Ik ben bezig om voor een nieuwsbrief een systeem aan het maken zodat mensen zich via de site aan kunnen melden voor hun nieuwsbrief.
De situatie:
Voor de aanmelding zijn een naam + emailadres nodig. Welke ingevuld worden in een HTML formulier en van daaruit verzonden worden naar dit PHP script. Het is de bedoeling dat dit script de ingevulde gegevens naar een MySQL database schrijft. De database werkt en ik kan daar dus de zaak handmatig invullen (via phpmyadmin of de commandline interface), alleen lukt het me maar niet met PHP. Verder is connect.php aan het begin het script wat de verbinding opzet
Het script zoals het nu is: Het heet verwerk.php
De foutmelding die ik krijg bij het invullen, nadat ik op versturen klik (er wordt getest met phpdev) is de volgende: "Parse error: parse error in c:\phpdev\www\verwerk.php on line 8"
Wat heb ik zelf al geprobeerd:
Ben er al erg lang mee bezig, de hele tijd aan het rommelen met komma's en dergelijke (ik vermoed dat daar ergens iets niet goed is in regel 8 ). Maar ik kom er maar niet uit.
Hopenlijk ziet iemand van jullie de fout
Alvast bedankt
De situatie:
Voor de aanmelding zijn een naam + emailadres nodig. Welke ingevuld worden in een HTML formulier en van daaruit verzonden worden naar dit PHP script. Het is de bedoeling dat dit script de ingevulde gegevens naar een MySQL database schrijft. De database werkt en ik kan daar dus de zaak handmatig invullen (via phpmyadmin of de commandline interface), alleen lukt het me maar niet met PHP. Verder is connect.php aan het begin het script wat de verbinding opzet
Het script zoals het nu is: Het heet verwerk.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?php
include("connect.php");
$qemail = 'INSERT INTO `adressen bestand`( `Naam`, `emailadres`)
$naam = $_POST[klantnaam];
$email = $_POST[email];
VALUES ('', '$naam', '$email')";
$remail = mysql_query( $qemail );
if( $remail)
{
'echo Dank u : ' . $_POST['$naam'] . ' met emailadres: ' . $_POST['$email'] . ' werd toegevoegd aan de database
onder id: ' . mysql_insert_id();
}
else
{
echo 'Er ging iets mis: ' . mysql_error();
}
?> |
De foutmelding die ik krijg bij het invullen, nadat ik op versturen klik (er wordt getest met phpdev) is de volgende: "Parse error: parse error in c:\phpdev\www\verwerk.php on line 8"
Wat heb ik zelf al geprobeerd:
Ben er al erg lang mee bezig, de hele tijd aan het rommelen met komma's en dergelijke (ik vermoed dat daar ergens iets niet goed is in regel 8 ). Maar ik kom er maar niet uit.
Hopenlijk ziet iemand van jullie de fout
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 17-05-2007 20:05 ]