Bij mijn vriendin heb ik zojuist geprobeerd Casema internet (Motorola modem) te delen met behulp van een Sweex LW050 router. M'n vriendin zou dan via wireless verbinden en haar buurvrouw met draad. Voor ik de boel aansloot had ik eerst de router geconfigureerd (ik kon nog niet bij de modem komen namelijk). Dus DHCP uit, SSID-broadcast uit, WPA2 met AES ingeschakeld, en nog wat dingen. Met haar pc kreeg ik toen een uitstekende verbinding met de router. Later de router aangesloten op de modem en wat bleek, geen internet helaas. Toen heb ik de router naar zijn standaardwaarden gereset, met de gedachte dat ik wellicht iets verkeerd had gedaan, maar nog steeds geen internet. Dit allemaal gebeurde dus zowel met statische als dynamische ipadressen, en met zowel draadloos als bedraad netwerk.
De modem had wel gewoon connectie met internet. En de router kreeg via DHCP een IPadres, met de adressen van DNS en de standaard gateway, van Casema toegewezen. Ook had de buurvrouw gewoon internet wanneer ze haar pc direct op de modem aansloot. Wat ik wel merkte was dat pingen van de ene pc naar de andere pc niet lukte, maar pingen naar de router lukte wel! Ik vermoed dus dat er een probleem is met de router. Heeft iemand misschien suggesties?
De modem had wel gewoon connectie met internet. En de router kreeg via DHCP een IPadres, met de adressen van DNS en de standaard gateway, van Casema toegewezen. Ook had de buurvrouw gewoon internet wanneer ze haar pc direct op de modem aansloot. Wat ik wel merkte was dat pingen van de ene pc naar de andere pc niet lukte, maar pingen naar de router lukte wel! Ik vermoed dus dat er een probleem is met de router. Heeft iemand misschien suggesties?