Kan router niet meer vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 606 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tr1de
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08-2025
Deze week hebben wij een nieuw modem gekregen i.v.m. telefonie en kabelinternet van @home in 1.
nadat ik de installatie volgens de handleiding had doorgelopen kreeg ik geen internet via mn router( de WAN lampjes branden niet) maar op mn pc wel gewoon internet.
Ik heb de hostname van mn router ook veranderd zoals in de handleiding stond maar dat maakte niks uit. Daarna heb ik mn router volledig gereset, maar nu kan ik het ip niet meer vinden( het was 192.168.0.1) maar die werkt niet meer.
De router waar het omgaat is een Planet XRT-401C en het gaat om een ARRIS modem.
Iemand die weet hoe ik het ip van mn router kan achterhalen? bvd :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

job

Als je een router koopt kan je het beste eerst alleen een kabel tussen pc en router hangen.
Je start je pc op, en dan zal je een ip adres krijgen van de router..
De router kan je meestal bereiken via 192.168.1.1.

Werkt dat, dan pas sluit je de router aan op het modem (gebruik dan wel de wan poort).
Haal het stroom van je modem af voor een paar minuten, dan zal de router pas (na instellen van de jusite hostnaam) een ip kunnen krijgen.

Maarja als het lampje niet brand.. dan zal het sowieso niet lukken.

• Tr1de
ok zal ik dat ff gaan proberen.
de WLAN lampjes branden nietmaar die dat er verbinding is tussen router en pc's wel btw.
edit: als ik alleen i-netkabel tussen mn router en mn pc en dan ipconfig doe komt dit eruit:
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/1151/router2xh8.jpg
als ik dit ip invul kom ik niet op mn routerpagina uit, weet niet hoe ik er wel kan komen

[ Voor 51% gewijzigd door Tr1de op 17-05-2007 17:53 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tr1de schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:36:
ok zal ik dat ff gaan proberen.
de WLAN lampjes branden nietmaar die dat er verbinding is tussen router en pc's wel btw.
edit: als ik alleen i-netkabel tussen mn router en mn pc en dan ipconfig doe komt dit eruit:
[afbeelding]
als ik dit ip invul kom ik niet op mn routerpagina uit, weet niet hoe ik er wel kan komen
Dat IP is ook van jezelf, meestal is je standaardgateway je router. Aangezien die er niet staat..

Je kunt evt. een networkanalyzer programma downloaden, die scant een bepaalde range af, waardoor je meestal wel ziet wat je router is.
Meestal moet een reset van ej router toch wel betekenen dat hij zn standaard IP krijgt toegewezen hoor..
Ik zie nu dat je een 169.* adres krijgt, dit betekent dat je NIC geen router/bron kan vinden waar hij een adres vandaan krijgt. Er is dus iets in de koppeling tussen jouw PC en de router, of in de instellingen van de router.
jbxs schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:58:
"Waar heb je hem voor het laatst gezien!?"

:) :) :) :P :) :) :)
Reageer serieus op zijn probleem, of helemaal niet. De HK is een paar afslagen verder.

[ Voor 23% gewijzigd door Exorcist op 18-05-2007 22:28 ]

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03 19:09

sjaak

un giorno credi

Je hebt een zogenaamd apipa adres in je ipconfig staan. Dit is een ipadres wat Windows aan de netwerkkaart toekent als er geen dhcp-server (jouw router in dit geval) gevonden kan worden of niet reageert op het verzoek om een ip toe te kennen.

Een aantal dingen die je kan proberen:

- pc op 1 van de lan-poortjes van de router aansluiten, ipconfig /release + ipconfig /renew uitvoeren
- router een harde reset geven en bovenstaande proberen
- kabels even controleren op breukjes (je weet maar nooit ;))
- Als je het ip adres nog denkt te weten van de router (b.v. 192.168.0.1) dan stel je een vast ip in (b.v. 192.168.0.2) en kijk je of je de router op het eerste ip kan benaderen.

• Tr1de
ok bedankt voor de hulp, ik ga het nu proberen(het vaste ip van de router was 192.168.0.1 )

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Misschien eerst even de router resetten (of stroom er van af), wellicht is er iets niet goed gegaan.

• Tr1de
jah heb stroom eraf gehaald en via router gereset en nu heb ik hem weer gevonden gelukkig.
Alleen nu krijg ik geen internet via de router. we hebben een nieuw modem en daardoor moesten we de computernaam(ook van router) veranderen, nu is er via de router geen internet maar gewoon via het modem wel.
Heeft iemand ervaring wat er nog meer moet veranderen als er een nieuw modem komt?

Verwijderd

ik ben laatst tegengekomen dat als je een andere netwerkkaart/router aansluit op die arris modems dat je dan ook die arris modems moet resetten (ff stroom er af en er weer op).
op een 1 of andere manier onthoud ie het mac adres of iets dergelijks van je netwerkkaart of router.
na de reset van de modem kon bij mij de nieuwe router wel online komen.

ik neem aan dat je je computernaam (hostname) wel goed hebt ingevult in je router. (bij @home iets van CC12345-a)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 20:56 ]

• Tr1de
hmm ok bedankt voor de tip, ik zal dat dan zo ff proberen
Pagina: 1