MSI Z77A-GD65, i3770t, 16GB
RSE is overgenomen door adobe en is nu lightroom. Voor klanten zijn er geloof ik wel bepaalde upgrade-acties voor.. moet je maar ff uitzoeken 
Alternatief is bijv. Digital Photo Professional, bijgeleverd bij je camera. Verder heb je natuurlijk nog Capture One, DxO en nog een hele bunch anderen die ik niet allemaal ga opnoemen
Alternatief is bijv. Digital Photo Professional, bijgeleverd bij je camera. Verder heb je natuurlijk nog Capture One, DxO en nog een hele bunch anderen die ik niet allemaal ga opnoemen
[ Voor 13% gewijzigd door - J.W. - op 18-05-2007 00:53 ]
Vind je Adobe Lightroom geen goed alternatief? Adobe heeft Pixmantec overgekocht en gebruikt voor Lightroom volgens mij deels features uit RawShooter. Als klant van Pixmantec zijnde zou je als het goed is een email moeten hebben ontvangen met daarin de aanbieding om Lightroom kostenloos te kunnen downloaden. Zie ook http://www.adobe.com/special/pixmantec/
Windows XT? Is dat windows op op de XT? Gaaf 
Nee de opvolger van RSE is LightRoom, dus als je mee wilt, zul je naar Lightroom moeten overstappen. Klanten van RawShooter kunnen gratis upgraden dacht ik, maar de gratis versie geef je geen recht op een kopietje van LightRoom.
Nee de opvolger van RSE is LightRoom, dus als je mee wilt, zul je naar Lightroom moeten overstappen. Klanten van RawShooter kunnen gratis upgraden dacht ik, maar de gratis versie geef je geen recht op een kopietje van LightRoom.
Misschien nodeloos te vertellen, maar Lightroom is gebouwd voor het werken met RAW-bestanden, maar kan ook TIFF, jpg, png en andere formaten aan.
Bericht hierboven
Ja, dat zou inderdaad wel wat wezen...
Ik heb daar inderdaad mailtjes over gehad. Maar na installatie van de beta van Lightroom meldt dit doodleuk dat het Windows XP wil hebben. Nog afgezien ervan dat dat niet gratis bij de hagelslag komt, heb ik er weinig trek in om een paar dagen te besteden om een goed werkend OS te vervangen.Zoefff schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:53:
Vind je Adobe Lightroom geen goed alternatief? Adobe heeft Pixmantec overgekocht en gebruikt voor Lightroom volgens mij deels features uit RawShooter. Als klant van Pixmantec zijnde zou je als het goed is een email moeten hebben ontvangen met daarin de aanbieding om Lightroom kostenloos te kunnen downloaden. Zie ook http://www.adobe.com/special/pixmantec/
Ik begrijp dat jullie ook niet veel verder zijn. RSE was een perfect programma maar bij deze dus verouderd. Lightroom zag er aardig uit, hoewel te complex op het eerste gezicht, maar draait niet op mijn computer. Digital Photo Professional is traag en beperkt. De Adobe Camera RAW plugin van photoshop vereist dus photoshop - dat is misschien dan nog de beste oplossing. Andere mogelijkheden worden vergeleken op http://www.photozone.de/7Digital/rawindex.htm en zijn merendeels "very slow". Bibble lijkt nog het proberen waard.
Waar ik m'n hoop op gevestigd had was de hack beschreven op http://www.adidap.com/200...0d-xti-raw-in-rawshooter/. Het lijkt er nl. op dat RSE een signature probeert te lezen uit de raw-bestanden. Als ik deze hack uitvoer dan worden de bestanden inderdaad herkend, maar niet correct ingelezen, helaas. Ik hoopte dat iemand betere ervaringen had.
Waar ik m'n hoop op gevestigd had was de hack beschreven op http://www.adidap.com/200...0d-xti-raw-in-rawshooter/. Het lijkt er nl. op dat RSE een signature probeert te lezen uit de raw-bestanden. Als ik deze hack uitvoer dan worden de bestanden inderdaad herkend, maar niet correct ingelezen, helaas. Ik hoopte dat iemand betere ervaringen had.
Nou, een weekeindje ploeteren maar ik ben er nu wel uit geloof ik. Bibble is een alternatief voor RawShooter. Hij kan het CR2 format aan en rekent behoorlijk snel. Alleen de user-interface is wel eens non-responsief. Misschien moet er maar eens een giegje geheugen bijgeprikt worden. Het is niet gratis ($130), maar met wat rondkijken op intermet kun je het wel voordeliger verkrijgen.
De 400D is een hele verbetering tov. m'n ouwe 300D, maar wat betreft de software-ondersteuning ben ik wel teleurgesteld. Het zou wat breder bekend mogen worden dat het nieuwe RAW-format nog maar weinig ingang gevonden heeft. Ik had graag wel kiunnen kiezen hoe de camera het opslaat, want ik heb niet kunnen vaststellen dat CR2 nu zoveel krachtiger is dan CRW. Ook het niet aansluiten bij het DNG-initiatief is een gemiste kans van Canon. Daarnaast krijg je er tegenwoordige geen Photoshop-elements meer bij en is de remote-shooter regelrechte bagger vergeleken met de oude applicatie (die, raad eens! - niet met de 400D overweg wil).
De 400D is een hele verbetering tov. m'n ouwe 300D, maar wat betreft de software-ondersteuning ben ik wel teleurgesteld. Het zou wat breder bekend mogen worden dat het nieuwe RAW-format nog maar weinig ingang gevonden heeft. Ik had graag wel kiunnen kiezen hoe de camera het opslaat, want ik heb niet kunnen vaststellen dat CR2 nu zoveel krachtiger is dan CRW. Ook het niet aansluiten bij het DNG-initiatief is een gemiste kans van Canon. Daarnaast krijg je er tegenwoordige geen Photoshop-elements meer bij en is de remote-shooter regelrechte bagger vergeleken met de oude applicatie (die, raad eens! - niet met de 400D overweg wil).
Pagina: 1