Toon posts:

ASUS Mobo M2NSLI-DELUXE weerstandje doorgefikt?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn M2N sli-deluxe Moederbord doet raar.. ik maakte mijn systeem open en zette hem aan toen ik plotseling een rookpluimpje zag opstijgen vanuit dit plekje

Wanneer ik de voeding aanzette knipperde (1maal) een lampje op mijn moederbord en ging meteen weer uit, dit gebeurde zo een paar keer, daarna deed hij het lampje wel opeens laten branden na 4 of 5 keer met de voedingswitch <1/0> gespeeld te hebben,

Weet iemand wat ik hier mee moet aanvangen of kan ik de retourprocedure gaan beginnen...

Ook voordat dit allemaal gebeurde kreeg ik constant een error te zien met iets over een spanningspiek op een USB apparaat maar ik had geen usb troep verder aangesloten.

Mvg,
Tigerpawz _/-\o_

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je hebt hem mooi omsingeld, maar daardoor is niet meer te zien _wat_ je omsingelt hebt. Hoe zag het ding er uit? Wat staat erbij?
Heb je misschien een interne USB aansluiting verkeerd aangesloten?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Doet hij het nu ineens pas, terwijl hij een tijd wel goed heeft gewerkt, of heb je de boel net in elkaar gezet? Sowieso, als er nog garantie op zit, niet zelf mee gaan lopen kloten maar gewoon RMA sturen. Mocht je hem net in elkaar hebben gezet, of net iets nieuws hebben aangesloten waarna dit is gebeurd, tja, dan heb je kans dat er gewoon kortsluiting is ontstaan.
Bij nieuwe assemblage, niet toevallig een koperen busje er onder laten zitten, of zoals hierboven al werd gezegd, een interne USB header verkeerd aangesloten o.i.d.?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heeft inderdaad 2 weken eerst echt goed gedraait ( en ik kloot niet, tis mischien al de 20ste keer dat ik een systeem samenstel ) alleen wat ik nu gezien heb, had ik nog nooit meegemaakt :| :/ , kheb hem gisteren nog opnieuw aangesloten, en nu zie ik geen dampwolkje meer, maar blijft het groene controle lampje gewoon branden, en kan ik hem inmiddels weer aanduwen, alleen denk ik dat de HDD het niet meer doet, hij geeft nu aan : WRONG BOOTDISK INSERTED, INSERT CORRECT ONE AND PRESS ANY KEY, of zoiets in die trend, echte weters weten wat ik bedoel.
moet ik het moederbord nog vertrouwen? of is er nu gewoon een intern usb aansluitingje wat niet meer werkt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik zeg ook niet dat je loopt te kloten, maar iedereen kan een keer een foutje maken.
Ik heb dagelijks de nodige notebooks in handen, en ja, ook mij is het wel eens overkomen dat er eentje op de grond stuitert.
Draai voor de zekerheid gewoon even de standaard tests, HDD/Memory etc. en je merkt snel genoeg of er iets mis is of niet.
Wordt de schijf uberhaupt nog gezien in het BIOS? Heb je het BIOS wel correct ingesteld?
Ik kan me voorstellen dat je met stekkers eruit etc. misschien het BIOS hebt gereset, waardoor de opstartvolgorde nu gewoon verkeerd staat?

Als je het echt niet vertrouwd, RMA doen dat bord, maar houdt er rekening mee dat je kosten doorberekend kan krijgen als er door de TD'/leverancier/fabrikant niets wordt gevonden.