Toon posts:

Soundblaster Live! vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit nu de Soundblaster Live! en een Logitech Z-560 4.1 Speakersysteem.
Wil binnenkort een nu systeem aanschaffen. Is het nodig om een nieuwe geluidskaart aan te schaffen?
Bijv. de X-fi music? Ik gebruik 'm voor mp3 en gaming.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vind je zelf dat het nodig is? Hoe moeten wij dat nou voor jou bepalen?

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen is zo enthousiast over die X-Fi music van Soundblaster. Ik kon nergens een vergelijking vinden met de Soundblaster Live!. Als deze X-Fi nu echt zoveel beter is, is 't de aanschaf wellicht waard. :P

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 18:09

CdD

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:41:
Iedereen is zo enthousiast over die X-Fi music van Soundblaster. Ik kon nergens een vergelijking vinden met de Soundblaster Live!. Als deze X-Fi nu echt zoveel beter is, is 't de aanschaf wellicht waard. :P
Dat wil ik dus ook graag weten. Ik heb nu ook een SB Live 24-bit. Wil wel eens weten of het de moeite waard is om die te vervangen voor een X-Fi.

99pixels.nl

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat ligt er toch volledig aan wat jullie ermee doen? Jullie vermelden het beide niet. Voor het spelen van muziek zal het vast wat beter klinken, maar dat is te meer afhankelijk van de speakers die eraan hangen. Vraag me af of je dat echt gaat merken op een 4.1 setje.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb ze zelf ook beide gehad, en vond het verschil maar klein. Dat is zeker zo voor 90% van de mensen. Een Live! kaart is een stuk beter dan onboard AC'97, dat hoort iedereen. Maar het verschil tussen een Live! en een Xfi is daarentegen kleiner. Maar een Xfi heeft natuurlijk een hoop meer mogelijkheden, maar het verschil in geluidskwaliteit hoor je alleen als je óf een erg goede speakerset hebt óf een erg goede koptelefoon.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:52:
Dat ligt er toch volledig aan wat jullie ermee doen? Jullie vermelden het beide niet. Voor het spelen van muziek zal het vast wat beter klinken, maar dat is te meer afhankelijk van de speakers die eraan hangen. Vraag me af of je dat echt gaat merken op een 4.1 setje.
Ik heb aangegeven dat ik m'n muziek er op draai, (mp3 voornamelijk) en hij wordt gebruikt voor gaming.
En dat "4.1 setje" is anders wel een 400 Watt RMS THX Certified Logitech super set! ;)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:10:
[...]

Ik heb aangegeven dat ik m'n muziek er op draai, (mp3 voornamelijk) en hij wordt gebruikt voor gaming.
En dat "4.1 setje" is anders wel een 400 Watt RMS THX Certified Logitech super set! ;)
Ja, sorry, overheen gelezen (knap op een klein stukje tekst ;) )

En al heb je zo'n "superset" (geef mij maar een echte versterker die coaxiaal is aangesloten), denk niet dat je veel zult merken tussen een Live! en een X-Fi, denk gewoon niet dat het de aanschaf rechtvaardigt.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:41:
Grappig, dezelfde overstap zelf gemaakt een half jaar geleden. Kaart gekocht voor €70 euro. En als ik mezelf dan afvraag: Is het het waard geweest? Zeg ik ja. Het geluid is veel mooier dan een Live!, het klinkt gewoon veel helderder en je hebt een diepere bas. Ik zou het gewoon doen!

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:14:
[...]

Grappig, dezelfde overstap zelf gemaakt een half jaar geleden. Kaart gekocht voor €70 euro. En als ik mezelf dan afvraag: Is het het waard geweest? Zeg ik ja. Het geluid is veel mooier dan een Live!, het klinkt gewoon veel helderder en je hebt een diepere bas. Ik zou het gewoon doen!
Ah, en wat voor speakers heb je erop aangesloten?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:44

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je voor gaming-features gaat, pak dan Creative. Maar als je voor geluidskwaliteit gaat, dan ga je eerder richting Terratec, M-Audio,... Creative levert default wat ruis op de kanalen en geluid wordt regelmatig resampled ipv bit voor bit afspelen zoals het is.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:18:
[...]

Ah, en wat voor speakers heb je erop aangesloten?
Creative P5800

@hierboven, Creative weet zijn modes goed te onderscheiden van elkaar ( entertainment mode, audio creation mode, en game mode ). Zeker moet je met game mode nooit muziek gaan luisteren, omdat het gewoon niet klinkt. Wel vind ik dat, bij entertainment mode, de crystalizer veel goed maakt. Alles is veel helderder qua geluid.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:50
Heb hier een X-Fi Elite Pro (ja, gevalletje geld over). En dat gedoe met die modes vind ik een gemiste kans tbh. Het is mij teveel gedoe om het alle keren om te zetten, had liever gezien dat ie dat softwarematig vanzelf bij stelt als je een game opstart...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:03

Haan

dotnetter

Tja als je een nieuw systeem koopt, zit daar toch wel HD audio op dat minstens zo goed, of beter is dan een Soundblaster Live.. Blijft alleen de vraag over of je echt een X-Fi kaart nodig of niet.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou persoonlijk eerst het hele EAX / Vista driver debacle afwachten voor ik in Creative aparatuur zou investeren. Ik heb met een Audigy 4 de laatste creative kaart gekocht denk ik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Haan schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:31:
Tja als je een nieuw systeem koopt, zit daar toch wel HD audio op dat minstens zo goed, of beter is dan een Soundblaster Live.. Blijft alleen de vraag over of je echt een X-Fi kaart nodig of niet.
Inderdaad, tegenwoordig is elke onboard geluidskaart al beter dan dat Live! kaartje. (Ga ook niet je Live! kaartje in die nieuwe bak zetten)
Dus je gaat er standaard al op vooruit.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 17-05-2007 23:34 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
In dat geval bespaar ik me de kosten voor die nieuwe soundcard en ga ik morgen naar het cafe.
Bedankt voor de reacties.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

fsfikke schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:33:
[...]

Inderdaad, tegenwoordig is elke onboard geluidskaart al beter dan dat Live! kaartje. (Ga ook niet je Live! kaartje in die nieuwe bak zetten)
Onzin, een Live! kan zeker nog erg goed meekomen vandaag de dag, en veel onboard sound is nog steeds puur geïmplementeerd voor het geluid aan, geen poe-ha. Daarnaast is het nog steeds zo dat een kaart minder CPU resources eet, al is dat amper merkbaar.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over audio horen dan ook in Audio, Video & HiFi :z

Move OH -> AV

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ter informatie; on-board HD Audio is kwalitatief beter dan een Sound Blaster Live! Zo ongeveer op het niveau van een Audigy.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 00:44 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
FFWD: NO way! On-board HD Audio gebruikt vaak nog even slechte DACs als AC'97. Mijn Intel 915GM moederbord ruist mijn oude SBLive er nog makkelijk uit, en is echt triest vergeleken bij m'n Hercules Fortissimo 4 (goedkope M-Audio Revolution 7.1).

Verwijderd

BèR schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:43:
FFWD: NO way! On-board HD Audio gebruikt vaak nog even slechte DACs als AC'97. Mijn Intel 915GM moederbord ruist mijn oude SBLive er nog makkelijk uit, en is echt triest vergeleken bij m'n Hercules Fortissimo 4 (goedkope M-Audio Revolution 7.1).
Integrated High Definition Audio sounds better than a modern integrated AC'97-audio and five year old sound cards, and by the quality it stands near the three year old Creative Audigy, but it still cannot compare with modern sound cards like Audigy2 and higher.
http://www.digit-life.com...daudio/intel-hdaudio.html

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
hoho, MP3 is nou niet het meest veeleisende geluid dus daar maakt het niet veel uit, maar X-Fi schijnt in games door meerdere voices tegelijk te kunnen spelen een groot verschil te kunnen maken! denk daar ook aan, het schijnt echt sfeer toe te voegen.

* iceheart houdt het bij zijn audigy 2 ZS. goed zat.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

Exirion

Gadgetfetisjist

fsfikke schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:33:
Gelul. Zelfs een SB16 kaart uit begin jaren '90 klinkt nog beter dan de meeste onboard geluidsinterfaces. Zitten goeie stabilisatoren en een goeie ontkoppeling van alle storing die de PC voeding veroorzaakt. Een SB Live is al helemaal beter, en dat iedereen denkt dat een nieuwe Creative zoveel beter klinkt betekent alleen maar dat de marketing machine van Creative goed werkt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 19:16

Yucko

One clown to rule them all !

* Yucko houdt het voorlopig toch echt bij SB Live! Zowel voor gamepc als mediacentre bakkie :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
M-audio wordt wel vaak aangeraden enzo, maar dan zit je al snel aan de revelution 5.1 of 7.1 te denken die gewoon in alle winkels uit de pricewatch niet meer leverbaar zijn.. zat zelf ook te denken aan de 5.1 versie maar moet misschien nu maar doorsparen voor een Auzentechkaart :P

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
LlamaWereldOver schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:10:
M-audio wordt wel vaak aangeraden enzo, maar dan zit je al snel aan de revelution 5.1 of 7.1 te denken die gewoon in alle winkels uit de pricewatch niet meer leverbaar zijn.. zat zelf ook te denken aan de 5.1 versie maar moet misschien nu maar doorsparen voor een Auzentechkaart :P
Denk anders eens aan de Club3d Theatron kaarten. Deze hebben DoblyDigitalLive en de DTS-versie zelfs DTS-connect waarmee je je boxen digitaal kunt aansluiten en toch van 5.1 geluid kan genieten.

Ik heb zelf de DTS-versie die me 60 euro heeft gekost en die geeft topgeluid!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-02 13:53
Ik heb pas mijn SB live kaartje ook weer in mn nieuwe mobo met HDaudio gegooid en ik vind het toch echt een stuk beter dan die onboard sound chip!!

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Pagina: 1