[Vista] CD/DVD branden in een rdp sessie*

Pagina: 1
Acties:

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 12:16
Mijn vista pc dient als een mediacenter pc en deze is dus ook aangesloten op mijn televisie en niet een monitor. Ook gebruik ik hem als download client, maar het beheer hiervan doe ik via een RDP client. DIt gaat allemaal prima, maar ik wil ook vanuit een RDP sessie de dvd brander kunnen benaderen, zodat ik dvd's kan branden. Echter wanneer ik dit probeer vanuit Nero krijg ik de melding dat dit niet mogelijk vanwege beveiligingsredenen. In de local policy kon ik niets vinden, iemand misschien een idee?

bla di bla bla

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix, graag even op letten volgende keer.

Verder: je logt met een account in die genoeg rechten heeft om remote CD/DVD apparaten te kunnen gebruiken?
Er is inderdaad wel een policy voor, maar dat is een security policy :) wellicht dat dat je verder helpt zoeken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met XP zou dit prima moeten kunnen, dus ik zie dit als het nare geval van UAC. Heb je die nog aan staan? Je zou namelijk alles moeten kunnen vanuit RDP wat je vanuit de 'console' ook moet kunnen (dus fysiek aangemeld op de machine). Heeft Google een antwoord? Windows Help misschien, of de website van Nero zelf?
Probeer UltraISO eens, die kan gebruik maken van de Nero engine voor branden van een image. Als het losse data is, kan je met UltraISO ook een image maken en dan schrijven. Het programma is shareware btw.

Commandline FTW

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-03 07:51
Hallo , mischien een laat antwoord maar ik zit met hetzelfde probleem. Ik ben erachter dat als je 2e muisknop op de snelkoppeling klikt en kiest Uitvoeren als administrator, dat het dan wel gewoon werkt. Wel een beete irritant, maar ik kan zo anders ook niet vinden waar ik deze policie kan aanpassen.

Verwijderd

b4rt_NL schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:54:
Hallo , mischien een laat antwoord maar ik zit met hetzelfde probleem. Ik ben erachter dat als je 2e muisknop op de snelkoppeling klikt en kiest Uitvoeren als administrator, dat het dan wel gewoon werkt. Wel een beete irritant, maar ik kan zo anders ook niet vinden waar ik deze policie kan aanpassen.
Dat geldt eigenlijk voor elk programma die je wilt installeren, dit geldt niet voor de adminstrator-account.
Mischien irritant maar ik heb er toch op een een of andere manier een veilig gevoel bij.(meerdere gebruikers op 1 pc)