Van Scherm naar Fotolijst

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• busyto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-07-2022
Mijn laptop is naar de haaien door het kotsen van de kat op het toetsenbord; 3 maanden oud.
Acer Aspire 9420. Het 17 inch scherm werkt nog en de harde schijf heb ik nu als externe USB schijf. Iemand zei dat ik er een mooie fotolijst van zou kunnen maken. Kan dat? Heeft iemand adviezen hoe dat moet? Ben geen uitgesporken techneut.

Alvast bedankt

Anjo

Athos Tools

Verwijderd

Er is zelfs een compleet topic aan gewijd: Lapmod [digitale fotolijst] deel 2 :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

voorzichtig de laptop open maken :P scherm en kabel ronddraaien zodat je panel goed om op je laptop komt en dan netjes vast maken :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-02 00:04
toetsenbord eraf halen, in de afwasmasjien (of met veel water afspelen) dag of 3 laten drogen (niet op de verwarming) en weer terugzetten. grote kans dat alles gewoon weer werkt. in het toetsenbord van een laptop zit geen elektronica..

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:38

Theo

moederbord

Voordat je de laptp uit elkaar haal of sloopt, doet hij het eigeljk nog wel? (evt met usb/ps2 toetsenbord) Zo'n toetsenbord heb je namelijk ook maar voor een paar tientjes mocht dat het enige zijn dat stuk is

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Heb je geen garantie?
Het is een beetje zonde als je een nieuwe laptop gaat gebruiken voor iets simpels als een fotolijstje.

• busyto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-07-2022
Als ik alles bekijk is het verschil:
- Ik heb alleen een los scherm met stekkertje waarmee hij aan het moederbord zat
- geen moederbord; door het zuur naar de knoppen
- wel de harde schijf, nu in een behuizing voor een USB verbinding
- geen voeding
- geen programmatuur
Inlijsten enzo kan ik zelf wel; het gaat mij om: "hoe krijg ik het scherm aan de praat"?
en hoe kan ik dan foto's laten scrollen?

bvd

Anjo

Athos Tools

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:38

Theo

moederbord

Kun je niet op Ebay/marktplaats naar een vervangend moederbord kijken? En een voeindg, hiervoor kun je ook een universele voeding gebruiken van 3 tientjes.
Het is namelijk erg zonde om zo'n laptop te gebruiken. Als je een fotolijstje wilt maken, pak dan een laptop van 200 Mhz of koop een standaard fotolijstje van 60 euro..

Nu met WP, PV, EV en PC

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:37

E-Vix

Nu met sneeuw!

Om er een fotolijste van te maken heb je toch een werkend moederbord bij nodig.
Mijn advies: Neem contact op met Acer en leg ze het hele verhaal uit. Als je mazzel hebt vervangen ze het defecte moederbord voor nop. Als je pech hebt moet je er wel voor betalen, en ben je zo'n € 300,- kwijt. Is nog altijd een stuk minder dan wat je voor een nieuwe laptop kwijt bent.

Kan me overigens niet voorstellen dat kattenkots een laptop naar zijn grootje kan helpen. Maagzuur is niet sterk genoeg om electronica op te lossen namelijk.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:08

Exirion

Gadgetfetisjist

E-Vix schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:39:
Kan me overigens niet voorstellen dat kattenkots een laptop naar zijn grootje kan helpen. Maagzuur is niet sterk genoeg om electronica op te lossen namelijk.
Er kan wel genoeg vocht in zitten om kortsluiting te veroorzaken..... Lijkt me logisch.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Als eerste die kat wegdoen!

daarna de pinlayout van je type scherm op zien te zoeken :)

dan de rommel aansluiten en in bijv een echte fotolijst zetten
Pagina: 1