PC (XP) start niet meer op na afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-05 05:22
Goedenmiddag,

Ik heb een vaag probleem bij een kennis van me.
De computer (Windows XP, Pentium 4, 512 MB RAM) startte in eerste instantie niet op.
Nadat ik de stekker uit het stopcontact had gehaald, en die enige tijd later weer erin deed startte de computer wel op.
Alles werkt gewoon, tot zover geen problemen.

Toen sloot ik de computer af, en wilde hem even later weer opstarten. Helaas, computer deed niets.
Weer de stekker eruit, even wachten, stekker erin, en gewoon opstarten ;-)

De computer staat op zolder in een oud pand, aangesloten via een aantal verlengkabels, voor zover ik kan zien is er geen randaarde op die zolder.
Ik heb al geprobeerd om de computer rechtstreeks op het stopcontact aan te sluiten, dat had geen effect.
Zou het door het gebrek aan randaarde kunnen komen?

Ik heb de search gebruikt, maar ik vond het erg moeilijk om dit probleem onder woorden te brengen.
Daar kwam dus niets uit.
Ook de FAQ en de Technische PMG FAQ konden me niet helpen.
Ik hoop dat een van jullie een helder idee heeft..

(Ik zie dat dit helemaal verkeerd staat, had in OH moeten staan. Sorry)

[ Voor 3% gewijzigd door FCC op 17-05-2007 17:55 . Reden: stomme fout, verkeerde forum ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en post je specs hier eens.
Door middel van de troubleshooter moet je iig de goede richting in geduwd worden waar het probleem zou kunnen liggen.

• FCC
Die bedoelde ik met de Technische PMG FAQ, daar kwam ik ook niet verder mee.
Pentium 4, 512 MB RAM, Windows XP
Meer specs ken ik verder niet, de computer staat niet bij mij.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

gebrek aan randaarde kan heel wat rare dingen veroorzaken...

wat gebeurt er als je de pc zelf laat herstarten? (vanuit windows bedoel ik dan) Gaat het dan wél goed?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FCC-gast schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:14:
[...]

Die bedoelde ik met de Technische PMG FAQ, daar kwam ik ook niet verder mee.
Pentium 4, 512 MB RAM, Windows XP
Meer specs ken ik verder niet, de computer staat niet bij mij.
Waarom kwam je daar niet verder mee?
En het is wel handig als je meer specs geeft, een beetje moeite doen om je probleem op te lossen kan denk ik geen kwaad, gezien het simpele feit dat we hiermee niet zoveel kunnen dat je kan helpen dit op te lossen.

Dus loop eerst stap voor stap die troubleshooter door, en mocht je er dan niet uitkomen, post waar je precies de fout in ging en dan kunnen we je een stuk beter helpen :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik zou eens een andere voeding proberen :) 10tegen 1 zit daar je probleem

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Trek eens de stekker eruit en druk eens een aantal keren op de aan/uitknop aan de voorzijde. Steek daarna de stekker erin en probeer het dan een aantal malen. Bij sommige PC's wil dit nog weleens werken. (Medion e.d.)

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 17-05-2007 19:27 ]

ARME AOW’er

• FCC
Terw_Dan schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:18:
[...]

Waarom kwam je daar niet verder mee?
En het is wel handig als je meer specs geeft, een beetje moeite doen om je probleem op te lossen kan denk ik geen kwaad, gezien het simpele feit dat we hiermee niet zoveel kunnen dat je kan helpen dit op te lossen.

Dus loop eerst stap voor stap die troubleshooter door, en mocht je er dan niet uitkomen, post waar je precies de fout in ging en dan kunnen we je een stuk beter helpen :)
Ik kwam er niet verder mee omdat ik dei FAQ pas zag toen ik alweer thuis was.
(En de bewuste computer niet bij de hand heb..)

Ik ga kijken of ik de computer hier kan krijgen, en anders ga ik met allerlei vervangingen die kant op.
Tot die tijd bedankt voor je reacties.

Geldt ook voor de andere reacties natuurlijk.

offtopic:
Terw_Dan ik geniet altijd van jouw topics in CM. Erg leuk om te lezen, en mooie resultaten ;-)

Pagina: 1