Laptop toetsenbord werkt niet in Windows.

Pagina: 1
Acties:

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:15
Goedenavond allemaal,

Een vriend van me heeft al een tijdje een laptop die er van de week mee opgehouden is. Hij deed bijna niets meer of hij deed er een half uur over. Dus hij vroeg mij of ik hem even wou nakijken.
Nu heb ik de laptop dus hier, met alle cd's. Eerst natuurlijk even Windows zelf nagekeken, deze ging enorm traag en liep om de haverklap vast, geen blue-screen maar gewoon echt niet reageren. Toen had ik even gekeken wat er nou fout liep en dat bleken AV antivirus en SpyDokter te zijn, deze heb ik daarna beide verwijderd en toen ging hij weer iets sneller. Internet explorer en dergelijke starten gewoon goed op, maar hij liep nog steeds om de haverklap vast.

Nu heb ik dus via de master cd's Windows opnieuw geïnstalleerd en dat ging helemaal goed. Tot aan dat ik alle gegevens van de gebruiker moest invoeren. Het toetsenbord werkte niet. Hij deed echt helemaal niks, ook het touchpad van de laptop werkt niet meer. De externe muis die ik eraan heb hangen werkt wel.

Ik heb geprobeerd:
- Gezocht op google en GoT, niets gevonden alleen andersom. Toetsenbord werkt wel in Win/Knoppix niet in bios. Dit scheen een bios probleem te zijn.
- Windows opnieuw geïnstalleerd zonder de externe muis erin, geen verandering. Toetsenbord doet niets, als ik muis er later in doe werkt deze wel.
- Alle knoppen op het toetsenbord geprobeerd, caps lock/num lock en dergelijke. Geen van de lampjes gingen branden. Ook de power knop 4 seconden indrukken werkt niet.

Het is een Acer aspire 3002 WLMi met Win XP Home NL.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?

Verwijderd

heb je alle drivers van acer.nl afgehaald? BIOS reset gedaan?

• Infinchible
Bedankt voor de tips!

Ik heb de drivers van acer afgehaald nu, deze geïnstalleerd, doet nog steeds niets in Windows. Bios heb ik wel de default instellingen geladen, weet niet hoe je op deze laptop nog verder de bios kan resetten? Dit heeft allemaal niets geholpen.

Ik heb op dit moment mijn eigen USB-Toetsenbord aan de laptop hangen en hiermee doet hij het wel gewoon goed. Maar ik kan ook bijvoorbeeld niet de Wifi aanzetten. Aangezien dit ook een knop is op de laptop. Heb dus de drivers moeten branden op CD en daarna op de laptop zetten.

Nog meer ideeën?

Update:
Het afsluiten duurt heel lang, ik heb geprobeerd om in msconfig álles uit te zetten, maar ook alles aan. Niets helpt. Wel zegt hij bij het afsluiten constant: Energiemeter kan niet worden afgesloten. Ook duurt het dus heel lang voordat hij zichzelf echt afsluit.

[ Voor 19% gewijzigd door Infinchible op 17-05-2007 21:19 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Infinchible schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:07:
Bedankt voor de tips!

Ik heb de drivers van acer afgehaald nu, deze geïnstalleerd, doet nog steeds niets in Windows. Bios heb ik wel de default instellingen geladen, weet niet hoe je op deze laptop nog verder de bios kan resetten? Dit heeft allemaal niets geholpen.

Ik heb op dit moment mijn eigen USB-Toetsenbord aan de laptop hangen en hiermee doet hij het wel gewoon goed. Maar ik kan ook bijvoorbeeld niet de Wifi aanzetten. Aangezien dit ook een knop is op de laptop. Heb dus de drivers moeten branden op CD en daarna op de laptop zetten.

Nog meer ideeën?

Update:
Het afsluiten duurt heel lang, ik heb geprobeerd om in msconfig álles uit te zetten, maar ook alles aan. Niets helpt. Wel zegt hij bij het afsluiten constant: Energiemeter kan niet worden afgesloten. Ook duurt het dus heel lang voordat hij zichzelf echt afsluit.
Heb je bij het Windows opnieuw installeren over je oude installatie heen geïnstalleerd? Dan kan er namelijk nog steeds troep opstaan, het lijken mij echt softwarematige problemen. Frapant dat er zo weinig goed werkt namelijk.

Formatteer je HDD voordat je Windows opnieuw gaat installeren :)

• Infinchible
Heb ik gedaan. Ik heb een nieuwe Win XP geïnstalleerd, via een gewone disk én ook nog via de Masterdisks van de laptop, die dus meteen alle goede drivers installeren. Maandje geleden heb ik het ook via deze disks gedaan en toen werkte alles meteen perfect.