Oude PC wil niet booten van DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Hallo, ik heb een oude Dell P3 993Mhz hier staan en aangezien de HDD het begaf (heb er een nieuwe ingezet) wil ik XP er weer op zetten. Nu heb ik alleen nog maar XP op een DVD staan, niet op een CD.

CD's wil hij prima booten maar hij vertikt het om de XP setup vanaf een DVD te starten. Het ligt niet aan de disc want in me nieuwere PC's doet hij het prima.
Ik heb zowel de bios als de firmware van de oude PC naar de nieuwst beschikbare versie geupdate maar dat gaf geen oplossing.

Ik heb dus een manier nodig om alsnog vanaf een DVD te kunnen booten met deze oude PC.

Alle input is welkom

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

misschien een hele stomme vraag maar :

is het wel een DVD lezer ???

(jah domme vragen krijg je door geen setup te noemen :) )

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• BasNation
hehe ja het is een DVD lezer lol.

Het is een NEC DV-5700A

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-02 19:03
Je kan het proberen door eerst van een floppy te booten met de drivers voor je DVD drive en dan de xp installatie starten. Kijk is hier.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Misschien een stomme vraag, maar hoe kom je aan XP op een DVD? Waarom gebruik je niet gewoon een XP CD?

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

adoy schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:01:
Misschien een stomme vraag, maar hoe kom je aan XP op een DVD? Waarom gebruik je niet gewoon een XP CD?
mischien custom-made? met alle updates erbij in heb je aan een cd waarschijnlijk niet genoeg

TS: d'r hangt me iets van bij dat er in de i386 map een setup.exe staat die vanuit DOS gestart kan worden. Dus als je een win98 floppy hebt.... gewoon de setup vanuit DOS starten

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 17-05-2007 18:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Sommige oudere DVD/CD drives hebben moeite met het lezen van gebrande CD's/DVD's, probeer de CD anders eens op hele lage snelheid te kopiëren. Het kan ook aan het BIOS liggen, sommige oudere biossen willen niet goed opstarten van DVD hoewel ze het wel ondersteunen. In zo'n geval idd even bootdisk aanmaken.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• BasNation
Bedankt voor de reacties... het beste wat ik dus kan doen is een XP bootdisk maken en vervolgens CD-ROM drivers laden (dedicated DVD bootdrivers kan ik nergens vinden)?

Ik zal het zo eens proberen.
Pagina: 1