Toon posts:

Windows Experience Index geheugenscore

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb best aardige scores bij de WEI,

Processor 5,5
Memory 4,8
Graphics 5,9
Gaming graphics 5,9
Primary hard disk 5,7

Alleen de memory score vind ik wat laag. Doe ik misschien iets verkeerd?

Heb 2 reepjes Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2 1024MB CL4

Begrijp ik het goed dat 800Mhz de max frequentie is voor dit geheugen of zijn er andere manieren om deze score omhoog te krijgen? Of praat je dan meteen over overclocken? (wat ik liever niet te snel doe want de reepjes zijn al behoorlijk heet as it is!)

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Ach, voor die prestatie index hoef je het niet te doen, kun je waarschijnlijk beter een echte memory benchmark draaien om te kijken wat dat je voor score geeft.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

De score die je hebt is goed genoeg. Uiteraard kan dat hoger krijgen door het geheugen sneller te laten draaien. 400MHz (800MHz DDR) is de maximale frequentie waarop deze modules zeker moeten kunnen draaien. Dus als ze dat nog niet doen, kan je er misschien nog een 5 uit persen. Of het veel performance-winst oplevert is een tweede natuurlijk. ;)
Neko Koneko schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:40:
Ach, voor die prestatie index hoef je het niet te doen, kun je waarschijnlijk beter een echte memory benchmark draaien om te kijken wat dat je voor score geeft.
Dat geeft ook niet echt een realistisch beeld van de performance bij alledaagse dingen hè?! :P

[ Voor 34% gewijzigd door _the_crow_ op 17-05-2007 17:43 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:32:
Alleen de memory score vind ik wat laag. Doe ik misschien iets verkeerd?
Het is een index. "Laag" is dus een verkeerd uitgangspunt zonder het te vergelijken met een andere waarde of met de criteria.

Die hele memory index van de Vista Experience Index is nogal eigenaardig in z'n werking. De hoeveelheid geheugen doet er bijvoorbeeld veel meer toe dan de prestaties van het geheugen:
http://windowsvistablog.c...wsvista/pages/458117.aspx

Verwijderd

Topicstarter
Rukapul schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:52:
[...]

Die hele memory index van de Vista Experience Index is nogal eigenaardig in z'n werking. De hoeveelheid geheugen doet er bijvoorbeeld veel meer toe dan de prestaties van het geheugen:
http://windowsvistablog.c...wsvista/pages/458117.aspx
Thnx, ik zie het. Bij 1.5Gb score van 4.5 max...

Met 5,9 als maximum valt die 4,8 idd nog wel mee misschien.. :)

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb 5.9 voor PC5300 CL4 ;) Maar die scores zeggen niks.
Pagina: 1