specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
En anders gewoon morgen of maandag even de RDW of belastingdienst bellen, die zullen het vast wel weten
[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 17-05-2007 22:46 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
En er zijn meer transporteurs dan alleen DHL, er zijn dagelijks talloze vrachtwagens heen en weer.
Wise enough to play the fool
Ik zit dus even te bekijken wat wijs is.. Als ik terugkom in nederland en daar een kenteken aan moet gaan vragen is dat natuurlijk nutteloos want kan dan ipv daarvan net zo goed gelijk naar huis rijden??
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Of gewoon een eendags kenteken aanvragen zodat je hem naar de "keuring" mag rijden, weet alleen niet of ze het tof vinden als je dan niet naar een keuring gaat
[ Voor 55% gewijzigd door MewBie op 18-05-2007 00:34 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Verwijderd
Mag niet tenzij je in Engeland woont.MewBie schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:33:
Je kan ook gewoon met het engelse kenteken naar je huis rijden
Je kan het beste gewoon een trailertje huren oid voor achter een busje, of een busje met oplegger, en dan een dagretourtje kopen.
Wise enough to play the fool
I love the smell of a Palm in the morning.
In engeland koop je een complete camry voor 8-900 euro..en dan kun je de auto dus nog doorverkopen..
offtopic: yep, V6 in mr2 sw20, meer info: forums.twobrutal.com
Geen haan die hier naar zal kraaien
Verwijderd
Volgens mij heb je dus niets van grenscontrole oid, ik zou het gewoon riskeren en gewoon zelf met die auto gaan rijden zonder iets bijzonders te doen. Alsof zij aan de buitenkant kunnen zien dat jij niet in Engeland woont.
De auto is verder toch helemaal legaal voor gebruik op de weg buiten wat bureaucratie? Ik heb nooit zo'n moeite met het breken van de weg op de weg zo lang de veiligheid niet in het geding komt.
Mocht je alsnog aangehouden worden dan zeg je gewoon: "Mijn naam is Haas"
Tot je een ongeluk krijgt dan ben je goed zuur..jmderonde schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:21:
gewoon mee naar huis rijden. Geen ongeluk maken en thuis meteen in de garage parkeren.
Geen haan die hier naar zal kraaien
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Wel EU geen schengen.. dus bij de grens valt het wel op dat je een NL paspoort hebt en een UK wagen.. dus daar kunnen ze naar gaan vragen (hoewel mij dat pas 1x is overkomen)..Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:22:
UK is toch net zo goed EU?
Volgens mij heb je dus niets van grenscontrole oid, ik zou het gewoon riskeren en gewoon zelf met die auto gaan rijden zonder iets bijzonders te doen. Alsof zij aan de buitenkant kunnen zien dat jij niet in Engeland woont.
:^ Met hem. Je rijdt wel een paar honderd km onverzekerd dan.ToolkiT schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:43:
Tot je een ongeluk krijgt dan ben je goed zuur..
Goed idee, maar...Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:34:
[...]
Mag niet tenzij je in Engeland woont.
Je kan het beste gewoon een trailertje huren oid voor achter een busje, of een busje met oplegger, en dan een dagretourtje kopen.
Mag je niet mee rijden als je geen rijbewijs E hebt! Je kan beter een oprijwagen huren (dus een busje waar een auto OP kan). Normaal gesproken kan je dat wel rijden met rijbewijs B.
Je hebt dan geen gezeik met vliegen en openbaar vervoer, geen gedoe met belastingen/registratie, maar moet wel meer betalen voor een retourtje op de boot en de huur en diesel. Toch zou ik het zo doen
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Dat forum ken ik alintuliegend schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:12:
Ok ik heb net welgeteld 21 auto demontage bedrijven gebeld en niemand heeft dat blok liggen.. 2 aanbieders maar de 1 wil 1400 en de ander 1600 euro voor hebben..
In engeland koop je een complete camry voor 8-900 euro..en dan kun je de auto dus nog doorverkopen..
offtopic: yep, V6 in mr2 sw20, meer info: forums.twobrutal.com
dit filmpje is ook wel tof
I love the smell of a Palm in the morning.
Zo werkt het helaas niet, je bent hier namelijk per persoon verzekerd niet per auto.. dus aleen mensen die op je verzekering staan zijn verzekerd.reuzekind schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:58:
Voor de Engelse kant zou ik vragen aan de verkoper of hij de verzekering pas wil opzeggen als jij hem belt dat je thuis bent. Voor de Nederlandse kant zou ik het chassis nummer aan de RDW doorgeven, aangezien de regelgeving pas geleden is veranderd dat je 2 weken op als Nederlander op een buitenlands kenteken mag rijden.
Rij je in een andere auto ben je in principe alleen 3rd party verzekerd..
Ok dat wist ik niet. Dan werkt die optie inderdaad niet.ToolkiT schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:31:
[...]
Zo werkt het helaas niet, je bent hier namelijk per persoon verzekerd niet per auto.. dus aleen mensen die op je verzekering staan zijn verzekerd.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Eigenlijk wel een raar systeem, hoe doe je dat met een pool wagen bijvoorbeeld?ToolkiT schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:31:
[...]
Zo werkt het helaas niet, je bent hier namelijk per persoon verzekerd niet per auto.. dus aleen mensen die op je verzekering staan zijn verzekerd.
Een lease auto/auto van de zaak bedoel je?Bartjeee schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 01:15:
[...]
Eigenlijk wel een raar systeem, hoe doe je dat met een pool wagen bijvoorbeeld?
daar zal het wel geldig zijn voor alle medewerkers voor het bedrijf..
Oracle had bijvoorbeeld zijn eigen verzekering voor de company cars, voor £200per jaar was je daar verzekerd ongeacht welke auto je reed.. dat was een mooie regeling
De gedachten achter het systeem is neem ik aan dat je premie betaald op basis van je schade vrije jaren. als ik 20 schade vrije jaren heb en dus een lage premie (bijvoorbeeld) en ik leen hem uit aan een brokkenpiloot dan staat de premie niet in overeenkomst met het risico..
Er is wel wat voor te zeggen dus, maar irritant is het wel..
WTF heeft dat nou weer mee te makenToolkiT schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:45:
[...]
Wel EU geen schengen.. dus bij de grens valt het wel op dat je een NL paspoort hebt en een UK wagen.. dus daar kunnen ze naar gaan vragen (hoewel mij dat pas 1x is overkomen)..
Als Engelsman in NL doe ik niet anders dan met een UK paspoort in NL wagens rijden... zolang de wagen correct op naam staat maakt het geen drol uit *waar* (dus welk land) dat precies gebeurt, althans, tenzij je er nog lang mee wilt gaan rijden, maar dan is het puur de RDW die belastingen ervoor wil zien - niet zo relevant als je de boel uit elkaar gaat halen
[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 25-05-2007 11:21 ]
Oslik blyat! Oslik!
Het was een reactie op de opmerking dat ze niet aan je gezicht kunnen zien dat je niet brits bent (hoewel daar trouwens ook wel over te twisten valt
Het probleem is dat je met een UK wagen met NL paspoort en rijbewijs, de UK uit wil.. de douane kan dan wel eens vragen gaan stellen.. dus het is niet zo'n simpele oplossing voor het probleem van TS..dion_b schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:21:
Als Engelsman in NL doe ik niet anders dan met een UK paspoort in NL wagens rijden... zolang de wagen correct op naam staat maakt het geen drol uit *waar* (dus welk land) dat precies gebeurt, althans, tenzij je er nog lang mee wilt gaan rijden, maar dan is het puur de RDW die belastingen ervoor wil zien - niet zo relevant als je de boel uit elkaar gaat halen
TS: waar staat die wagen trouwens?