wat bureaucratie? Ik heb nooit zo'n moeite met het breken van de weg op de weg zo lang de veiligheid niet in het geding komt.

Mocht je alsnog aangehouden worden dan zeg je gewoon: "Mijn naam is Haas"

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jmderonde schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:21:
gewoon mee naar huis rijden. Geen ongeluk maken en thuis meteen in de garage parkeren.
Geen haan die hier naar zal kraaien
Tot je een ongeluk krijgt dan ben je goed zuur..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:22:
UK is toch net zo goed EU?

Volgens mij heb je dus niets van grenscontrole oid, ik zou het gewoon riskeren en gewoon zelf met die auto gaan rijden zonder iets bijzonders te doen. Alsof zij aan de buitenkant kunnen zien dat jij niet in Engeland woont.
Wel EU geen schengen.. dus bij de grens valt het wel op dat je een NL paspoort hebt en een UK wagen.. dus daar kunnen ze naar gaan vragen (hoewel mij dat pas 1x is overkomen)..

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ToolkiT schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:43:
Tot je een ongeluk krijgt dan ben je goed zuur..
:^ Met hem. Je rijdt wel een paar honderd km onverzekerd dan.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:34:
[...]

Mag niet tenzij je in Engeland woont.

Je kan het beste gewoon een trailertje huren oid voor achter een busje, of een busje met oplegger, en dan een dagretourtje kopen.
Goed idee, maar...
Mag je niet mee rijden als je geen rijbewijs E hebt! Je kan beter een oprijwagen huren (dus een busje waar een auto OP kan). Normaal gesproken kan je dat wel rijden met rijbewijs B.
Je hebt dan geen gezeik met vliegen en openbaar vervoer, geen gedoe met belastingen/registratie, maar moet wel meer betalen voor een retourtje op de boot en de huur en diesel. Toch zou ik het zo doen :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gewoon vragen of die Engelsman het blok uit wil bouwen en op laten sturen. Ik zou gewoon een paar transport bedrijven benaderen die gespecialseerd zijn in UK-NL transport. Valt vast wel wat te regelen.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Voor de Engelse kant zou ik vragen aan de verkoper of hij de verzekering pas wil opzeggen als jij hem belt dat je thuis bent. Voor de Nederlandse kant zou ik het chassis nummer aan de RDW doorgeven, aangezien de regelgeving pas geleden is veranderd dat je 2 weken op als Nederlander op een buitenlands kenteken mag rijden.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Milanza
  • Laatst online: 02-07 13:16
intuliegend schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:12:
Ok ik heb net welgeteld 21 auto demontage bedrijven gebeld en niemand heeft dat blok liggen.. 2 aanbieders maar de 1 wil 1400 en de ander 1600 euro voor hebben..

In engeland koop je een complete camry voor 8-900 euro..en dan kun je de auto dus nog doorverkopen..

offtopic: yep, V6 in mr2 sw20, meer info: forums.twobrutal.com
Dat forum ken ik al :P. Maar kan je op twobrutal niet vragen of iemand een blok kan regelen en die dan ophalen? Geef je die persoon nog 100 pond voor de moeite.

dit filmpje is ook wel tof

I love the smell of a Palm in the morning.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

reuzekind schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:58:
Voor de Engelse kant zou ik vragen aan de verkoper of hij de verzekering pas wil opzeggen als jij hem belt dat je thuis bent. Voor de Nederlandse kant zou ik het chassis nummer aan de RDW doorgeven, aangezien de regelgeving pas geleden is veranderd dat je 2 weken op als Nederlander op een buitenlands kenteken mag rijden.
Zo werkt het helaas niet, je bent hier namelijk per persoon verzekerd niet per auto.. dus aleen mensen die op je verzekering staan zijn verzekerd.
Rij je in een andere auto ben je in principe alleen 3rd party verzekerd..

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

ToolkiT schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:31:
[...]

Zo werkt het helaas niet, je bent hier namelijk per persoon verzekerd niet per auto.. dus aleen mensen die op je verzekering staan zijn verzekerd.
Ok dat wist ik niet. Dan werkt die optie inderdaad niet.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:31:
[...]

Eigenlijk wel een raar systeem, hoe doe je dat met een pool wagen bijvoorbeeld?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bartjeee schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 01:15:
[...]

Eigenlijk wel een raar systeem, hoe doe je dat met een pool wagen bijvoorbeeld?
Een lease auto/auto van de zaak bedoel je?
daar zal het wel geldig zijn voor alle medewerkers voor het bedrijf..

Oracle had bijvoorbeeld zijn eigen verzekering voor de company cars, voor £200per jaar was je daar verzekerd ongeacht welke auto je reed.. dat was een mooie regeling :)

De gedachten achter het systeem is neem ik aan dat je premie betaald op basis van je schade vrije jaren. als ik 20 schade vrije jaren heb en dus een lage premie (bijvoorbeeld) en ik leen hem uit aan een brokkenpiloot dan staat de premie niet in overeenkomst met het risico..
Er is wel wat voor te zeggen dus, maar irritant is het wel..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToolkiT schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:45:
[...]

Wel EU geen schengen.. dus bij de grens valt het wel op dat je een NL paspoort hebt en een UK wagen.. dus daar kunnen ze naar gaan vragen (hoewel mij dat pas 1x is overkomen)..
WTF heeft dat nou weer mee te maken :?

Als Engelsman in NL doe ik niet anders dan met een UK paspoort in NL wagens rijden... zolang de wagen correct op naam staat maakt het geen drol uit *waar* (dus welk land) dat precies gebeurt, althans, tenzij je er nog lang mee wilt gaan rijden, maar dan is het puur de RDW die belastingen ervoor wil zien - niet zo relevant als je de boel uit elkaar gaat halen :z

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 25-05-2007 11:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:21:
[...]

WTF heeft dat nou weer mee te maken :?
Het was een reactie op de opmerking dat ze niet aan je gezicht kunnen zien dat je niet brits bent (hoewel daar trouwens ook wel over te twisten valt ;) )
dion_b schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:21:
Als Engelsman in NL doe ik niet anders dan met een UK paspoort in NL wagens rijden... zolang de wagen correct op naam staat maakt het geen drol uit *waar* (dus welk land) dat precies gebeurt, althans, tenzij je er nog lang mee wilt gaan rijden, maar dan is het puur de RDW die belastingen ervoor wil zien - niet zo relevant als je de boel uit elkaar gaat halen :z
Het probleem is dat je met een UK wagen met NL paspoort en rijbewijs, de UK uit wil.. de douane kan dan wel eens vragen gaan stellen.. dus het is niet zo'n simpele oplossing voor het probleem van TS..

TS: waar staat die wagen trouwens?

Pagina: 1