Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pinout HP TV module

Pagina: 1
Acties:

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41
Hey allemaal,

ik heb hier nog een (hp) moederbord liggen inclusief bijbehorende HP TV module. hier hoort nog een bracket bij die op de pinheaders ( zie onder ) een svideo uitgang maakt ;) alleen heb ik deze dus niet ( heb het bordje cuw-am een paar jaar geleden op een pc-dump gekocht )

Na menig uurtjes zoeken heb ik nog steeds geen pinout kunnen vinden van de desbetreffende bracket.

dus mijn vraag is of iemand bekend is met de pinout van dit ding of er 1 heeft liggen en hem zou willen doormeten, graag zou ik het zelf willen uitzoeken maar heb alleen een multimeter :'( geen scoop

Afbeeldingslocatie: http://statix.nl/17052007087.jpg
De module

5185-1841 is het hp parts nummer, ook heb ik hp gemailed ( week geleden ) maar krijg geen antwoord van ze

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

kun je niet gewoon de pennetjes 1-voor-1 proberen?

Er is hierbij natuurlijk wel een kans dat je hiermee het kaartje of de TV sloopt.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41
j-w schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:58:
kun je niet gewoon de pennetjes 1-voor-1 proberen?

Er is hierbij natuurlijk wel een kans dat je hiermee het kaartje of de TV sloopt.
en dat staat me een klein beetje tegen ;)

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:41

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Joah, je kan de pinnetjes uit de datasheet met een multimeter naar de pinnetjes op een header proberen te tracen. Je kan ook gewoon kijken welke pinnetjes op ground hangen; dan blijven er waarschijnlijk 2 of 3 over die signaal geven. Die kan je gewoon proberen aan te sluiten: de kans dat je het kaartje of de TV sloopt is natuurlijk altijd aanwezig, maar de kans dat je ze sloopt door perongeluk over het snoer te struikelen is hier groter.

En resize/thumb je plaatje aub even; niet iedereen heeft hier 1280x960.

[ Voor 8% gewijzigd door Sprite_tm op 17-05-2007 21:44 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Sprite_tm schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:43:
Joah, je kan de pinnetjes uit de datasheet met een multimeter naar de pinnetjes op een header proberen te tracen. Je kan ook gewoon kijken welke pinnetjes op ground hangen; dan blijven er waarschijnlijk 2 of 3 over die signaal geven. Die kan je gewoon proberen aan te sluiten: de kans dat je het kaartje of de TV sloopt is natuurlijk altijd aanwezig, maar de kans dat je ze sloopt door perongeluk over het snoer te struikelen is hier groter.

En resize/thumb je plaatje aub even; niet iedereen heeft hier 1280x960.
Als je er 2 overhoud en deze een voor een aan de Composiet van je t v hang, krijg je bij de een een zwart wit beeld, en de andere niks. zal morgen verder kijken over welke dan C is en welke Y.

als iemand dit geen goed idee vind moet hij het maar zeggen.
Ik heb alleen een keer een svideo kabel aan een oude tv gehange, en toen zag ik zwart wit, beeld, het kabeltje open gemaakt te hebben zag ik waarom :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Vind eik die 5 pinnen vrij veel voor alleen svideo, dat zijn nl maar 2 signalen + ground, zit er niet stiekum ook iets van audio bij?

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

SA007 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:38:
Vind eik die 5 pinnen vrij veel voor alleen svideo, dat zijn nl maar 2 signalen + ground, zit er niet stiekum ook iets van audio bij?
Shield, is in feite ook een ground.

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 08:23
Gieltjev schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:50:
[...]

Als je er 2 overhoud en deze een voor een aan de Composiet van je t v hang, krijg je bij de een een zwart wit beeld, en de andere niks. zal morgen verder kijken over welke dan C is en welke Y.

als iemand dit geen goed idee vind moet hij het maar zeggen.
Ik heb alleen een keer een svideo kabel aan een oude tv gehange, en toen zag ik zwart wit, beeld, het kabeltje open gemaakt te hebben zag ik waarom :)
wat je dan kan doen is met een 470 pF condensatortje de andere uitgang koppelen aan de composiet ingang, heb ik ook nu zodat ik kleur heb :D

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

tolunaygul12 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 00:04:
[...]

wat je dan kan doen is met een 470 pF condensatortje de andere uitgang koppelen aan de composiet ingang, heb ik ook nu zodat ik kleur heb :D
Het was alleen om te testen welke wat was, Als je een van de pinnen aan de tulp hebt gezet, en zwart wit beeld krijgt heb je de Y (luminance+sync) te pakken, deze moet bij je svideo op pin nummer 3. en de C (crominance) op pin 4.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

SA007 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:38:
Gokje: Y, Y ground, C, C ground en NC :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1