Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Je bent absoluut niet de enige die hier last van heeft en tooltjes gebruikt om het te verwijderen. Zelf al gezocht?
Vind het vaak een pain-in-the-ass om te corrigeren hoor. Hoewel het met Lightroom wel makkelijker is geworden (voor sommige foto's in ieder geval).
Wat ik in photoshop altijd doe, is de Replace Color functie, PSP zal ook wel zoiets hebben. Dan vervolgens alle CA randjes 'selecteren' (gewoon een kwestie van op verschillende plekken shiftklikken in Photoshop) en vervolgens met de slider spelen.
Werkt meestal wel prima, alleen als de CA kleur veel in de rest van de foto terug komt is het wel moeilijker.
Wat ik in photoshop altijd doe, is de Replace Color functie, PSP zal ook wel zoiets hebben. Dan vervolgens alle CA randjes 'selecteren' (gewoon een kwestie van op verschillende plekken shiftklikken in Photoshop) en vervolgens met de slider spelen.
Werkt meestal wel prima, alleen als de CA kleur veel in de rest van de foto terug komt is het wel moeilijker.
In de engelse versie van PSP 9:
Adjust -> Photo Fix -> Chromatic Aberration
Adjust -> Photo Fix -> Chromatic Aberration
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
hmz... het zit gewoon in PSP9...
En ik maar denken dat ik het programma kende...
Dank aan u allen in ieder geval.
Dank aan u allen in ieder geval.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Pagina: 1